AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Jeg fikk forrige uke vite av JM at jeg har svangerskapsdiabetes, hun mente resultatet var litt på grensen men skal på kurs og få sånn blodsukker måleapperat neste uke. Jeg har kuttet ut all brød, potet, hvit pasta, spiser mye salat og ikke noe frukt eller melk. Men det er slitsomt, og nå har jeg gått ned 1,5 kg på 2 dager. Er det ikke mye? Jeg har totalt gått opp 4 kg i svangerskapet og er i tredje trimester. Anonymkode: efc66...bb8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Du går ikke ned 1,5 kg i fett på to dager, ta det helt med ro. Kan det hende du har fått i deg mindre salt, ettersom du har vært mer bevisst over kostholdet ditt? Salt binder nemlig vann, og om du ikke har spist like mye salt i det siste, kan det være årsaken til at du veier mindre. Ellers vil jeg nevne at det er viktig å spise ekstra mye om du ikke spiser mye kaloririk mat som før. Man må spise mye større porsjoner salat for å få i seg like mye kalorier som brød/pasta/potet. Anonymkode: 6909f...009
Strawberrygirl Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Det hørte litt mye ut, men kan det bare være vann? Når man endrer kostholdet kan det forsvinne en del vann fra starten. Tat lengre tid å slanke bort fett
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Jeg tenker ikke at det er fett på så kort tid, har litt forhøyet bmi men ikke så mye .. ikke ødem men kanskje det er vann ja, drikker mye vann og må ooooofte på do :/ Anonymkode: efc66...bb8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Du går nok ikke ned så mye på 2 dager, nei. Om du synes det er slitsomt å gå uten hvitt brød og pasta må du ha spist ekstremt mye av det, og da forstår jeg jordmor er bekymra. Spis mer kjøtt, fisk, grønnsaker, bønner, linser og nøtter. Er mye god mat som ikke er dårlig næringsfattig pasta. Du trenger ikke spise mye salat, det finnes tusen andre gode matretter og matvarer. Anonymkode: 85c61...60d 1
miore Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Karbohydrater binder mye vann, og når du nå har droppet mye hvitt mel og sukker tipper jeg at du har mistet en del vann som har vært bundet i kroppen. Følg med på vekta, hvis det fortsetter er det selvsagt ikke bra, men om det stabiliserer seg nå er det nok ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 Jeg mister 3-4 kg på to-tre dager om jeg spiser sunt, så det er vannvekt. Ingenting å bekymre seg for Anonymkode: b1f48...97d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå