Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 minutter siden, Linmae skrev:

Nå drikker han jo aldri alkohol ellers da. Det er bare når han skal ut på noe.

I starten av forholdet vårt var vi jo nyforelsket og jeg så ikke på dette som noe problem ettersom han var så etter meg uansett da vi var ute på byen. Nå er det stikk motsatt, han enser meg ikke når vi er ute og jeg føler ofte at alle andre er mer interessante enn meg. Spesielt etter det han gjorde.

Hvorfor skriver du dette? Hvorfor dysser du det ned? 

Anonymkode: 0419a...559

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Mass skrev:

Nei, det er ikke greit. Min erfaring med menn som drikker seg fra sans og samling er at det er et potensiale for å utvikle et problem. Det kommer til å bli et problem. Hvorfor klarer han ikke å holde seg unna brennevin f.eks? 

Når alkohol skaper problemer så er det et problem. Ikke bare drikker de seg fra sans og samling, men de blir også til avskyelige personer når de er påvirket. Personlig har jeg utviklet en stor avsky for akkurat dette her. 

Godt spørsmål. Når jeg spør han om dette svarer han at han mener selv han har kontroll over det, men så blir det tydeligvis for mye og så fort han mister kontrollen drikker han enda mere. Han er også svært lett påvirkelig. Sist det skjedde var han sammen med noen kompiser som kjøpte tequilashots i massevis, og han sitter ikke der og sier nei. Hadde jeg vært der hadde han sagt nei. Men desverre var jeg ikke det...

Jeg er helt enig. Han blir helt avskyelig og det skremmer meg at mennesker kan forandre seg så mye på så liten tid... Dette er jo også et problem for meg - at jeg ser han som to personer. En som han jeg ble kjent med, den snille og omsorgsfulle kjæresten som alltid viste hvor glad han var i meg. En annen som den avskyelige og skremmende kjæresten som får meg til å føle meg verdiløs.

Skrevet
19 minutter siden, Linmae skrev:

Jeg vet han bryr seg om meg sånn egentlig, vi har hatt mange krangler der begge har falt i gråt fordi han er lei seg fordi jeg blir så lei meg. Derfor forstår jeg ikke hvorfor han gang på gang gjør dette.

Jeg drikker ikke under press, jeg synes jo det er hyggelig å ta seg et glass vin og jeg er ikke av den typen som blir dritings når jeg er ute. Jeg har full kontroll i motsetning til han jeg bor med.

Fordi han har et alkoholproblem. Det er ikke bare å slutte, og enda verre er det når han ikke engang innser at han har et problem. 

Anonymkode: 0419a...559

• Liker 4
Skrevet

Er det barn i bildet her? Om ikke, løp for livet.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Min ideologi er at når man er i et voksent og seriøst forhold så slutter man å feste som en hjernedød ansvarsløs tenåring. 

Hvis han har lovet å slutte å drikke sprit så må han holde det løftet, ellers svekkes jo tillitten mellom dere, og respekten for deg siden han lyver. Jeg ville ha gitt han et ultimatum, at om han fortsatte med dette kunne vi ikke være sammen lenger, for jeg vil ha en mann som respekterer følelsene mine og tar hensyn til at jeg har grunn til å føle ubehag over at han drikker, god grunn siden han blir så full at han prøver seg på andre damer, og at nå er vi voksne så han må tenke på helsa si for å kunne leve lenge og lykkelig med meg og være et godt forbilde for et fremtidig barn. 
Om han velger å fortsette med den livsstilen og drikkenivået han driver med , og når han ikke respekterer og tar hensyn til at det får deg til å føle deg ille, så er han ikke noe godt og seriøst kjæresteemne i mine øyne. 

Anonymkode: e66d4...469

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Nyttig skrev:

Er det barn i bildet her? Om ikke, løp for livet.

Ingen barn...

Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Min ideologi er at når man er i et voksent og seriøst forhold så slutter man å feste som en hjernedød ansvarsløs tenåring. 

Hvis han har lovet å slutte å drikke sprit så må han holde det løftet, ellers svekkes jo tillitten mellom dere, og respekten for deg siden han lyver. Jeg ville ha gitt han et ultimatum, at om han fortsatte med dette kunne vi ikke være sammen lenger, for jeg vil ha en mann som respekterer følelsene mine og tar hensyn til at jeg har grunn til å føle ubehag over at han drikker, god grunn siden han blir så full at han prøver seg på andre damer, og at nå er vi voksne så han må tenke på helsa si for å kunne leve lenge og lykkelig med meg og være et godt forbilde for et fremtidig barn. 
Om han velger å fortsette med den livsstilen og drikkenivået han driver med , og når han ikke respekterer og tar hensyn til at det får deg til å føle deg ille, så er han ikke noe godt og seriøst kjæresteemne i mine øyne. 

Vi er 25 år. Ikke så veldig gamle, men voksne nok til å forstå hvor grensa går for drikking mener jeg! Vi har vært sammen i 3 år. Dette har holdt på i snart 1,5 år.

Endret av Linmae
Skrevet
3 timer siden, Linmae skrev:

Jeg vet han bryr seg om meg sånn egentlig, vi har hatt mange krangler der begge har falt i gråt fordi han er lei seg fordi jeg blir så lei meg. Derfor forstår jeg ikke hvorfor han gang på gang gjør dette.

Jeg drikker ikke under press, jeg synes jo det er hyggelig å ta seg et glass vin og jeg er ikke av den typen som blir dritings når jeg er ute. Jeg har full kontroll i motsetning til han jeg bor med.

Ja, men du må også holde deg unna alkohol i en periode for å støtte han. Iallfall når dere er ute sammen. Det blir som om den ene i forholdet slanker seg og kan kun spise sunt mens den andre gafler i seg chips og sjokolade. 

Anonymkode: fed65...7b7

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Linmae skrev:

Ingen barn...

Er bare du som kan gjøre endring i livet ditt, så våkne opp. Er dette mannen du vil bruke tiden din på så lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Må bare takke dere for alle svar. Kjente jeg måtte ta en alvorsprat med han og fortelle han at det er nå han har valget. Så nå har han altså lovet meg å kutte ut all brennevin. Han hadde litt vanskelig for å love og kutte det helt ut siden han for eksempel liker å ta seg et glass med cognac til middagen julekvelden. Jeg har forståelse for det, men jeg måtte være hard og si at enten får han velge mellom brennevinet eller meg, samme om det "bare er ett glass". For det er som han selv sier - ett glass kan fort utvikle seg til ett til og det går bra der og da, men så mister han plutselig kontrollen. Og da må det faktisk være slik at man må kutte det helt ut, samme hvor "vanlig" det er å drikke det til spesielle begivenheter.

Forstår at mange synes jeg burde gå fra han, men vi har det så fint sammen ellers, og han er virkelig en kjempe fyr så lenge det ikke er noe alkohol (brennevin) i bildet. Så får vi se hvordan det går... Fungerer det ikke denne gangen så må jeg ta meg selv i nakken og forstå at det eneste som kan hjelpe er å gå i fra han. Det handler tross alt om respekt for meg som person og mine følelser.

Skrevet

Bra at du ga han et ultimatum ts, så spørs det bare om han holder løftet sitt denne gangen. Krysser fingrene for deg! Godt du har innsett at dette ikke bare går utover helsa hans og harmonien i forholdet deres, men at det nettopp hanlder om respekt for deg som person og dine følelser! <3 

• Liker 2
Skrevet

Min mann (vi har nå vær gift i 20 år) begynte på et tidspunkt å drikke for mye. Da mener jeg ikke for ofte (vi drikker vin flere ganger i uka), men for mye, slik at han ble ganske full når vi var ute eller med venner. Ikke dritings som du beskriver, men nok til at jeg følte det ubehagelig. En dag sa jeg rolig til ham at jeg var ikke interessert i å leve sammen med en mann med et alkoholproblem, og at jeg kom til å gå fra ham uten forvarsel hvis dette fortsatte/ballet på seg. Da ble det bråslutt, og nå drikker han helt normalt. (Skal sies at jeg aldri har truet med noe slikt verken før eller siden, så han forstod at jeg mente det).

Anonymkode: a73e7...9ad

• Liker 3
Skrevet

Det kan gå fint fra nå ts, men det betyr også at du aldri kommer til å slappe av i festlige anledninger. Du vil hele tiden følge med på hva han gjør, og om han får i seg noe sterkere. 

• Liker 1
Skrevet

Det er bra, husk at det er så mange andre menn der ute. Det finnes ikke en drømmemann, den myten er fantasi.

Skrevet

TS, hvordan hadde du tenkt om det var kvinnen i forholdet som hadde et slikt forhold til alkohol? Fremdeles ikke et alkoholproblem?

Skrevet (endret)
13 timer siden, Minosa skrev:

TS, hvordan hadde du tenkt om det var kvinnen i forholdet som hadde et slikt forhold til alkohol? Fremdeles ikke et alkoholproblem?

Selvfølgelig er det et problem uansett kjønn. Jeg skjønner at det er et alkoholproblem, men jeg ville ikke at dere skulle oppfatte det som at han drakk mye ellers - for da hadde ting vært litt annerledes den dag i dag.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann (vi har nå vær gift i 20 år) begynte på et tidspunkt å drikke for mye. Da mener jeg ikke for ofte (vi drikker vin flere ganger i uka), men for mye, slik at han ble ganske full når vi var ute eller med venner. Ikke dritings som du beskriver, men nok til at jeg følte det ubehagelig. En dag sa jeg rolig til ham at jeg var ikke interessert i å leve sammen med en mann med et alkoholproblem, og at jeg kom til å gå fra ham uten forvarsel hvis dette fortsatte/ballet på seg. Da ble det bråslutt, og nå drikker han helt normalt. (Skal sies at jeg aldri har truet med noe slikt verken før eller siden, så han forstod at jeg mente det).

Anonymkode: a73e7...9ad

Så fint at han tok deg seriøst. Ingenting som er bedre enn det!

14 timer siden, B.Wooster skrev:

Det kan gå fint fra nå ts, men det betyr også at du aldri kommer til å slappe av i festlige anledninger. Du vil hele tiden følge med på hva han gjør, og om han får i seg noe sterkere. 

Ja det er nettopp det... Men hvis han nå holder det han lover og beviser det for meg en god stund fremover, så har jeg tro på at det kan bli enklere for meg med tiden. Vi får se. Jeg håper iallefall på det beste fra nå!

Endret av Linmae
Skrevet

Ikke bare en god stund fremover ts. Min mann holdt seg i 5 måneder og drakk igjen, det endte med katastrofe og stor krangel, mye tårer men han skyldte alt på alkoholen. Han fikk samme dilemma igjen, og holdt seg unna i 4 nye måneder og drakk igjen, samme elendigheten som gikk utover forholdet men han mente han var flink som "bare" drakk så sjeldent. Men det blir ikke bare når det påvirker forholdet i månedsvis etterpå. Så det må være for alltid, eller hvertfall for mange år, før han gir seg selv tillatelse til å drikke igjen, ellers vil han bare trappe ned for så å trappe opp igjen. Stå på ditt ! 
Det høres kravstort ut fordi man vanligvis ikke anser drikking med noen måneders mellomrom som noe problem, men når personen faktisk har et alkoholproblem så hjelper det ikke om det er sjeldent eller ofte, da må man slutte HELT. 

• Liker 1
Skrevet
På 5.11.2017 den 22.38, Linmae skrev:

Må bare takke dere for alle svar. Kjente jeg måtte ta en alvorsprat med han og fortelle han at det er nå han har valget. Så nå har han altså lovet meg å kutte ut all brennevin. Han hadde litt vanskelig for å love og kutte det helt ut siden han for eksempel liker å ta seg et glass med cognac til middagen julekvelden. Jeg har forståelse for det, men jeg måtte være hard og si at enten får han velge mellom brennevinet eller meg, samme om det "bare er ett glass". For det er som han selv sier - ett glass kan fort utvikle seg til ett til og det går bra der og da, men så mister han plutselig kontrollen. Og da må det faktisk være slik at man må kutte det helt ut, samme hvor "vanlig" det er å drikke det til spesielle begivenheter.

Forstår at mange synes jeg burde gå fra han, men vi har det så fint sammen ellers, og han er virkelig en kjempe fyr så lenge det ikke er noe alkohol (brennevin) i bildet. Så får vi se hvordan det går... Fungerer det ikke denne gangen så må jeg ta meg selv i nakken og forstå at det eneste som kan hjelpe er å gå i fra han. Det handler tross alt om respekt for meg som person og mine følelser.

Jeg synes det er drøyt å skulle gå fra en person fordi han drikker for mye på fest. Hvis det hadde vært grunn nok til å gjøre det slutt så hadde det ikke vært mange forhold rundtom. Men veldig bra at du satt deg ned og pratet ordentlig med han! Jeg tror det er mange som har dette problemer med at de drikker altfor mye når de først setter i gang. Har venninner som har sagt akkurat det samme til sine menn; slutt med brennevinet på fest! 

Anonymkode: fed65...7b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...