AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Hei! Jeg har alltid vært fysisk aktiv og har alltid vært normalvektig og trent. Men hadde dessverre et totalt inaktivt svangerskap og la på meg mye da og fikk ekstremt mye vann i kroppen. Begynte å gå turer hver dag et par måneder etter fødsel, og begynte med mammatrening (styrke med baby) en gang i uka fra 4 mnd etter fødsel. Nå er det 7 mnd siden fødsel og jeg føler meg sterkere, huden er strammere og ting begynner å gå seg til sånn kroppslig. Jeg går imidlertid bare opp i vekt?? Nå veier jeg 3-4 kg mer enn jeg gjorde før jeg begynte styrketrening. Er det pga musklene bygger seg opp igjen? Jeg ammer fortsatt, så vil ikke slanke meg nå, men vil ned endel kg når jeg slutter å amme. Anonymkode: 75134...181
Gjest Teta Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Høres ut som vektøkningen skyldes styrketreningen, ettersom du kjenner deg sterkere og strammere. Jeg hadde ikke sjans på å gå ned i vekt så lenge jeg ammet hyppig. Nå er baby ca ett år og jeg ammer kun 1 gang i døgnet. De siste ukene har plutselig vekten begynt å gå nedover! For noen kommer vektnedgangen etter at man slutter/reduserer amming..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå