Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Vi vurderer å starte en ungdomms kafè el liknede, og vil derfor høre med dere om dere har noen tips el liknede. Hva slags tilbud bør vi ha? hvilken dager/tidspunkt? Osv osv. Grunne til dette er at jeg må utarbeide en plan før jeg tropper opp på kommunen..
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Det viktigste er vel å ha åpent på kvelden i helgene og evnt noen kvelder i uka. Ellers er det vel viktig å være litt hip for å få ungdom til å gå der. Stilig interiør og riktig kaffe. Ting som trådløst nettverk og brettspill kan jo være noe. Har igrunnen ikke så mange forslag. Men vil si at dette er et supert tiltak!!!!! Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Anbefaler deg å ta en titt på http://www.kaihuset.no/. Kanskje du får noen ideer der? Der har de café, diskotek, internett, billjard osv. Huset er myntet på mindreårige, og er veldig populært.
LilleSol Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Ta deg en tur på ungdomsskolene rundt der du bor, og spør om du kan få snakke med elevene, evnt spørreundersøkelse. Var med og startet opp en ungdomskafe her jeg bor for en tid tilbake. Veldig vellykket og moro!
Gjest Lea Skrevet 26. januar 2005 #5 Skrevet 26. januar 2005 Litt vanskelig å si, ettersom du ikke sier noe om hvilke utgifter dere kommer til å få, om dere får støtte eller skal ta inngangspenger. Men hvis jeg går ut i fra at dere har dårlig md penger og at det ikke skal være dyrt for ungdom å gå dit: Brettspill/kortspill Musikkanlegg Hjemmebakte boller/skolebrød e.l. Varm kakao (og kaffe) Turneringer/konkurranser (kanskje en quiz-kveld) med premier. Kanskje ungdommen kan være med og lage f.eks pizza en kveld i måneden/uken. Blader TV (til filmer evt. TV-spill), men ikke la den stå på hele tiden da Åpningstider? Tja.. 2-3 kvelder i uka kanskje? Fredag ville jeg prøvd med i alle fall. Og kanskje mandag og onsdag.
liv Skrevet 26. januar 2005 #6 Skrevet 26. januar 2005 Og så bør ungdommene sel få være med i styre og planlegging..
ashera Skrevet 26. januar 2005 #7 Skrevet 26. januar 2005 En skikkelig kaffemaskin er et must. Og lær å bruke den skikkelig! Brettspill av mange slag samt biljard er bra. Storskjerm (vise fotballkamper) og karaoke er populært. Men framfor alt: Persoale som bryr seg om og er i stand til å snakke med unge mennesker. Slike kan faktisk bli viktige personer i en livsfase der både forholdet til foreldre, venner og skole varierer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå