Gå til innhold

Lanzarote i januar. Hvordan er klimaet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville blitt svært glad for tilbakemelding på hva jeg kan forvente av klima på Lanzarote (muligens Playa Blanca) i januar. Prøver å sjekke ut klima på nettet, men vil gjerne høre andres erfaringer. "Alle" anbefaler jo sørsiden av Gran Canaria på denne tiden, men ette 4 ganger på GC er det greit med andre alternativer. Lite nytt å se der... Så er det Tenerife som også sørsiden skal være flott i januar, men ser at det også er betraktelig større sjanse for regn og gråvær der på denne tiden. Hvordan er det på Lanzarote i januar? Evt andre steder dere anbefaler?

Skal reise med gutt på 9 år så det er viktig at stedet/hotellet er barnevennlig og synes det er et must med oppvarmet basseng. Barneklubb ville vært topp også. Gi også tilbakemelding dersom jeg bør gå for Gran Canaria eller Tenerife likevel. Trenger hjelp til å ta endelig beslutning her, kjenner jeg :)

Anonymkode: f2b6d...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Må da være noen som har råd å gi meg?

Skrevet

Grunnen til at GC blir anbefalt er nettopp klimaet. Skal du på sole eller badeferie så er valget ditt feil i forhold til tid på året. 

Du kan være heldig, men du kan og være særdeles uheldig og bør ha mer varme klær enn lette sommerklær med deg. 

At der er lite å finne på på GC er jeg uenig med deg i. Jeg har vært der utallige ganger og har ikke problemer med å finne på nye ting, nye steder å utforske ol. Problemet nå er imidlertid at hovedveien forbi Sunving Green beach er stengt fordi de reparerer fortauet. Dermed blir det umulig å kjøre mellom Arguineguin og Patalavaca/Puerto Rico uten å kjøre den lange omveien om motorveien, eller bruke beina via strandpromenaden. 

Anonymkode: e7587...074

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at GC blir anbefalt er nettopp klimaet. Skal du på sole eller badeferie så er valget ditt feil i forhold til tid på året. 

Du kan være heldig, men du kan og være særdeles uheldig og bør ha mer varme klær enn lette sommerklær med deg. 

At der er lite å finne på på GC er jeg uenig med deg i. Jeg har vært der utallige ganger og har ikke problemer med å finne på nye ting, nye steder å utforske ol. Problemet nå er imidlertid at hovedveien forbi Sunving Green beach er stengt fordi de reparerer fortauet. Dermed blir det umulig å kjøre mellom Arguineguin og Patalavaca/Puerto Rico uten å kjøre den lange omveien om motorveien, eller bruke beina via strandpromenaden. 

Tusen takk for svar. Veldig nyttig info. Og ja, det er nok en del nytt å finne på på GC også. Så da bør jeg heller gå for det? Noen hotell som er bra og rimelige som du ønsker å anbefale i så måte? :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Veldig nyttig info. Og ja, det er nok en del nytt å finne på på GC også. Så da bør jeg heller gå for det? Noen hotell som er bra og rimelige som du ønsker å anbefale i så måte? :)

Kommer helt an på hva du liker og hvor du vil bo. Jeg er ikke glad i Puerto Rico eller Playa Ingles, andre trives best på disse stedene. Problemet nå er at der er veldig utsolgt. Så du må nesten lete og se hva du finner i din prisklasse. 

Dorado beach anbefaler jeg ikke om du vil ha fred og ro. Der arbeider de med trykkborr like utenfor. Det samme gjelder Sunving og Green B. 

Reis rundt og prøv ulike strender. Amfi stranden er finere enn Amadores. Stranden i Puerto Rico og play del Cura er og veldig fin. 

Velger du å være i Mogan eller Tauritodalen, så må du og være obs på at hovedveien langs kysten også der er stengt på grunn av nytt ras etter nylig å ha blitt åpnet etter utbedring av forrige ras. Dette gjør at du også der må opp på motorveien for å komme sørover. Bussene bruker lang tid, med egen bil vil nok dette være et mindre problem. 

Skrevet

Anbefaler forøvrig å lese litt på canariajournalen.no 

Skrevet

Så flott! Supert med info fra noen som er såpass godt kjente på øya! Så faktisk på Dorado beach da de hadde godt tilbud, men slo det fra meg nå. Hvordan er Maspalomas-området? Vet du om det er mye veiarbeider og bråk også der?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Supert med info fra noen som er såpass godt kjente på øya! Så faktisk på Dorado beach da de hadde godt tilbud, men slo det fra meg nå. Hvordan er Maspalomas-området? Vet du om det er mye veiarbeider og bråk også der?

Maspalomas området er jeg ikke oppdatert på siste ukene, men jeg tror der er ok mht. Veiarbeider ol. Nede ved fyret er der mange dyre og finere hoteller men du kan være heldig å finne billigbilletter inni mellom. 

Dunas Mirador ligger i Sonenland. Det er et ok middelklassehotell med all inclusive. Maten er ikke den mest varierte men ok. Det greie der er at du kan gå over til kjøpesenteret Eltablero. Ikke det helt store men ok. Der er rolig og stille, om du får rom som ikke vender ut mot gate/motorvei. 

Vil anbefale en tur til Palmito Park, om du skal bo der nede. Vi reiser og gjerne opp til Las Palmas med buss. Går på Canteras stranden, St. Anna katerdralen, handlgaten hvor vi sitter ned og spiser ute, innom noen av de store kjøpesentrene (dyre). Columbusmuseet og ellers andre ting du måtte ha interesse for. Men hus å ta direktebussen/ekspress og ikke somlebussen rundt alle steder. 

Atlanticosenteret er og et ok kjøpesenter særlig den store "obs" lignende butikken i 2. Etasje. 

(Forøvrig har jeg svart på flere Gran Canaria tråder i dette underforumet med mye info.)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maspalomas området er jeg ikke oppdatert på siste ukene, men jeg tror der er ok mht. Veiarbeider ol. Nede ved fyret er der mange dyre og finere hoteller men du kan være heldig å finne billigbilletter inni mellom. 

Dunas Mirador ligger i Sonenland. Det er et ok middelklassehotell med all inclusive. Maten er ikke den mest varierte men ok. Det greie der er at du kan gå over til kjøpesenteret Eltablero. Ikke det helt store men ok. Der er rolig og stille, om du får rom som ikke vender ut mot gate/motorvei. 

Vil anbefale en tur til Palmito Park, om du skal bo der nede. Vi reiser og gjerne opp til Las Palmas med buss. Går på Canteras stranden, St. Anna katerdralen, handlgaten hvor vi sitter ned og spiser ute, innom noen av de store kjøpesentrene (dyre). Columbusmuseet og ellers andre ting du måtte ha interesse for. Men hus å ta direktebussen/ekspress og ikke somlebussen rundt alle steder. 

Atlanticosenteret er og et ok kjøpesenter særlig den store "obs" lignende butikken i 2. Etasje. 

(Forøvrig har jeg svart på flere Gran Canaria tråder i dette underforumet med mye info.)

Igjen tusen takk! Skal søke opp andre tråder også ;-)

Skrevet

Var på Lanzarote i begynnelsen av februar for noen år siden, og jeg syntes det var kaldt. Det var varmt om vi satt midt i sola på dagtid, men så fort sola forsvant bak en sky ble det kaldt. Det var ingen som badet i sjøen, og bassenget var soloppvarmet der vi bodde, så det var selvsagt iskaldt. Var skuffet over dette, for jeg hadde forventet litt mer varme. 

Anonymkode: 35dac...dbb

Skrevet (endret)

Samme erfaring som den over. Var på playa blanca i februar, det var ganske kjølig og mye vind!

Endret av kira87
Skrevet

Det  blåser endel på Lanzarote  og morgen og kveld kan det være greit med lange bukser og en vindtett jakke. Midt på dagen I januar har jeg da opplevd å ha temperatur på 25 grader. Pluss sol. 

Playa Blanca er koselig.   Finn et hotell som har skjerming  for vind og oppvarmet basseng. 

Synes for øvrig  oppvarmet basseng er et must uansett hvilken Kanariøy man velger jeg da.  Ellers får man raskt vanntemperatur  på under 20 grader.  Så jeg sjekker alltid om hotellet har oppvarmet basseng på minimum 24 grader. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...