AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Jeg var et barn når den saken kom opp, så jeg vet bare det jeg har lest i media de siste årene. Jeg må si jeg ikke forstår helt. Ingen er dømt for selve drapshandlingen, men Veronica og Per Orderud fikk 21 år fengsel for medvirkning. Hvordan er det mulig? Trodde lovens strengeste straff var for overlagt drap? Og etter hva jeg har forstått så var de tekniske bevisene svært dårlige? Denne sokken som de egentlig ikke fant noe ut av? Er det noe jeg har misforstått? Anonymkode: cc2c1...366
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Trodde lovens strengeste straff var for overlagt drap? Og et drap som planlegges i fellesskap er ikke overlagt, mener du? Anonymkode: a59b9...c98 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 I Orderud saken var det tydelig at alle var med på det, har visst om det, og hjalp til med å enten skaffe våpen, kartlegge når de var hjemme, og skyte. Derfor ble de dømt etter lovens strengeste straff, men siden det ikke var håndfaste bevis på hvem som skøyt så kan ingen heller dømmes for selve skytingen. Ang sokken: Var det ikke på den sokken de fant barnnåler fra skogen rundt, og mente var bevis på at en av de hadde oppholdt seg i den skogen, men vedkommende hadde nektet for det? Husker ikke om det var på sokken eller noe annet de fant barnnålene. Anonymkode: 499ea...591 1
Atea Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: I Orderud saken var det tydelig at alle var med på det, har visst om det, og hjalp til med å enten skaffe våpen, kartlegge når de var hjemme, og skyte. Derfor ble de dømt etter lovens strengeste straff, men siden det ikke var håndfaste bevis på hvem som skøyt så kan ingen heller dømmes for selve skytingen. Ang sokken: Var det ikke på den sokken de fant barnnåler fra skogen rundt, og mente var bevis på at en av de hadde oppholdt seg i den skogen, men vedkommende hadde nektet for det? Husker ikke om det var på sokken eller noe annet de fant barnnålene. Anonymkode: 499ea...591 De fant aldri den andre sokken, men en som lignet etter par fire år.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Anbefaler alle å se Brennpunkt-episodene fra 2009 om Orderud-saken og mulige torpedoer fra Jugoslavia. Anonymkode: ef135...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå