AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Okei, vanskelig tittel jeg vet! Men ville gå for noe annet enn "hva ville du tenkt?" som sier INGENTING om problemstillingen, men er det jeg lurer på hva ville dere tenkt om dere var i denne situasjonen. Helt kort: Jeg har hatt følelser for to stykk samtidig, har datet begge samtidig, nå vil jeg satse på en av dem, men lurer på om det er galt med tanke på at jeg tidligere har brukt tid (og "vært intim") med han andre samtidig som vi har holdt på. Litt mindre kort: Jeg har kjent A i flere år, vi har snakket av og på, og alltid hatt en veldig seksuell kjemi og brydd oss om hverandre, men på grunn av avstand har det vært vanskelig å få til noe. På slutten av sommeren tok vi dog opp igjen kontakten mer, og som alltid var det en skikkelig seksuell kjemi, og siden jeg var fri og frank var dette helt greit. Vi flørta, og snakket mer enn vanlig, delte om problemer i livet for tiden og snakket enda mer dypt enn vi har gjort før. Hadde han bodd i nærheten hadde vi nok dratt på en skikkelig date for en stund tilbake. Så for halvannen måned siden møtte jeg B. Vi fikk veldig raskt god kontakt, jeg ble betatt, og vi snakket hull i hodet på hverandre i noen uker. Men etter hvert virket det ikke som han er interessert i så mye (aktiv) kontakt som meg, noe som er helt greit, men som gjorde meg (patetisk) mer keen på å stadig holde frem med kontakten med A. Jeg liker jo (og er glad i) han også. Jeg og B dro på noen dater, og han og jeg har snakket om at vi har følelser for hverandre. Han sier han er glad i meg, og at han savner meg. Og jeg begynner å tro på at selv om han ikke vil ha SÅ mye kontakt hele tiden så har han likevel følelser og ønsker å gjøre noe ut av dette. Så på et vis så fatter jeg ikke hvorfor jeg har fortsatt å snakke om sex og å si ting som at jeg har lyst på A, jeg føler jo at jeg er utro, selv om jeg og B overhodet ikke har snakket om eksklusivitet. For en uke siden hadde B og jeg sex for første gang, og jeg kjenner meg forelsket, han ser på meg på en sånn måte og jeg tror han også er det. Likevel, etter en uke med lite kontakt pga at vi begge var mye opptatt, men fortsatt den samme følelsen når vi snakker på telefon og møtes, og at han sier de samme tingene, og vi blir mer og mer kjent, så drev jeg i dag og hadde "nettsex" med A. (Hva faen feiler det meg!) Og så kom jeg til å tenke på ... Hvordan hadde jeg følt det om B gjorde det samme med en annen jente? Og det hadde jeg jo ikke likt i det hele tatt. Det er veldig ulikt meg å drive med to folk samtidig, jeg får veldig sjelden følelser for noen, og nå har jeg det for to stykk samtidig. Jeg har kommet til at jeg vil satse på B. Hvis det ikke funker så funker det ikke, men jeg vil gi det en sjanse, og det betyr å slutte med sånn patetisk bekreftelsesbehov ved å flørte og snakke om sex med andre gutter, selv når jeg føler at B har hatt lite tid til meg, og at jeg ønsker mer kontakt. Men jeg vet ikke om det jeg har gjort til nå er så galt at jeg burde la B gå uten å prøve noe mer? Hva hadde du tenkt? Hadde det at jenta holdt på med en annen samtidig som deg i en tidlig datefase vært dealbreaker? (At jeg fremdeles har følelser for A, og ikke aner hvordan jeg skal breake det til ham at jeg nå må kutte kontakten (for jeg må vel det?) orker jeg knapt å nevne. Men han vet heldigvis at jeg flørter med andre. Jeg tror dessverre dette er et stygt tilfelle av at man vil ha fallskjerm.) Anonymkode: 024f9...9e2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Det feiler deg ingenting, du har jo ikke noe fast og gående med noen av de, utenom B nå. A har det jo vært av og på med, og B har ikke tatt så mye kontakt. Begge relasjonene og kontakten med de høres mer tilfeldig ut i mine ører og da er du jo ikke forplikta til de når ikke de føler seg forplikta til deg. B trenger såklart ikke å vite at du har flørta med A av og til etter at du og B ble kjent med hverandre. Men du skriver at du fortsatt har følelser for A, så hvorfor vil du satse på B da? Jeg syns at du bør finne ut om A vil bli kjæreste med deg før du dumper B, for det er kjipt om du dumper B også holder du på med A i et halvt år eller et år og tror dere er på vei til å bli kjærester også vil han egentlig ikke ha noe dame men bare et puleforhold. Ved å sette A på vent så vil han jo ikke gidde å være reserven din om ting skulle skjære seg med B, så du bør være ganske sikker på at du og B vil det samme først, eller veldig sikker på at du og A aldri kan bli noe seriøst (for eks pga avstand eller andre ting) uansett selvom du liker han, før du dumper han. En annen ting er jo at du trenger ikke nødvendigvis si til A at du treffer en annen og ikke kan snakke med han lenger, men bare dabbe av kontakten og chatte vennskapelig en gang i blandt istedet for flørtende. Som sagt, du har ingen rapporteringsplikt til noen av disse siden dere faktisk bare har hatt tilfeldig av og på kontakt og chat, og ikke en fast greie kjørende liksom. Anonymkode: 6a07d...5e9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det feiler deg ingenting, du har jo ikke noe fast og gående med noen av de, utenom B nå. A har det jo vært av og på med, og B har ikke tatt så mye kontakt. Begge relasjonene og kontakten med de høres mer tilfeldig ut i mine ører og da er du jo ikke forplikta til de når ikke de føler seg forplikta til deg. B trenger såklart ikke å vite at du har flørta med A av og til etter at du og B ble kjent med hverandre. Men du skriver at du fortsatt har følelser for A, så hvorfor vil du satse på B da? Jeg syns at du bør finne ut om A vil bli kjæreste med deg før du dumper B, for det er kjipt om du dumper B også holder du på med A i et halvt år eller et år og tror dere er på vei til å bli kjærester også vil han egentlig ikke ha noe dame men bare et puleforhold. Ved å sette A på vent så vil han jo ikke gidde å være reserven din om ting skulle skjære seg med B, så du bør være ganske sikker på at du og B vil det samme først, eller veldig sikker på at du og A aldri kan bli noe seriøst (for eks pga avstand eller andre ting) uansett selvom du liker han, før du dumper han. En annen ting er jo at du trenger ikke nødvendigvis si til A at du treffer en annen og ikke kan snakke med han lenger, men bare dabbe av kontakten og chatte vennskapelig en gang i blandt istedet for flørtende. Som sagt, du har ingen rapporteringsplikt til noen av disse siden dere faktisk bare har hatt tilfeldig av og på kontakt og chat, og ikke en fast greie kjørende liksom. Anonymkode: 6a07d...5e9 Tusen takk for svar og innspill! Det var det at jeg kom til å tenke på om B hadde gjort det samme som jeg gjorde i går kveld, og jeg innså at jeg ville blitt lei meg og skikkelig sjalu, og da tenkte jeg at det er en god pekepinn på at det ikke er greit det jeg har gjort. Selv om vi ikke har avtalt noe om eksklusivitet. Jeg tror A er interessert i meg som potensiell kjæreste, men som sagt så har vi kjent hverandre i flere år, og når vi ikke har fått til noe før, ser jeg egentlig ikke hvorfor det plutselig skulle bli annerledes denne gangen. Mens med B kan det jo hende det går til helvete, men det virker som å ha mer potensiale, for med ham har jeg jo ikke bare hatt et stillstående forhold til i flere år. Du spør hvorfor jeg vil satse på B, og det er jo som skrevet ovenfor, men helt ærlig vet ja da søren hva jeg vil, for jeg liker begge. Men med A tror jeg det bare er dødfødt, og jeg begynner å bli forelsket i B. Og noe av det viktige her er at jeg ikke vil gjøre noe som sårer noen. Og jeg har jo lest innpå KG før at det er lavmåls å date to stykk samtidig. Synes også det er vanskelig å gå for B, for jeg ønsker å fortsette å være venner med A (for han har vært viktig for meg de siste årene i de periodene vi har snakket), men siden vi har en slik seksuell kjemi kan jeg jo ikke fortsette vennskapet med ham hvis jeg satser på B. Og jeg tenker at B fortjener jo mer enn det, hvis vi blir sammen er jo det mye viktigere enn vennskapet til A (selv om det har vært viktig for meg). Beklager, jeg er bare helt forvirra. I tillegg er det det at jeg tenker litt på om kanskje ikke jeg og B passer helt, siden vi f.eks har så ulikt behov for kontakt. Men jeg er helt gal etter ham. Driver og lukter på puta han sov på sist han var her, og kjenner meg glad i hele kroppen! Jeg synes det er stygt å velge ting i dette her basert på mitt eget behov for bekreftelse, og det å ha "reserveplan". Man må liksom satse, og det betyr å våge å være uten reserveplan eller fallskjerm! TS Anonymkode: 024f9...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå