Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #1 Skrevet 26. januar 2005 Hvilken kaffi-type er den minst sure? (for presskanne, ikke trakter) Og hvilken type rødviner er minst syrlige?
Brunhilde Skrevet 26. januar 2005 #2 Skrevet 26. januar 2005 Det er jo ikke lett å vite hva du mener med "sur" - er det den med minst syrlig ettersmak? Jeg liker Ali kaffe best av butikktypene, men jeg vil anbefale deg å spørre i en spesialbutikk for å få det du vil ha. Når det gjelder rødving vet jeg ikke, syns stort sett ingen av dem er "sure", eller veldig tørre som det vel egentlig heter.
Nilma Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Jeg liker heller ikke kaffe med syrlig ettersmak. Et tips er å kjøpe en kaffe som heter "Bistro" (tror jeg det var) fra Gevalia, den er beregnet på presskanne og er veldig god. Finnes blant annet på Rimi. Min andre presskannefavoritt er faktisk espressokaffe. Jeg går da i en kaffebutikk og ber dem male espresso som til presskanne. Det blir kraftig og knallgod kaffe (og hvis du først er i en kaffebutikk, kan du jo gjøre som Brunhilde foreslår og spørre om tips).
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Min favoritt av vanlig butikkkaffe er rød coopkaffe. Ellers har Starbucks god kaffe, den er desverre ikke lett å få tak, men hvis du reiser utenlands så fås den over alt.( stort sett) Styr for all del unne Friele frokost, verre skvip skal en lete lenge etter.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 Det er jo ikke lett å vite hva du mener med "sur" - er det den med minst syrlig ettersmak? Sur, tenker da på de som er syrlige. (Når jeg tenker meg om, så vet de pol-ansatte garantert svar på det) Takk for svarene hvertfall Skal teste ut kaffi-tipsene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå