AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Hei! Er ei jente på snart 23 år. Vi har vært gravide en gang og mistet. Mine forutsetninger for fremtidige graviditeter er at «det blir vanskeligere for hver gang», slik leger og gyn har fortalt meg. Vi ble gravide etter nesten ett år med prøving og mistet i senabort i vår. Har nå prøvd siden begynnelsen av sommeren, og kommer ingen vei. Gyn har sett at eggene mine raser ned i antall for hver gang jeg er der, og har anbefalt meg å ha eggene på frys i værste tilfelle. Problemet er at INGEN vil hjelpe meg, med mindre vi vil gå privat. Begrunnelsen er at jeg er så ung... Jeg begynner å bli veldig bekymret for at jeg aldri vil få barn. Har hørt med privatklinikk, men de er jo også skeptiske og er veldig negative da de snakker om hvor dyrt dette kan bli.. Noen som har vært i liknende situasjon? Evt har noe tips? (Ja, vi startet tidlig fordi vi fikk beskjed om at det kom til å bli vanskelig. Har vært samboere siden jeg fylte 18 og kjærester før det igjen, så vil si vi kjenner hverandre godt; til de som vil kommentere dette..) Anonymkode: 19d2d...fc8
Thinkerbelle Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Om dre ikke tas alvorlig, så bytt lege! Har dere prøvd i over ett år uten resultat og det i tillegg er ugunstige forhold så har dere jo rett til å få hjelp! Les dere opp på lover, regler og rettigheter, søk etter andre i samme situasjon, les på nett, kunnskap er makt. her må dere bare stå på og tørre å være litt tøffe om ingen hører på dere! Alder har ingenting å si!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Prøvd Pilestredet Oslo? Reiste 2t hver vei for å få hjelp der! Anonymkode: 8a4dd...ce9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 2 timer siden, Thinkerbelle skrev: Om dre ikke tas alvorlig, så bytt lege! Har dere prøvd i over ett år uten resultat og det i tillegg er ugunstige forhold så har dere jo rett til å få hjelp! Les dere opp på lover, regler og rettigheter, søk etter andre i samme situasjon, les på nett, kunnskap er makt. her må dere bare stå på og tørre å være litt tøffe om ingen hører på dere! Alder har ingenting å si! Ja, men er ikke så mange leger å velge mellom her i området.. bor dessverre ikke veldig sentralt 😔 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøvd Pilestredet Oslo? Reiste 2t hver vei for å få hjelp der! Anonymkode: 8a4dd...ce9 Har ikke prøvd der, enda.. Anonymkode: 19d2d...fc8
Thinkerbelle Skrevet 6. november 2017 #5 Skrevet 6. november 2017 Skjønner det er vanskelig om det er få å velge i, da må du «slå i bordet» men kunnskap og lignende eksempler og kreve å bli henvist videre, om det er ønsket:)
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 Jeg var 23 når vi hadde vårt første IVF forsøk, var 22 når vi ble henvist. Det var ikke noe lettere å få meg gravid, det var jo en grunn til at vi ble henvist. Det tok tre ferske forsøk og ett frys. Vi ble tatt på alvor hele veien, ingen fnyste av alderen min. Anonymkode: a02f2...caa
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 23 når vi hadde vårt første IVF forsøk, var 22 når vi ble henvist. Det var ikke noe lettere å få meg gravid, det var jo en grunn til at vi ble henvist. Det tok tre ferske forsøk og ett frys. Vi ble tatt på alvor hele veien, ingen fnyste av alderen min. Anonymkode: a02f2...caa Så bra noen blir tatt på alvor! Tok du privat? I så fall hvor? 😊 Anonymkode: 19d2d...fc8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #8 Skrevet 6. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra noen blir tatt på alvor! Tok du privat? I så fall hvor? 😊 Anonymkode: 19d2d...fc8 Nei, vi gjorde det offentlig. I Porsgrunn. Anonymkode: a02f2...caa
AnonymBruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 Ble heller ikke tatt på alvor før jeg gikk privat og hadde hatt første laparoskopi. Den viste tette og ødelagte eggledere og delvis ødelagt livmor og eggstokker. Da var det plutselig sett i gang så fort som mulig. Vi valgte likevel å gå privat pga dårlig erfaring med det offentlige. Bytt lege eller gå til privat gyn. Pilestredet eller Fertilitetssenteret er veldig bra. Ta kontakt med dem. De tok oss på alvor med en gang og satte i gang prosessen veldig fort. Vi begynte også tidlig ettersom jeg også fikk beskjed om det samme som deg, det ville bli vanskelig. Likevel tok ikke legen det alvorlig før jeg gikk privat. Bablet om at jeg var ung, tross at gynekologene sa allerede da jeg var 17-18 at det ville bli vanskelig. Anonymkode: 31d78...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå