Gjest veslemor ikke innlogget Skrevet 5. august 2002 #1 Skrevet 5. august 2002 Hei. Jeg jobber i klesbutikk, og ut i fra det har jeg et spørsmål til alle dere der ute: Hva slags service forventer dere når dere handler? Jeg jobber på et lite sted, sjelden mer enn en eler to kunder inne i butikken, dame og herre klær, mye Vero Moda, Blend, Jack & Jones osv.
Tullerusk Skrevet 5. august 2002 #2 Skrevet 5. august 2002 Etter en liten stund kan du spør om de trenger hjelp til noe, ikke heng det på de og bli innpåsliten. Det er iallefall da jeg går ut av butikken!
Vala Skrevet 5. august 2002 #3 Skrevet 5. august 2002 Forventer ikke så mye synes jeg, Synes det er slitsomt med ekspeditører som omtrent står inne i prøverommet sammen med deg og sier at alt du har på deg passet såå flott og var såå lekkert. Vil prøve i fred. grrrr... Ellers forventer jeg at de er tilgjengelig for spørsmål og ikke sløvt sitter bak kassa og ser overlegne ut.. En mellomting mellom de to overnevnte er bra! :D Ellers bør de jo kunne litt om klær da, setter pris på info om klærne, sånn som at denne her vil krympe sånn og sånn ved første vask etc..
L@dy Skrevet 5. august 2002 #4 Skrevet 5. august 2002 Når jeg kommer inn i en klesbutikk for å handle, så kan en flink ekspeditør selge meg MYE klær. En som kan si at nei, den buksa var ikke helt rett til deg. Men som er flink til å finne de riktige størrelser. Og som gjerne kan foreslå en fin topp, genser,belte til buksa jeg prøver. Ups, og jeg blir fort blakk. Men det er klart, jeg forventer ikke det om jeg går på H&M, jeg skjønner jo at det vil kunne ta litt tid. Men får jeg det, og jeg er fornøyd så kan du være sikker på at du har en trofast kunde. :D
Olivia Skrevet 6. august 2002 #5 Skrevet 6. august 2002 jeg forventer at ekspeditøren er tilgjengelig så jeg kan spørre hvis jeg trenger hjelp, og at de er hyggelige, ikke sure og gretne. Jeg liker ikke masete ekspeditører slik de fleste er på pop in..av en eller annen grunn.Der roper de inn i prøve rommet til meg og spør om klærna passa..etc.. Sånn overhjelpsomhet virker mot sin hensikt på meg. Trenger jeg hjelp spør jeg,
Gjest Missuganda Skrevet 6. august 2002 #6 Skrevet 6. august 2002 TILGJENGELIGHET er et tips. Si gjerne i fra i begynnelsen, at hvis de trenger noe hjelp er det bare å si i fra, så slipper du å henge på som et slips. Det andre tipset er VÆR HYGGELIG OG SMIL. Jeg sier ikke at du ikke er hyggelig, men det står så alt for mange sure og sliten folk bak kassen i slike seviceyrker. Det er til å bli trist av.
Lazy Skrevet 6. august 2002 #7 Skrevet 6. august 2002 Smil, og si : Det er bare å si ifra hvis du vil ha litt hjelp! Ellers, vær i bakgrunnen, men ikke vanskelig å få tak i. Oppmerksom, men ikke innpåsliten. Heller ikke noe særlig med ekspeditører som sitter og leser bak kassa og knapt nok ser om du kommer inn i butikken. Kunden må føle seg velkommen og ikke ignorert. Kort sagt; smil og vært glad! :smile:
Gjest mango Skrevet 6. august 2002 #8 Skrevet 6. august 2002 "Jeg liker ikke masete ekspeditører slik de fleste er på pop in..av en eller annen grunn.Der roper de inn i prøve rommet til meg og spør om klærna passa..etc.. " du mener vell ikke tilfeldigvis i stavanger Olivia?? de er hvertfall utrolig masete på pop in der... :x
Gjest mango Skrevet 6. august 2002 #9 Skrevet 6. august 2002 "Jeg liker ikke masete ekspeditører slik de fleste er på pop in..av en eller annen grunn.Der roper de inn i prøve rommet til meg og spør om klærna passa..etc.. " du mener vell ikke tilfeldigvis i stavanger Olivia?? de er hvertfall utrolig masete på pop in der... :x
Gjest Tristessa Skrevet 6. august 2002 #10 Skrevet 6. august 2002 Jeg ville satt utrolig pris på å få hjelp til det som passer og kler meg jeg! Sjelden jeg spør om hjelp i klesbutikker, men av og til kunne jeg trengt å få litt nye impulser fra noen som ikke kjenner meg, slik at det blir mest mulig objektivt. På Body Shop her i Stavanger er det en helt fremragende service, det tror jeg de fleste er enig i! Trenger du hjelp til noe, er de der på pletten og hjelper deg og tar seg god tid. Har fått veldig mange kjekke tips og råd der, og de er kjempeflinke med sminke! Og noe slik kunne jeg jammen tenkt meg i klesbutikker og! Ikke nødvendigvis på H&M, men i litt dyrere butikker. Få litt råd og vink om hva som passer din kroppstype, hvilke farger som ser fine ut på deg (høhø, jeg som bare går i svart...), og ikke minst; hjelp til å utvikle sin egen stil! Det hadde vært noe det! I alle fall i mindre butikker kunne de vært mer behjelpelige med dette, men som regel får en hjelp hvis en spør. Men jeg er enig - masete personell er grusomt.
Gjest veslemor ikke innlogget Skrevet 6. august 2002 #11 Skrevet 6. august 2002 Takk for alle svar! Godt å høre at det jeg gjør passer de fleste! Spør alltid om de trenger noe hjelp når de kommer inn i butikken, og hvis nei, at de må si ifra hvis de trenger meg Sjefen min er derimot håpløs. Hater når han er der.. Hvis jeg er ærlig når noen spør meg hva de syntes, og jeg sier at jeg ikke syntes plagget passet, kommer han ilende til og sier at "Å Joooda, det der var kjempelekkert det, helt riktig til den flotte figuren din, jatte jatte" Hva skal jeg si da da? Ehm, nei jeg er ikke enig? Uff.. Heldigvis er han ikke der hele tiden! Klem fra meg
Olivia Skrevet 7. august 2002 #12 Skrevet 7. august 2002 til Mango: nei, mente ikke i stavanger, der har jeg ikke vært, men i absolutt alle pop in butikken jeg har vært i har de vært innpåslitne...tror de som jobber på pop in går et kurs på hvordan behandle kunder eller noe i den dur..etter min smak overdriver de litt vel mye
Mrs. B Skrevet 7. august 2002 #13 Skrevet 7. august 2002 Olivia: Måtte le litt da jeg leste innlegget ditt - jeg har nemlig den samme meningen som deg om Pop-in.. det er bare der jeg synes det kan være slitsomt å handle fordi ekspeditrisen med en gang spør om du trenger hjelp og så i tillegg roper inn i prøverommet senere.. hmm.. kan hende de går på kurs ja..
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2002 #14 Skrevet 7. august 2002 Jeg er mann, men tillater meg å svare. Som de fleste menn, hater jeg klesbutikker, men noen ganger trenger man jo klær.... Hva forventer jeg ? Jo, jeg er ganske kravstor, men når jeg finner et sted som fyller kravene, er jeg villig til å bruke myyyye penger. Dessuten vil dette være det første, og sannsynligvis eneste stedet jeg går neste gang. Krav: - jeg forventer å bli tiltalt og ønsket velkommen inn øyeblikkelig ! - etter maks 2- 3 min forventer jeg en ekspeditør ved min side. - denne må være høflig, diskre, og kunnskapsrik. - må kunne varene. Dvs, stoff, produksjonssted, kvalitet, hvem som står bak merket (eiere)osv.osv. - må kunne kundene. Dvs. kunne se hva som er ønsket. - må være myndig til å gi rabatter. - være villig til å kompleter bukser med kraftig rabatt på belter, sokker o.l. - banke på, etter noen få minutter i prøverommet for å gi råd. - sørge for at jeg har lyst til å komme tilbake. Dersom min kone drar meg inn i en klesbutikk for å kjøpe eller "bare se", forventer jeg at ekspeditrisen/tøren, temmelig raskt henvender seg til meg med spm. om jeg vil ha kaffe/te. De stedene som gjør det, holder automatisk lengere på min kone, pluss at jeg får en positiv opplevelse. Er jeg kravstor og urealistisk ? Ja kanskje, men det jeg krever, er helt normalt på butikker i USA, og heldigvis på noen i Norge også. (der handler jeg) hilsen en chris, med klærne på.
Frk Doodad Skrevet 7. august 2002 #15 Skrevet 7. august 2002 Hei Jeg forventer litt oppmerksomhet, som f.eks; si fra hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med. Da kan jeg si fra hvis jeg bare vil kikke eller si fra dersom jeg trenger hjelp. Spesielt når jeg er på buksejakt er det kjekt med hjelp til å finne en modell som passer meg og min figur. Dette synes jeg ofte er vanskelig, men med en flink og ærlig ekspeditrise som hjelper meg går det som regel greit. Forventer også kunnskap om klær/stoffer, farger og kvalitet. Da ender jeg ofte opp med en bærepose ekstra når jeg går fra butikken
Tusseline Skrevet 12. august 2002 #16 Skrevet 12. august 2002 He he Ekspeditørene på "Pop- in" er utrolig innpåslitne og "masete", helt enig!
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2002 #17 Skrevet 13. august 2002 Få litt råd og vink om hva som passer din kroppstype, hvilke farger som ser fine ut på deg (høhø, jeg som bare går i svart...), og ikke minst; hjelp til å utvikle sin egen stil!
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2002 #18 Skrevet 13. august 2002 Få litt råd og vink om hva som passer din kroppstype, hvilke farger som ser fine ut på deg (høhø, jeg som bare går i svart...), og ikke minst; hjelp til å utvikle sin egen stil! Prøver igjen..............det er 1. gang jeg svarer på noe her................ Er det ekspeditørene i butikken som skal vite alt om deg, hva du kler?? Hadde det ikke vært greit å fått personlige råd fra en farge- og stilkonsulent?? Når du har tatt en farge- og stilanalyse, vet du akkuratt hva kroppen din passer, og du er mye mer bevisst hva du skal ha når du kommer inn i en butikk............ Greit, ikke sant??
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2002 #19 Skrevet 13. august 2002 Få litt råd og vink om hva som passer din kroppstype, hvilke farger som ser fine ut på deg (høhø, jeg som bare går i svart...), og ikke minst; hjelp til å utvikle sin egen stil! Prøver igjen..............det er 1. gang jeg svarer på noe her................ Er det ekspeditørene i butikken som skal vite alt om deg, hva du kler?? Hadde det ikke vært greit å fått personlige råd fra en farge- og stilkonsulent?? Når du har tatt en farge- og stilanalyse, vet du akkuratt hva kroppen din passer, og du er mye mer bevisst hva du skal ha når du kommer inn i en butikk............ Greit, ikke sant??
Gjest Tristessa Skrevet 13. august 2002 #20 Skrevet 13. august 2002 Ok, noen trenger det kanskje inn med teskje her ja... Jeg mener ikke at en ekspeditør skal vite hvilken stil og hvilke klær du skal kjøpe etter et sekund i butikken, men at ved hjelp av en dialog komme frem til dette. Dessuten bør de vite om du kler kalde eller varme farger, eller kanskje begge? Og til sist; det er dessverre en del som ikke vet hva slags klær som sitter fint på kroppen deres... Bare se på fjortiser i for trange bukser som gjør at valpefettet tyter ut. Og en trenger ikke å være en farge- eller stilkonsulent for å hjelpe en kunde med dette, en trenger nemlig bare å være en flink ekspeditør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå