AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Det fremstår for meg at det både i skolen og andre virksomheter har blitt mer og mer vanlig å bruke whiteboard og tusj, fremfor tavle og kritt. Jeg sliter med å forstå hvorfor. Tusjene blir fort dårlige, og synes da ikke like godt. Jeg syns ofte det kan være vanskelig å se hva som står. I tillegg blir whiteboard fort skittent, og etter man har tørket det av så ser man ofte et avriss av hva som stod der før man tørket. Et kritt derimot fungerer utmerket helt til det ikke er mer igjen av det. En pakke kritt koster heller ikke mange kronene, og jeg vil derfor tro det er langt rimeligere enn å bruke tusj. I tillegg blir tavlen ganske ren med en helt vanlig svamp og litt vann, eventuelt papir om man ikke har noe annet. Er whiteboard og tusj sett på som et teknologisk fremskritt, mens tavle og kritt er gammeldags? Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å bruke det. Da jeg fikk på vgs så byttet man ut alle krittavlene med whiteboard. Noen som vet hvorfor man gjør dette? Anonymkode: 61459...eeb 2
stinatina Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Vi fikk beskjed om at krittet støvet noe voldsomt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Har du testet ut å skrive på tavle m kritt vs tusj på whiteboard? Det er MYE bedre å bruke tusj. Slipper den stinkende svampen, krittstøv over alt, tørre hender/eksem. Whiteboard er også lettere å kombinere med prosjektor. Anonymkode: a5854...40a 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Vannet som renner fra en slik svamp er forøvrig noe av det ekleste jeg vet. Anonymkode: a5854...40a 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fremstår for meg at det både i skolen og andre virksomheter har blitt mer og mer vanlig å bruke whiteboard og tusj, fremfor tavle og kritt. Jeg sliter med å forstå hvorfor. Tusjene blir fort dårlige, og synes da ikke like godt. Jeg syns ofte det kan være vanskelig å se hva som står. I tillegg blir whiteboard fort skittent, og etter man har tørket det av så ser man ofte et avriss av hva som stod der før man tørket. Et kritt derimot fungerer utmerket helt til det ikke er mer igjen av det. En pakke kritt koster heller ikke mange kronene, og jeg vil derfor tro det er langt rimeligere enn å bruke tusj. I tillegg blir tavlen ganske ren med en helt vanlig svamp og litt vann, eventuelt papir om man ikke har noe annet. Er whiteboard og tusj sett på som et teknologisk fremskritt, mens tavle og kritt er gammeldags? Jeg forstår ikke hvorfor man ønsker å bruke det. Da jeg fikk på vgs så byttet man ut alle krittavlene med whiteboard. Noen som vet hvorfor man gjør dette? Anonymkode: 61459...eeb Ikke min erfaring. Krittet smøres ut over tavlen så skriften etter hvert blir hvitt på grått, og å vaske tavla var en drittjobb. Kritt er generelt noe skikkelig griseri. Og angående whiteboard og tilhørende tusjer og svamper er det som med alt annet, det er kvalitetsforskjeller. Jeg har aldri hatt problemer med at skriften sitter igjen på et whiteboard av OK kvalitet. Anonymkode: 1ae22...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 Smartboard er jo mye bedre. Trodde alle kjøpte det nå for tiden. Anonymkode: 275d8...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smartboard er jo mye bedre. Trodde alle kjøpte det nå for tiden. Anonymkode: 275d8...b5f Det var ikke det ts spurte om. Anonymkode: 96bd4...956
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #8 Skrevet 6. november 2017 Savner tavle og kritt😢 Anonymkode: df244...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #9 Skrevet 6. november 2017 Som lærer er jeg utrolig glad krtittavler omtrent ikke finnes mer. Det er heller ikke sant at krittavla blir helt ren, den blir bare grisete. Dessuten er nok neppe støvet fra kritt særlig sunt å puste inn. Nå er stort sett alle klasserom utstyrt med smarttavle i tillegg til tusjtavle, og det er virkelig en lykke. Anonymkode: d3cae...120 1
Gjest Sisti Skrevet 6. november 2017 #10 Skrevet 6. november 2017 Tavle og kritt er jo helt grusomt å skrive på og med! Grøsser bare av tanken...
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #11 Skrevet 6. november 2017 Er det noen andre som synes utviklingen er skikkelig estetisk stygg? Alt er jo så stygt.. Det er nesten som at det er noen som ler høyt fordi de har klart å overbevise folk til å kjøpe stygge, billige ting... ser for meg den tusjtavlen.. Krittavlen var penere estetisk sett og det er kortere avstand fra tanke til handling i nuet. Mer improvisering og frihet. Anonymkode: 024f4...eb7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå