Gå til innhold

Praktisk hjelp: stoppekran: den sitter fast, skal jeg bruke redskaper?

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Dere vet stoppekrana som man skal sjekke innimellom at funker? Så jeg skulle gjøre det, og så visste jeg ikke hvor den var ... men så fant jeg den og skjønte at jeg skulle skru dem motsatt vei til de stoppet, og BEGGE to, både varmt og kaldt. Jeg klarte den med kaldt, men den med varmt satt plutselig fast. Og så sjekket jeg vasken og kaldt vann var stoppet, men varmt vann bare kjørte på! 

Så jeg tok veldig mye mer i, og jeg fikk rikket den litt til. Men varmt vann kommer fremdeles, og nå får jeg verken varmt eller kaldt frem eller tilbake. Så kan noen med litt bedre hus og hage-hjerne enn meg hjelpe meg? Hvorfor sitter den fast? Er det for kaldt i rommet slik at stoffet i metallet har utvidet seg (eller omvendt?)? Eller hva faen? Er det mening at man skal bruke redskap eller klare det med hånda? Det sitter bom fast!

Evt. kan en skikkelig sterk mann komme meg til unnsetning og hjelpe meg? Jeg er tørst. 

:hjerte: Rainstorm

Endret av Rainstorm
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Nå maser jeg litt her, fordi den første tittelen min var så fjasete og villedende, og kanskje jeg får mer riktige klikk dersom jeg skrev litt mer nøyaktig hva det handlet om. Men jeg er seriøst tørst, og så skulle jeg ta en dusj! 

Og jeg får virkelig ikke de kranskru-greiene tilbake igjen. Hva kan jeg gjøre?

Gjest steinbukk79
Skrevet

Stikk til naboen for og bomme deg noe drikke vann, vask deg med klut, ring rørleggeren i morgen :)

Gjest supernova_87
Skrevet
8 minutter siden, steinbukk79 skrev:

Stikk til naboen for og bomme deg noe drikke vann, vask deg med klut, ring rørleggeren i morgen :)

Er du rørlegger? 

Men det er jo bare stoppekranene, jeg flytta jo nettopp på dem, hvorfor plutselig sitter de fast? 

Tusen takk for at du svarer meg forresten, trodde jeg var helt alene i verden nå, og at verden hadde gått under eller noe sånt. 

Skrevet

Ta et bilde og legg ut her. Lettere å gi råd når man ser hvilken kran det er. 

Er det spak eller ratt?

Anonymkode: 59b81...fd6

Gjest supernova_87
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et bilde og legg ut her. Lettere å gi råd når man ser hvilken kran det er. 

Er det spak eller ratt?

Anonymkode: 59b81...fd6

Nå begynner jeg å grine. Vent litt skal ta bilde. Jeg slo meg! Og begynte å blø og tror jeg har bristet noe i tommelen, lols! 

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tror man kaller dette et ratt? 

Jeg fikk det til med den andre da. Og tror jeg kom til at det var å ta i, men prøvde meg med noe redskap fikk ikke til. Så det eneste jeg trenger er gjerne Manpower,  og det er jo akkurat det jeg ikke har!!!

15099131446081238398706.jpg

Skrevet

Denne typen aktivitetr er det aldri lurt å begynne med på en rød kalender dag. 

Du skal ikke bruke mye makt på stoppekraner, da kan de knekke om de er gamle og vannspruten står - til evig tid. 

Du skal ha stoppekraner utenfor din egen stoppekran, finn ut hvor den er. I blokker er den gjerne ute i felles oppgangen. 

Her får du bruke list og lempe og ringe rørleggeren i morgen om du ikke finner løsningen i kveld. 

Anonymkode: f2851...49c

Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen aktivitetr er det aldri lurt å begynne med på en rød kalender dag. 

Du skal ikke bruke mye makt på stoppekraner, da kan de knekke om de er gamle og vannspruten står - til evig tid. 

Du skal ha stoppekraner utenfor din egen stoppekran, finn ut hvor den er. I blokker er den gjerne ute i felles oppgangen. 

Her får du bruke list og lempe og ringe rørleggeren i morgen om du ikke finner løsningen i kveld. 

Anonymkode: f2851...49c

Den er helt fuckings ny. 

Men takk for tipset (ang rød kalender-dag, det tenkte jeg ikke på)! 

Men jeg kan ikke betale 2000 kr for å vri på en kran vel? Han må vel bruke makt han også?

Hvis jeg klarer dette selv, så setter jeg at pengene jeg hadde brukt til en rørleggertime til treningssenter i stedet og begynner å pumpe jern i hendene og armene i morgen! ;) (liksom) 

Gjest Ingenting2
Skrevet

Du, Manpower driver ikke med rørleggertjenester da :laugh:

Kan du spørre en handy nabo om hjelp?

Skrevet
16 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg tror man kaller dette et ratt? 

Jeg fikk det til med den andre da. Og tror jeg kom til at det var å ta i, men prøvde meg med noe redskap fikk ikke til. Så det eneste jeg trenger er gjerne Manpower,  og det er jo akkurat det jeg ikke har!!!

15099131446081238398706.jpg

Den ser ut til at den skal lett til venstre igjen. Bruk en rørtang som dekker begge sidene, og bruk ledig hånd til å holde i røret, slik at det ikke gir etter. Lån verktøy av nabo om du ikke har selv. 

Anonymkode: e8fa5...7d7

Gjest supernova_87
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den ser ut til at den skal lett til venstre igjen. Bruk en rørtang som dekker begge sidene, og bruk ledig hånd til å holde i røret, slik at det ikke gir etter. Lån verktøy av nabo om du ikke har selv. 

Anonymkode: e8fa5...7d7

Ja, den skal skrus til den er rett med røret under, og skrus mot venstre ja. uhhh, nå manner jeg meg opp! 

Skrevet
5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Ja, den skal skrus til den er rett med røret under, og skrus mot venstre ja. uhhh, nå manner jeg meg opp! 

Nå er jeg spent! Kvinner som manner seg opp er så søte.

Jeg ville ikke våget å bruke verktøy på denne stoppekranen med mindre jeg visste hvor hele kretsen til varmtvannet kunne stenges. Ellers er du i "deep shit" hvis den ødelegges.

Ventilen går sikkert tregt pga belegg eller rust som har dannet seg i mekanismen. Prøv å beveg frem og tilbake en rekke ganger, så hender det at man litt etter litt får renset gjengene slik at den til slutt lar seg både åpne og stenge fullt ut. Du kan også prøve å holde en hårføner på full guffe noen minutter mot mekanismen. Det hender varme hjelper.

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, Mons skrev:

Nå er jeg spent! Kvinner som manner seg opp er så søte.

Jeg ville ikke våget å bruke verktøy på denne stoppekranen med mindre jeg visste hvor hele kretsen til varmtvannet kunne stenges. Ellers er du i "deep shit" hvis den ødelegges.

Ventilen går sikkert tregt pga belegg eller rust som har dannet seg i mekanismen. Prøv å beveg frem og tilbake en rekke ganger, så hender det at man litt etter litt får renset gjengene slik at den til slutt lar seg både åpne og stenge fullt ut. Du kan også prøve å holde en hårføner på full guffe noen minutter mot mekanismen. Det hender varme hjelper.

Åh. Kan du ikke dra den snertne nakne rumpa di hit så jeg kan få hjelp i stedet? 

Skrevet

Den skal i hvert fall skrus mot klokka - i tilfelle det var tvil om det :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Åh. Kan du ikke dra den snertne nakne rumpa di hit så jeg kan få hjelp i stedet? 

La oss nå begynne med hendene så får den snertne rumpa beskues etter masse, masse ros:fnise: Og du...jeg slipper å manne meg opp.

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
Akkurat nå, Mons skrev:

La oss nå begynne med hendene så får den snertne rumpa beskues etter masse, masse ros:fnise: Og du...jeg slipper å manne meg opp.

Beklager, jeg skulle nok spurt om samtykke før jeg nevnte den nakne rumpa di. Håper du ikke føler deg seksuelt trakassert og at jeg er tilgitt. Men altså JEG kunne fått masse ros om jeg fikk til dette, du er jo bare mann, trodde det stod i stillingsbeskrivelsen din jeg? 

Jeg svir ass. 

Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, Nevian skrev:

Den skal i hvert fall skrus mot klokka - i tilfelle det var tvil om det :)

Tusen takk Nevian! Det er ikke alt den lille kvinnehjernen min forstår. :hjerte: 

Gjest supernova_87
Skrevet
42 minutter siden, canacas skrev:

Du, Manpower driver ikke med rørleggertjenester da :laugh:

Kan du spørre en handy nabo om hjelp?

Altså ... jeg tror jeg stinker. Har ikke lyst at den handy naboen skal komme da i grunn. 

Jeg er håpløs. Trenger manpower (uten stor M). 

Skrevet

Det er ikke noe farlig om du bruker litt makt, sier mannen her i huset. Inni der er en kule sov vrir seg og stenger vannet, mulig den har blitt litt forskjøvet. Lykke til! 

Anonymkode: 9eb77...b9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...