AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Jeg fikk meg kjæreste for et par måneder siden, og han har en sønn på 8 år. Jeg har ikke møtt han enda da de ikke lever sammen, men vil møte han for første gang da jeg skal dit i romjula. Jeg lurer da på om det vil være naturlig å kjøpe julegave til sønnen hans? Eller vil det være rart å møtes for første gang og gi en gave med én gang? Skal jeg heller be kjæresten min skrive at gaven til jul fra han er fra oss begge? Litt usikker på dette.. Anonymkode: 3158e...3bf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Nei du ber hvertfall ikke kjæresten din skrive begges navn. Kjøp heller en egen liten gave. Ikke noe stort for du vil ikke kjøpe barnets gunst heller. Anonymkode: c5508...ea8 13
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk meg kjæreste for et par måneder siden, og han har en sønn på 8 år. Jeg har ikke møtt han enda da de ikke lever sammen, men vil møte han for første gang da jeg skal dit i romjula. Jeg lurer da på om det vil være naturlig å kjøpe julegave til sønnen hans? Eller vil det være rart å møtes for første gang og gi en gave med én gang? Skal jeg heller be kjæresten min skrive at gaven til jul fra han er fra oss begge? Litt usikker på dette.. Anonymkode: 3158e...3bf Stakkars fars og mors sønn som får julen sin ødelagt av at noen andre er «på» hans far 😢 Trist at sønnen tvinges til å møte ymse, andre kjærester. Faren burde være oppegående nok til å holde slikt unna sønnen. Anonymkode: cb9f6...a65 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Ingen av delene:) Det kan kanskje være en form for icebreaker ved første møte, men man vet aldri om guttungen vil bli forlegen for hvordan han skal takke etc. Som skillsmissebarn som har blitt introdusert for flere steforeldre så vet jeg at jeg hadde funnet det ukomfortabelt (også som 8åring). Og om noe så skal det i allefall ikke være alternativet hvor kjæresten skriver at det er fra dere begge, gaven er fra pappa og ikke fra pappa og en dame som han aldri har møtt før. Men en veldig fin tanke av deg. Anonymkode: e6c9b...1ce 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 En liten ting høres greiest ut. Ikke så stor at han blir forlegen, men nok til at han føler seg sett. Anonymkode: 872be...fcf 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Nei, det høres helt feil ut i mine ører.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars fars og mors sønn som får julen sin ødelagt av at noen andre er «på» hans far 😢 Trist at sønnen tvinges til å møte ymse, andre kjærester. Faren burde være oppegående nok til å holde slikt unna sønnen. Anonymkode: cb9f6...a65 TS her. Jeg tenker også at det kommer til å bli litt brått for sønnen hans å møte meg for første gang i romjula, men det passer ikke å møtes før dessverre.. Kjæresten min ville jo egentlig at jeg skulle være hos han hele jula, og han lengter virkelig etter at jeg skal møte sønnen hans. Så å ikke komme i det hele tatt for å "skåne" sønnen hans ville nok gjort kjæresten min veldig ulykkelig, men jeg skjønner absolutt hva du mener.. Vi er veldig sikre på at vi vil være sammen, og for oss begge er det avgjørende at jeg og sønnen hans får et godt forhold for at vi skal fungere sammen. Jeg er en del år yngre enn kjæresten min, og er derfor redd for å virke uomtenksom dersom jeg ikke har tenkt på gave til sønnen hans, bare fordi jeg ikke er vant til å tenke på et barn.. Det kommer nok til å ta en tid før vi blir godt kjent og han føler seg trygg rundt meg, men et sted må man jo starte, og jeg tror egentlig det kommer til å gå fint. Lurte bare på dette med gave. Anonymkode: 3158e...3bf 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av delene:) Det kan kanskje være en form for icebreaker ved første møte, men man vet aldri om guttungen vil bli forlegen for hvordan han skal takke etc. Som skillsmissebarn som har blitt introdusert for flere steforeldre så vet jeg at jeg hadde funnet det ukomfortabelt (også som 8åring). Og om noe så skal det i allefall ikke være alternativet hvor kjæresten skriver at det er fra dere begge, gaven er fra pappa og ikke fra pappa og en dame som han aldri har møtt før. Men en veldig fin tanke av deg. Anonymkode: e6c9b...1ce TS her. Takk for at du deler din erfaring! Vil jo absolutt ikke gjøre han ukomfortabel. Kjæresten min har kun introdusert en tidligere kjæreste for sønnen hans, og dette er mange år siden, så det blir ikke slik at jeg er en av mange heldigvis.. Anonymkode: 3158e...3bf 1
GammelKaktus Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Dere har bare vært sammen noen måneder og du skal møte sønnen hans allerede? Og så i romjulen? Synes dere kan ta denne introduksjonen etter nyttpr, er ikke nødvendig å treffe barnet når dere nettopp har blitt sammen. Hvis du absolutt skal kjøpe noe så må det være en liten ting, sett iallfall ikke navnet sammen med farens gave hvis dere nå gjennomfører denne planen om å introdusere deg for barnet i romjula... 😒 13
SesameStreet Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 Jeg syns det er litt spesielt at dere skal møtes i romjula for første gang. Uansett, ja, du bør kjøpe en eller annen gave til han om du skal det. Kjæresten din har sikkert peiling på hva han liker. 3
Gjest C.Tramell Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 Jeg synes det er fint av deg å kjøpe en liten ting til gutten. Da viser du omtanke, og han skjønner at du ønsker å bli venn med ham. Mye bedre at gaven bare er fra deg, synes jeg. En fellesgave fra deg og faren sender ut signal om at dere to er en enhet, og selv om det er sant kan det nok oppleves truende for en liten fyr som kanskje er redd for å få konkurranse om faren sin. Lykke til uansett hva du velger å gjøre
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #12 Skrevet 5. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk meg kjæreste for et par måneder siden, og han har en sønn på 8 år. Jeg har ikke møtt han enda da de ikke lever sammen, men vil møte han for første gang da jeg skal dit i romjula. Jeg lurer da på om det vil være naturlig å kjøpe julegave til sønnen hans? Eller vil det være rart å møtes for første gang og gi en gave med én gang? Skal jeg heller be kjæresten min skrive at gaven til jul fra han er fra oss begge? Litt usikker på dette.. Anonymkode: 3158e...3bf Naturligvis ikke. Anonymkode: ae67f...ec0 1
Ak90 Skrevet 5. november 2017 #13 Skrevet 5. november 2017 (endret) Jeg tror jeg ville kjøpt en liten gave( ikke for liten heller) og sagt at jeg gledet meg sånn til å treffe han at jeg vill kjøpe en liten ting. I tillegg spør du faren hva han liker , så han vet at faren snakker om han og at du er Interessert i å få et forhold til han. Endret 5. november 2017 av Ak90 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #14 Skrevet 5. november 2017 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Dere har bare vært sammen noen måneder og du skal møte sønnen hans allerede? Og så i romjulen? Synes dere kan ta denne introduksjonen etter nyttpr, er ikke nødvendig å treffe barnet når dere nettopp har blitt sammen. Hvis du absolutt skal kjøpe noe så må det være en liten ting, sett iallfall ikke navnet sammen med farens gave hvis dere nå gjennomfører denne planen om å introdusere deg for barnet i romjula... 😒 TS her. Vi ble sammen i sommer, så da har vi vært sammen et halvt år før jeg møter sønnen hans. Vanskelig å forklare, men vi føler begge at vi har møtt den personen vi ønsker å dele livet med og har fått en veldig sterk kjærlighet på kort tid. Så begge føler det er på tide at jeg får møte den andre viktigste personen i hans liv. Skulle også ønske at det ikke ble i romjula, men det positive er at han da har fått være en uke med familien sin først, også kommer jeg en uke etterpå. De har en stor storfamilie som er samlet hele jula, rundt 15-20 personer med mange barn, så det vil ikke bli slik at det bare er meg, kjæresten min og sønnen som er sammen. Jeg skulle likevel gjerne kommet etter nyttår, men det er delvis fordi kjæresten min har bursdag i romjula, og fordi han ble så lei seg over at jeg ikke skulle være der hele jula.. For kjæresten min er det altså utrolig viktig å få sett meg og sønnen hans sammen. Om dette er en egoistisk tanke av han vet jeg ikke, jeg tenker selvfølgelig også på hvordan sønnen hans vil oppleve det, men jeg vet samtidig at jeg vil gjøre alt for at sønnen hans vil føle seg komfortabel. Første møte vil jo uansett oppleves som skummelt for han, men det kan kanskje virke tryggere dersom vi er så mange samlet som vi er i jula? Jeg vet ikke. Jeg er i hvert fall innstilt på at det ikke blir det samme med kjærestetid i romjula, men at jeg heller ønsker å fokusere på å bli kjent med sønnen hans, gi han oppmerksomhet og være interessert i han, for at han skal føle at jeg ikke bare er pappa sin kjæreste, men også vil bli en del av hans liv etter hvert. Anonymkode: 3158e...3bf 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #15 Skrevet 5. november 2017 2 minutter siden, Ak90 skrev: Jeg tror jeg ville kjøpt en liten gave( ikke for liten heller) og sagt at jeg gledet meg sånn til å treffe han at jeg vill kjøpe en liten ting. I tillegg spør du faren hva han liker , så han vet at faren snakker om han og at du er Interessert i å få et forhold til han. TS her. Takk for kommentaren din! Likte denne idéen. Vil jo bare at han skal føle seg viktig og sett. Anonymkode: 3158e...3bf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #16 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for kommentaren din! Likte denne idéen. Vil jo bare at han skal føle seg viktig og sett. Anonymkode: 3158e...3bf Ikke gi han for mye oppmerksomhet heller. Du må huske å gi han litt rom også. Ikke overøse han med for mye sånn helt i starten. Du må gi han tid. Anonymkode: fe7b5...0d5 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #17 Skrevet 5. november 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg tenker også at det kommer til å bli litt brått for sønnen hans å møte meg for første gang i romjula, men det passer ikke å møtes før dessverre.. Kjæresten min ville jo egentlig at jeg skulle være hos han hele jula, og han lengter virkelig etter at jeg skal møte sønnen hans. Så å ikke komme i det hele tatt for å "skåne" sønnen hans ville nok gjort kjæresten min veldig ulykkelig, men jeg skjønner absolutt hva du mener.. Vi er veldig sikre på at vi vil være sammen, og for oss begge er det avgjørende at jeg og sønnen hans får et godt forhold for at vi skal fungere sammen. Jeg er en del år yngre enn kjæresten min, og er derfor redd for å virke uomtenksom dersom jeg ikke har tenkt på gave til sønnen hans, bare fordi jeg ikke er vant til å tenke på et barn.. Det kommer nok til å ta en tid før vi blir godt kjent og han føler seg trygg rundt meg, men et sted må man jo starte, og jeg tror egentlig det kommer til å gå fint. Lurte bare på dette med gave. Anonymkode: 3158e...3bf Dere utsetter hele møtesesjonen til dere har hørt sammen minimum et halvt år, helst lenger. Anonymkode: ae67f...ec0 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #18 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere utsetter hele møtesesjonen til dere har hørt sammen minimum et halvt år, helst lenger. Anonymkode: ae67f...ec0 Og dere venter i hvert fall til julen er over, så slipper stakkars ungen å få ødelagt julen sammen med far av en fremmed dame som trenger seg på. Anonymkode: ae67f...ec0 3
Ella1 Skrevet 5. november 2017 #19 Skrevet 5. november 2017 Hva med å kjøpe en gavepose med julemotiv? Fylle den med litt snop, et juleblad, fotballkort (hvis han liker fotball), en julebrus og evt. noe annet småtteri. Det blir ikke for personlig, si til han at siden det er jul så har du med noe til han. Ikke gjør så mye ut av det, bare vær blid og hyggelig. Ikke ha for store forventninger, sønnen til samboeren min var også 8 år når vi møttes og starten var ikke helt som jeg så for meg. Men, det gikk seg heldigvis til, så i dag har vi et supert forhold 4
Ak90 Skrevet 5. november 2017 #20 Skrevet 5. november 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gi han for mye oppmerksomhet heller. Du må huske å gi han litt rom også. Ikke overøse han med for mye sånn helt i starten. Du må gi han tid. Anonymkode: fe7b5...0d5 Overøse?! Det er jul! Hun var ute, kjøpte en gave og så noe hun tenkte han likte! Ikke gjør så stor nummer av det. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for kommentaren din! Likte denne idéen. Vil jo bare at han skal føle seg viktig og sett. Anonymkode: 3158e...3bf Bare hyggelig! Ikke gjør det så komplisert er mitt råd, du må la han bli kjent med deg og ikke oss på KG. Alle har forskjellige personligheter og liker du å kjøpe gaver så kan du kjøpe en til han også Bare pass på at han får ha pappan sin litt også og at det ikke blir blir for mye «dere to». Endret 5. november 2017 av Ak90 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå