AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Er det ingen som er spontane mere? Anonymkode: 7203f...4b2 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Jeg savner det for barna mine sin del. Vi løp fra dør til dør og ingen avtalte noe. Nå sitter de fleste barna å venter på en sms fra en forelder som har litt tid til overs så barna får lekt sammen. Sånn det er her desverre. Alt må avtales. Anonymkode: c0948...29f 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Sånn har vi levd i mange år og det går helt fint det. Anonymkode: a732b...80f 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 en fiiiin verden <3 Vi blir så invadert av alle tekniske duppeditter, til en hver tid,at hjemmet mitt er bare mitt til noen blir invitert. Her dasser jeg rundt i undikken daglig og ønsker ikke overraskelses besøk nei. Anonymkode: db100...293 26
SPOCA Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 (endret) Ser ikke problemet, jeg hater når folk kommer på uanmeldt besøk. Og selv om jeg husker godt hvordan det var før vi fikk mobiltelefon, og vi barna løp bort til venninnene våre og sånn sett ringte uanmeldt på, fløy vi ikke ned dørene til hverandre. Det var gjerne noen normer da også, som f.eks visste vi sånn ca når våre venner spiste middag, vi visste hvilke dager det ikke passet osv. Men jeg er glad det er ennå mindre av slikt i dag. Jeg er ikke spesielt glad i besøk i utgangspunktet, og er glad for at man avtales før man kommer på besøk. Jeg har overhodet ikke et behov for spontane besøk. Endret 5. november 2017 av SPOCA 21
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Kan ikke fordra random drop ins altså. Hater det. Sliter mye med helsa, så da har jeg ikke mulighet til å få folk ramlende inn døra når det passer de. Avtal på forhånd så kan jeg tilpasse dagen slik at det er noe igjen i meg så jeg har kapasitet til å ta imot folk. Har diagnosebarn i tillegg som har veldig enten/eller på dagene. Og som er avhengig av å vite på forhånd om noe skjer. Som følge av dårlig helse ser det ikke bestandig så veldig pent og ryddig ut her hjemme. Hvor vanskelig er det å bare sende en sms noen timer i forkant og høre om det passer å stikke innom? Heldigvis har flere og flere skjønt det i omgangskretsen nå. Anonymkode: 3fb68...51d 12
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 Med barn kan ikke ting alltid planlegges. Jeg hater det at det alltid må sendes melding flere dager før og det aldri passer. det ender alltid med at jeg og barna er hjemme, dag etter dag. Kjedelig når det aldri passer andre å få besøk eller at ingen kommer hit. Anonymkode: 7203f...4b2 5
Gjest yeans Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 En mye bedre verden. Det er så kleint å måtte forklare noen at nei du kan ikke komme inn i dag da jeg skal ________ (fyll inn det som passer) fordi jeg har avtaler og har ikke tid til å kosemoseprate nå. Eller, hvis jeg har en ræva dag på grunn av noe som har hendt og må ha time out for meg selv. Det er akkurat som om andre tror at overraskende besøk er morsomt for voksne. Men vet dere hva, det har det aldri noensinne vært. Det er kun barn som syns det er gøy fordi de ikke vet hvordan voksenlivet er. Så når voksne kommer trampende som barn og forventer kaffe, blide fjes og slurving/sladring sånn helt ut av det blå, vel da slutter jeg å åpne døren når det ringer på. Det er så mye som skjer ellers i hverdagen at man trenger tid for seg selv. Og når vi har tekstmeldingsmulighetene, hvorfor ikke i helv*** innpasse seg til det og lage avtaler om det er så viktig å treffes? Det er ingen jeg kjenner som ikke lager avtaler nå til dags. For hvorfor skal de være egoistiske og impulsive når de skjønner at andre kan ha behov for time out akkurat som de selv?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 En verden hvor det heldigvis et langt mer respekt for andres tid og behov for privatliv, og at noen er introvert og trenger tid for seg selv. Jeg tolererer ikke folk som kommer helt uanmeldt. Det koster dem noen få øre å sende mld og spørre om det passer. Anonymkode: 51aab...fc3 10
SPOCA Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med barn kan ikke ting alltid planlegges. Jeg hater det at det alltid må sendes melding flere dager før og det aldri passer. det ender alltid med at jeg og barna er hjemme, dag etter dag. Kjedelig når det aldri passer andre å få besøk eller at ingen kommer hit. Anonymkode: 7203f...4b2 Men hvorfor bero deg på andre, hvorfor kan du ikke planlegge noe uten at andre må være med? Hvis du og barna alltid ender opp hjemme, dag etter dag, tenker jeg at det handler om din egen planlegging. Hvorfor skal andre tilpasse seg deg, og ikke du dem? Ikke alle er like interesserte i å gjøre aktiviteter med andre. Og mange verdsetter også tid alene med sine barn. Noen av de fineste studene jeg hadde som barn var nettopp alene med mine foreldre. Og barn har gjerne så mange andre aktiviteter i dag, samt at de ofte ser sine venner på skole og ellers på fritida, så jeg kan godt forstå hvis deres foreldre prioriterer tid med barna sine uten andre. Endret 5. november 2017 av SPOCA 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 At folk plutselig kommer på besøk uten å ha sendt melding eller ringt på forhånd er en skikkelig uting, gi hvertfall beskjed en halvtimes tid før man står på døra. Når det banker på døra og vi ikke venter besøk så er det ikke alltid jeg gidder å lukke opp engang. Anonymkode: 37a28...411 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #12 Skrevet 5. november 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med barn kan ikke ting alltid planlegges. Jeg hater det at det alltid må sendes melding flere dager før og det aldri passer. det ender alltid med at jeg og barna er hjemme, dag etter dag. Kjedelig når det aldri passer andre å få besøk eller at ingen kommer hit. Anonymkode: 7203f...4b2 Men hvorfor tenker du at det da passer bedre at du kommer uten forvarsel? Det gir jo ikke noen mening. Ellers bør du jo ikke være avhengig av vennene dine for å få fyll i hverdagen. Du kan jo planlegge aktiviteter på egenhånd. Du virker jo ganske tafatt som sitter hjemme med barna dag etter dag fordi du ikke har en avtale med venner som får deg ut. Anonymkode: 3969d...99c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #13 Skrevet 5. november 2017 En verden der folk har så høye standarder til hverandre at folk føler ikke de kan slappe av om de ikke har ryddet huset, har mye å servere og bidrar med nok smaåprating, smil og hygge. Om folk hadde fått lov å ha rot, ikke ha noe å servere, samt det var lov å se sliten ut, så hadde det vært mindre stress med spontane besøk Anonymkode: 1e9bb...508 7
Gjest yeans Skrevet 5. november 2017 #15 Skrevet 5. november 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: En verden der folk har så høye standarder til hverandre at folk føler ikke de kan slappe av om de ikke har ryddet huset, har mye å servere og bidrar med nok smaåprating, smil og hygge. Om folk hadde fått lov å ha rot, ikke ha noe å servere, samt det var lov å se sliten ut, så hadde det vært mindre stress med spontane besøk Anonymkode: 1e9bb...508 La oss si du og mannen er midt oppi en opphetet krangel om forholdet. Tårer og snørr renner. Fortsatt like greit med spontant besøk som står der med smil, store øyne og nysgjerrige tryner?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #16 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, Meadow skrev: Jeg har koblet ut ringeklokka. Det har vi også, men det hindrer ikke folk i å banke på døra. Anonymkode: 37a28...411 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #17 Skrevet 5. november 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som er spontane mere? Anonymkode: 7203f...4b2 Da lever vi i den vestlige verdenen. Og sånn har det blitt. Anonymkode: dbe0a...39e 1
Gjest Mass Skrevet 5. november 2017 #18 Skrevet 5. november 2017 Min eldste tar beina fatt og ringer på til venner. Enten passer det eller så passer det ikke. Er ikke verre enn det. Det er hvertfall mye mer effektivt enn å være avhengig av mobilen for å få vært med venner. Han er ikke særlig begeistret for mobilen og meldinger frem og tilbake. Før likte jeg det ikke særlig godt når venner kom spontant på døren, men så har jeg en som alltid gjør det og lærte meg å sette pris på det. Det er så mye verre å få til møter med folk når det skal avtales på forhånd. Spesielt om det bare er snakk om en times tid med litt snakk og gjensyn.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #19 Skrevet 5. november 2017 7 minutes ago, yeans said: La oss si du og mannen er midt oppi en opphetet krangel om forholdet. Tårer og snørr renner. Fortsatt like greit med spontant besøk som står der med smil, store øyne og nysgjerrige tryner? Dette er ganske fjernt tilfelle. Har aldri grått av en krangel jeg og mannen har hatt gjennom 6 år. Det er sjelden at jeg gråter eller det skjer noe i hverdagen som er flaut. Det "verste" ville vært at de kom midt i sexakten, men det er ingen som sier at man må svare døren med en gang eller i det hele tatt hver gang noen ringer på. Det ville også vært sjeldent at folk kom uanmelst på besøk. Altså, det er allerede sjeldent at folk tar seg tid med stress, mas og barn. Jeg ser ikke for meg at dørene hadde blitt rent ned av overraskelsesbesøk her, ass. Du lager jo en big deal av dette i hodet ditt der du tenker at det er automatisk mye styr, at de kommer på flaue tidspunkt, at du MÅ svare døren osv. Det er jo poenget mitt, folk gjør dette til en veldig big deal som innebærer alt mulig negativt, når det egentlig går an å ha et mer avslappet forhold til hele greia Anonymkode: 1e9bb...508 2
Gjest yeans Skrevet 5. november 2017 #20 Skrevet 5. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Dette er ganske fjernt tilfelle. Har aldri grått av en krangel jeg og mannen har hatt gjennom 6 år. Det er sjelden at jeg gråter eller det skjer noe i hverdagen som er flaut. Det "verste" ville vært at de kom midt i sexakten, men det er ingen som sier at man må svare døren med en gang eller i det hele tatt hver gang noen ringer på. Det ville også vært sjeldent at folk kom uanmelst på besøk. Altså, det er allerede sjeldent at folk tar seg tid med stress, mas og barn. Jeg ser ikke for meg at dørene hadde blitt rent ned av overraskelsesbesøk her, ass. Du lager jo en big deal av dette i hodet ditt der du tenker at det er automatisk mye styr, at de kommer på flaue tidspunkt, at du MÅ svare døren osv. Det er jo poenget mitt, folk gjør dette til en veldig big deal som innebærer alt mulig negativt, når det egentlig går an å ha et mer avslappet forhold til hele greia Anonymkode: 1e9bb...508 Nei men så heldig at du aldri har opplevd slikt da. Hurra for deg liksom. Skal det forsvare at andre må finne seg i å få spontant besøk i slike vonde situasjoner der de har mer enn nok med situasjonen de befinner seg i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå