Gå til innhold

installere dvd brenner (DMA problem)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøver å installere dvd brenner, men den fungerer ikke helt som den skal. Når jeg prøver å sette dma på får jeg bare "setting dma failed" . Har prøvd å laste ned viaarena's 4 in 1 software uten at det hjalp nevneverdig. har sjekket at brenneren står som master.

Noen som kan hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det er DMA som er feil?

Kanskje du kan beskrive problemet, og se om noen her vet det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Problemet er at jeg ikke får valgt dma settings når det kommer opp i nero ekspress, "setting failed" er det som kommer opp. Prøver å sette dvd brenneren til master og dvd rom til slave.

Når jeg skal starte nero ekspress kommer det opp: "This application has detected that your drive is not in DMA (direct memory accses) mode. To improve your system performance we suggest you to enable DMA for all drives. Do you wish to run Nero DMA manager for enable DMA mode right now?"

Klikker ok og det kommer opp en ny rute med (Device name) øverst. Rett under står brenneren og dvd rom oppført. kolonnen ved siden av står det(ide channel), der står begge på 1. Vet ikke om begge skal være på 1!?

På neste står det posisjon, der står dvd brenner som master og dvd rom som slave. I den siste ruten står det "dma enabled" og rett under er det to ruter som jeg krysser ut. Den nederste ruten er krysset ut og dvd rom står som slave, men når jeg krysser ut for at dvd brenner skal stå som master kommer det opp Settings failed.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Jeg har hatt mange problemer med Nero når begge brennerne har vært på samme IDE-kabel. Ved å sette dem på hver sin har det gått uten problemer. Det er ikke slik på alle pc'er og hvorfor det er slik eller sånn - spør meg ikke.

Dessuten har du siste utgave av Nero (er vel 6.0) med alle oppdateringer? Jeg hadde problemer med min Nero i versjon 5.5 før jeg lastet ned oppdatering. Kanskje det kan hjelpe deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...