Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Trenger gode produkter til hudpleie hjemme. Bruker Md facial cleanser (anbefalt av hudpleier) som rens. Trenger en god maske og ansiktskrem. Huden min er tørr. Jeg har noen kviser innimellom og sorte prikker (særlig på nesen). Bør jeg bruke masker som både renser og gir fuktighet? Vil gjerne prøve Dermalogica. Noen produkter å anbefale?
Scheherazade Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Dersom huden din er veldig tørr, ville jeg tenkt over om det kanskje er dette som gjør at du får kviser noen ganger. Så kanskje det rett og slett hjelper å tilføre litt fuktighet? Jeg liker godt Active Moist fra Dermalogica. Skin Hydrating Masc er også kjempegod. Dersom du vil ha rensende maske i tillegg, har jeg akkurat kjøpt AntiBac Cooling Masque, og den virker genial foreløpig. Og du trenger jo ikke å ta på hele fjeset dersom du er veldig tørr noen steder, du kan jo feks bruke den på nesen og lokalt på steder med kviser.
Belba Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Prøv produkter fra Dr. Hauschka. De er naturlige, og bygger opp huden din i stedet for å gjøre den avhengig av en bestemt krem el. Kjøpes på helsekost.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Prøv produkter fra Dr. Hauschka. De er naturlige, og bygger opp huden din i stedet for å gjøre den avhengig av en bestemt krem el. Kjøpes på helsekost. dermalogica gjør da ikke huden avhengig heller :o
Belba Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har ikke tenkt å gå inn på en diskusjon om det her, dels fordi jeg ikke vet nok om det, og dels fordi jeg ikke har til hensikt å snakke drit om Dermalogica (jeg brukte den i en periode selv, og var veldig fornøyd). Jeg nøyer meg med å si at huden min ble drastisk bedre da jeg begynte å bruke Dr. Hauschka!
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Hvis du har tørr hud, trenger huden din faktisk FETT, ikke bare fuktighet. Hvis du da bruker en ren fuktighetskrem, som Active Moist, kan det skape ubalanse i huden og føre til kviser. MD Formulations-rensen er veldig sterk, kanskje du burde sette den bort til sommeren, når huden naturlig er litt fetere, og heller bruke en mildere rens nå? Jeg vil anbefale (Dermalogica): Rens: Ultracalming Cleanser (skummer ikke, er en kremgele du skyller av med vann), eventuelt Special Cleansing Gel hvis du liker at det skummer. Krem: enten Skin Smoothing Cream (normal-tørr hud) eller Intensive Moisture Balance. Sistnevnte er faktisk litt lettere i konsistensen, og trekker godt inn. Bruker den selv om vinteren. For å få bort svarte prikker, kan du bruke MD Facial Lotion under kremen om natta.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 Takk for tips! Godt mulig MD facial cleanser ikke passer på vinteren, jeg blir skikkelig "stram i maska" etter å ha brukt den og må smøre meg med en gang.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #8 Skrevet 26. januar 2005 Jeg syntes den var skikkelig ekkel; rar konsistens, og tørket ut huden noe helt sinnssykt. Hvis du har tørr hud, er det mulig du bør bruke Facial Cream i stedet for Facial Lotion. Det har jeg gjort i litt over ett år, i tillegg til produkter for tørr hud, og der jeg tidligere slet med vonde, harde "underjordiske" kviser på haken, er det nå helt normal hud. Ellers bruker jeg nesten aldri peeling eller masker... Facial Cream får du kjøpt i liten 15-ml krukke (ca 300,- hos hudpleier), en slik varer flere måneder fordi den er så drøy. Kjøp den, og prøv, så kan du heller kjøpe en større størrelse på nettet senere. Dumt å kjøpe stor størrelse, og så funker den kanskje ikke...
Gjest Daniella_ Skrevet 26. januar 2005 #9 Skrevet 26. januar 2005 Hmmm...facial cream. Tror noen her den passer for oss med fet hud mon tro?
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2005 #10 Skrevet 26. januar 2005 JEG tror (men jeg har ikke monopol på sannheten), at til fetere hud (også ifølge mdformulations.com) vil Facial Lotion passe bedre. Uansett er det ikke noen fuktighetskrem, så man må bruke det i tillegg.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Da har jeg bestilt! Bestilte Special cleansing gel (rens), Skin hydrating mask (maske) og Intensive moisture balance (krem). Håper det blir bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå