Gå til innhold

Lite boliger til salgs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når det vil komme flere boliger til salgs, når legges flest ut? Jeg sjekker sikkert Finn 100 ganger daglig og kanskje det kommer ut 2-3 hus med mine kriterier(ingen superspesielle kriterier altså) og det gjelder hele Norge, jeg skal kjøpe på Østlandet.. 

Jeg er så lei av å leie og vil så gjerne kjøpe men jeg bare venter og venter, så frustrerende.. 

Anonymkode: fa639...b87

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når det vil komme flere boliger til salgs, når legges flest ut? Jeg sjekker sikkert Finn 100 ganger daglig og kanskje det kommer ut 2-3 hus med mine kriterier(ingen superspesielle kriterier altså) og det gjelder hele Norge, jeg skal kjøpe på Østlandet.. 

Jeg er så lei av å leie og vil så gjerne kjøpe men jeg bare venter og venter, så frustrerende.. 

Hvorfor har du det så travelt med å kjøpe? Prisene synker og du får mer bolig for pengene for hver eneste dag som går :)

Anonymkode: aaaac...a58

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du det så travelt med å kjøpe? Prisene synker og du får mer bolig for pengene for hver eneste dag som går :)

Fordi jeg er lei av å kaste penger ut av vinduet ved å leie og jeg klør etter å eie noe eget... Jeg har leid i 10 år og er nå møkk lei, enkelt og greit 😊 Dette blir vår første bolig, så er vel ikke så rart at det da er ekstra spennende og man blir rastløs.. Føler man står på pause mens man venter på å komme i gang med oppussing og et nytt kapittel.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisene på leiligheter synker. Ikke boliger.

Skrevet

Vår og sommer er normalt høysesong. Jeg tror mange som skal selge ser an prisutviklingen, selv ville jeg ikke solgt nå med mindre jeg var helt nødt. Prisene har jo akkurat falt.

Anonymkode: 63419...d69

Skrevet

Hvilke kriterier har du? Og hvilket område? I Vestfold, Østfold, Oslo og Akershus ligger det ca 1400 eneboliger ute på finn.no nå. 

Skrevet

Husk at du kan ta kontakt med meglere selv, eller kikk rundt i div nabolag og se ut hus du liker, gå på døren og hør om de har tenkt å selge i nærmeste fremtid.. 

Ei jeg kjenner gjorde det, og fikk drømmehuset på den måten. HUn visste hvilket område hun ville til, og hvilek hus hun kunne tenke seg, så hørte hun via andre at et av husene hadde skilt seg, og da benyttet hun sjansen. Fikk kjøpt uten budrunde. 

Anonymkode: 96642...c0b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager leter du etter, og til hvilket budsjett? Og hvor? (Tviler på at du ser «på hele Østlandet»)

Kjøpte i sommer etter å ha vært på boligjakt i 3 år, og trodde JEG var sær.. Her dukket det jo opp 3-10 interessante i uka - da det var FÅ boliger i markedet.

Tror nok du enten har superspesielle kriterier eller for høye forventninger til hva du får for budsjettet ditt

Anonymkode: 8badb...273

Skrevet

Markedet tar seg opp igjen i slutten av januar. På denne tiden av året ønsker de færreste å stresse med boligsalg fordi det nærmer seg jul

Anonymkode: 50c1e...e3b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager leter du etter, og til hvilket budsjett? Og hvor? (Tviler på at du ser «på hele Østlandet»)

Kjøpte i sommer etter å ha vært på boligjakt i 3 år, og trodde JEG var sær.. Her dukket det jo opp 3-10 interessante i uka - da det var FÅ boliger i markedet.

Tror nok du enten har superspesielle kriterier eller for høye forventninger til hva du får for budsjettet ditt

Anonymkode: 8badb...273

Skulle jeg lyve om hvor mange som kommer ut per dag? Hvorfor skulle jeg det? Jeg spør fint om når det vil komme flere boliger på markedet så hva jeg ser etter osv er vel ikke så relevant.. Og jo jeg ser etter bolig på "hele" Østlandet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Markedet tar seg opp igjen i slutten av januar. På denne tiden av året ønsker de færreste å stresse med boligsalg fordi det nærmer seg jul

Anonymkode: 50c1e...e3b

Var det jeg fryktet... 

Skrevet

Kan jeg bare spørre hva dine kriterier er? Ble litt nyskjerrig, samt budsjett. :)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du kan ta kontakt med meglere selv, eller kikk rundt i div nabolag og se ut hus du liker, gå på døren og hør om de har tenkt å selge i nærmeste fremtid.. 

Ei jeg kjenner gjorde det, og fikk drømmehuset på den måten. HUn visste hvilket område hun ville til, og hvilek hus hun kunne tenke seg, så hørte hun via andre at et av husene hadde skilt seg, og da benyttet hun sjansen. Fikk kjøpt uten budrunde. 

Anonymkode: 96642...c0b

Godt tips, men jeg har veldig stort område jeg kunne tenke meg å bo, så da blir det litt vanskelig å banke på dører... 😕

Skrevet
Akkurat nå, Pmaxqueen skrev:

Kan jeg bare spørre hva dine kriterier er? Ble litt nyskjerrig, samt budsjett. :)

Helst til max 1.5 mill(kan gå litt høyere), oppussingsobjekt, hvor som helst på Østlandet og rundt 100 kvm ☺️ Gjerne masse sjarm ala sveitservilla stil, men ikke et must.

Skrevet

Ja da forstår jeg at det er litt snevert.. Hadde kontaktet noen meglere å sagt hva du er på utkikk etter :) 

Gjest Herr Heftig
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Helst til max 1.5 mill(kan gå litt høyere), oppussingsobjekt, hvor som helst på Østlandet og rundt 100 kvm ☺️ Gjerne masse sjarm ala sveitservilla stil, men ikke et must.

Dette var nå en veldig ambisiøs pris.

Skrevet
6 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Dette var nå en veldig ambisiøs pris.

For et oppussingsobjekt på rundt 100kvm? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sånt?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105702251

Den er ganske billig. Kanskje for billig?

Anonymkode: 0ecb6...eaf

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sånt?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=105702251

Den er ganske billig. Kanskje for billig?

Anonymkode: 0ecb6...eaf

Ja absolutt noe i den duren, et hus med mye sjarm som vi kan pusse opp i vår stil. Har faktisk sett det huset, men det foreligger ingen takst, så det er jo litt skummelt for oss som er førstegangskjøpere..

Skrevet
5 timer siden, Mnjah skrev:

Prisene på leiligheter synker. Ikke boliger.

Både hus og leiligheter synker!

Hadde det vært masse boliger ute nå hadde markedet kolapset. Det vil komme et jevnt tilsig neste 12 måneder og mye ferdigstillelser av prosjekter som tvinger innføytterne til å selge. Da vil det falle videre.

nå er vi på 10% ned fra topp. Vi skal til 25%

Anonymkode: 4fe8c...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...