Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal begynne på denne nå. Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempebra bok! Nå er jeg stooor fan av John Irving da......

Kos deg!

Skrevet

Jeg elsket den boka! Da jeg leste den bar jeg den med meg overalt (bokstavelig talt) og så fort det var et øyeblikk som det ikke skjedde noe så var det frem med boka for å lese - jeg klarte ikke legge den fra meg.

Jeg gråt da jeg kom til slutten for den var så vakker og bandt boka sammen på en så nydelig måte.

Jeg er også Irwing-fan...

Skrevet

Jeg også er fan av John Irving og dette er en fantastisk bok. Gled deg til å lese den!

Skrevet

...og eg er òg begeistra for Irving. Synst vel ikkje dette er den beste romanen hans, men absolutt lesverdig! :)

Skrevet

Jeg synes absolutt at dette er en av Irvings beste. Anbefales.

Gjest Anonymous
Skrevet

"Enke for et år" og "En bønn for Owen Meany" er mine favoritter.... Owen Meany tror jeg er en av mine sterkeste lese-opplevelser noensinne, ble helt satt ut av de to-tre siste sidene......

Skrevet

Nå ble jeg nyssjerrig- hva handler de om?

Skrevet
Owen Meany tror jeg er en av mine sterkeste lese-opplevelser noensinne' date=' ble helt satt ut av de to-tre siste sidene......[/quote']

:Nikke:

Gjest Aurélie
Skrevet

Irving er en spesiell forfatter, likte godt stemningen i Enke for ett år.

Skrevet

Fantastisk bok!!!!!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja :-( Jeg er så sur fordi jeg glemte den igjen da jeg var hjemme på juleferie, hadde lest halvparten da, blir nødt å gå å kjøpe en ny om de ikke får sendt den snart. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Den har jeg i bokhylla mi- ulest.

Skal begynne på den når nåværende bok er utlest!

Skrevet

Ingen som kan svare på hva den handler om?

Skrevet

Fra Bokkilden:

Omtale:

Boken er en kjærlighetsroman som handler om en sammensatt og selvmotsigende kvinneskikkelse, Ruth Cole. Hennes historie er fortalt i tre deler, og hver del tar for seg kritiske perioder av hennes liv. Hun har ikke hatt samme suksess i sitt private liv som med sin litterære karriere. Boka er filmatisert. © FS Informasjonstjenester

Utgivers omtale:

Enke for et år er en spennende, rørende og underfundig roman. Her er burleske overdrivelser, groteske og humoristiske innslag, mysterier, originale løsninger og ledetråder strødd omkring. Første del av boken danner grunnlaget for filmen The Door in the Floor (2004), med Kim Basinger og Jeff Brigdes i hovedrollene. Sommeren 1958 overrasker fire år gamle Ruth Cole sin vakre mor Marion Cole (39) i sengen sammen med Eddie O’Hare (16). Samme sommer forlater Marion mann og barn. Siden får leseren følge Ruths og farens historie i sprang de neste 36 årene, men også historien til den håpløst forelskede guttungen Eddie. Handlingen bringes opp til 1990-årene, og i ett av disse årene er Ruth Cole enke.Terningkast 6. «Det er bare å lene seg bakover og nyte denne boken med åpne øyne.» Tinic Talén, VG«Enke for et år ser for meg ut til å være den beste historien John Irving har diktet opp til nå.» William H. Pritchard, The New York Times Book Review

Skrevet

Har sett filmen "The Door in the Floor" som er basert på boken, og syntes den var bra. Har boken hjemme, og har begynt å lese den også. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...