Gå til innhold

Småbarnsfamilie på tur - Thailand, Vietnam, Kambodsja?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, earlgrey skrev:

Jeg kom nettopp hjem fra 2 uker i Thailand og der så jeg mange småbarnsfamilier fra Norge :) Om du drar til en badeby så er det jo ikke verre enn å dra til GranCa, med unntak av at flyreisen er noen timer lengre da (om du flyr direkte fra Oslo vel og merke, hvis du må ha mellomlanding vil jeg si flyturen bli for lang for barn!). Om dere bor på et ordentlig hotell er ikke magesjau noe å tenke på, de har like trygg og god mat som det du får på GranCa :) Trenger kanskje ikke å gamble med gatemat når du har med barn da! Skal sies at jeg spiste masse gatemat uten å reagere på det :) 

Hvor var du? Jeg har vært mange steder i Thailand og møtt svært få nordmenn og ingen av dem var barnefamilier. 

Anonymkode: 8dc52...3a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor var du? Jeg har vært mange steder i Thailand og møtt svært få nordmenn og ingen av dem var barnefamilier. 

samme her, tilbragt mye tid i sørøstasia, 

Anonymkode: 1ae91...14b

AnonymBruker
Skrevet
On 23.11.2017 at 6:11 PM, altflyter said:

Jeg tenker at å reise til slike land med så små barn er på grensen til uansvarlig. Hadde aldri risikert å pådra barna mine alvorlige sykdommer fordi jeg ikke kunne vente med å reise til de var fullvaksinert. Tenk også på barna og hvor smertefullt det kan være for et lite barn med trykkforskjellen på flyet. Og ikke minst... Tenk på medpassasjerene som må høre på 11 timer med skriking. Dette blir rett og slett forferdelig egoistisk både mot barn og medpassasjerer.

jepp-

Anonymkode: 1ae91...14b

AnonymBruker
Skrevet
På 6.11.2017 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Ohoi, ser nå at minste er bare seks måneder. Da ville jeg ikke reist til noen av disse landene. Til nøds Thailand hvis dere kun er på en resort. Men helt ærlig så ville jeg neppe tatt sjansen. Det er for tidlig for MMR-vaksinen. Ingen av barna vil heller ha noe egentlig utbytte av turen, så det blir bare for dere voksne. 

Anonymkode: 29f7c...0f9

Har reist til eksotiske land siden minimor var 5mnd, det er ikke noe problem så lenge man tar forhåndsregler. 

Anonymkode: 4ee92...3e5

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Hua Hin var det VELDIG mange norske barnefamilier!

Gjest Ørnefaren
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har reist til eksotiske land siden minimor var 5mnd, det er ikke noe problem så lenge man tar forhåndsregler. 

Her også.

Vi har vært i Thailand og Karibien roen til to ganger i året siden minste var 6mmd. Fantastisk deilig, og et veldig barnevennlig folkeslag.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem nei, så lenge de holder seg friske. Problemet oppstår i det de blir syke, og innlagt på sykehus uten kompetente barneleger - eller får meslinger uten å være vaksinert, og får komplikasjoner i form av meningitt og permanente skader. Er du «heldig», kommer de kun hjem med multiresistente bakterier de aldri blir kvitt.....

• Liker 5
Gjest earlgrey
Skrevet
På 3.1.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Hua Hin, et lite stykke utenfor Bangkok :)

17 timer siden, tirben skrev:

I Hua Hin var det VELDIG mange norske barnefamilier!

Indeed!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, earlgrey skrev:

Hua Hin, et lite stykke utenfor Bangkok :)

Indeed!

Å ja. Eneste stedet i Thailand jeg mislikte og kom meg fort vekk fra. Møtte ingen norske, men hørte flere svensker der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...