AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Jeg snakker om smerter på linje med rier. Har smerter både i ryggen og underlivet. Noen ganger så vondt at jeg virkelig må ta meg sammen for å ikke hylskrike. Når jobben er gjort så er smertene helt borte og jeg er lykkelig som bare det. Er det noen av dere andre som har det sånn og evt vet hva det kan komme av? Avføringen er helt normal, så det er ikke forstoppelse som er årsaken. Anonymkode: ec23e...6a6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Gå til legen. Det er ikke normalt. Anonymkode: b41a0...e60 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Høres ut som at du har hatt det lenge slik på måten du skriver? Eller er det periodevis i forbindelse med mens? Det er ikke normalt, nei, så da bør du ta en tur til legen. Anonymkode: f7319...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om smerter på linje med rier. Har smerter både i ryggen og underlivet. Noen ganger så vondt at jeg virkelig må ta meg sammen for å ikke hylskrike. Når jobben er gjort så er smertene helt borte og jeg er lykkelig som bare det. Er det noen av dere andre som har det sånn og evt vet hva det kan komme av? Avføringen er helt normal, så det er ikke forstoppelse som er årsaken. Anonymkode: ec23e...6a6 Blir det verre ved menstruasjon? Mulig du har endometriose på eller i tarm. Før du får mensblødning fra tarmen samtidig som du har vaginal mensblødning så er toalettbesøk ofte meget smeretfullt. (Når du får "mensen rektalt" så har endometriosen kommet langt.) Snakk med lege. Anonymkode: bb434...13b 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Ikke normalt, gå til legen Anonymkode: 732a5...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Kommer det ut noe når du trykker? Kan det være dette? Hadde en kollega som beskrev akkurat det samme, men etterhvert kom det også ut en del av tarmen: https://nhi.no/sykdommer/kirurgi/magetarmsykdommer/endetarmsfremfall/ Anonymkode: c0d90...207
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 Jeg har ikke hatt mensen på 5 år. Livmor er fjernet. Det er ikke hver gang det er så smertefullt, men at det skjer 5-10 ggr i mnd er helt sikkert. Jeg blør ikke fra tarmen og ikke noe tarm kommer ut heller. Hemorider har jeg heller ikke, da er de iallefall innvendig og jeg merker de ikke. Anonymkode: ec23e...6a6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hatt mensen på 5 år. Livmor er fjernet. Det er ikke hver gang det er så smertefullt, men at det skjer 5-10 ggr i mnd er helt sikkert. Jeg blør ikke fra tarmen og ikke noe tarm kommer ut heller. Hemorider har jeg heller ikke, da er de iallefall innvendig og jeg merker de ikke. Anonymkode: ec23e...6a6 Har du intakte eggstokker så kan du ha/få endometriose. Når du er operert i underlivet så må du absolutt oppsøke lege for de plagene du nå beskriver. Anonymkode: bb434...13b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Jeg har også usannsynlig vondt i rumpa noen ganger når jeg skal på do... jeg fant litt trøst i å Google "krampe i rumpa" og har ikke vært med det hos lege... Anonymkode: d2984...203
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #10 Skrevet 6. november 2017 Du bør uansett undersøkes av lege. Det er ikke normalt å ha slike smerter ved avføring, og årsaken kan være mange forskjellige ting, enkelte ting som også kan bli farlig, som f.eks mekanisk obstruksjon av tarmen.Da får man krampelignende smerter ved helt normal avføring, fordi tarmen er delvis eller helt avstengt/klemt utenfra av adheranser etter tidligere mageoperasjon. Men det er ikke mulig for oss å gjette på det, fortell en lege hva du opplever. Anonymkode: f7319...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #11 Skrevet 6. november 2017 Hei TS, dette høres ut som det jeg plages av: Irritabel tarm. Da har jeg kramper i mage, smerter som minner om rier. Noen ganger besvimer jeg av smertene, andre ganger puster jeg meg igjennom og støtter meg mot et møbel eller legger meg på gulvet. Alt forsvinner når jeg har fått ut avføringen. Magesmerter kan selvsagt være så mye forskjellig, ta deg en tur til lege. Anonymkode: 50440...df9
lillesky Skrevet 6. november 2017 #12 Skrevet 6. november 2017 Tråden er ryddet: * Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder hvor tråden omhandler sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer,farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere kompetansen bak rådene som gis, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående når det kan skape en falsk trygghet hvor liv og helse kan stå på spill. Dette betyr at man ikke kan behandle, diagnostisere eller gi råd til våre brukere i kraft av rollen som helsepersonell, men det er tillatt å diskutere selve yrket, retningslinjer, praksis og prosesser innenfor helsesektoren. /lillesky (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå