AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Hvor langt tror dere strikken kan strekkes før ting går til helvete? Jeg antar der er mennesker allerede som er ganske pissed fordi de selv må slite med smuler mens mennesker med makt slipper unna med korrupsjon og regninger på dyr alkohol og mat som ikke var nødvendig på den konferansen de var på Hvor langt tror dere dette kan strekkes før de som har lite bytter ut tristhet og selvmedlidenhet med hat og forakt? Anonymkode: 735e7...b37
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Ikke så veldig lang tid nødvendigvis, men det krever jo at man organiserer seg, og ikke bare sitter å ranter på internett. Det finnes mange politiske grupper som vil at dagens samfunn og maktsystem skal styrtes, og flere av de som organiserer seg for å bruke fysisk makt og tvang ved kupp og attentater. Anonymkode: b495a...71b
Gjest Un nouveau départ Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Her i Norge er vi voldsomt privilegert og lever i overflod, nær sagt samme hvilken jobb vi har så har vi det voldsomt bra, vi er blant de siste som skulle klage på urettferdig fordeling. Selv har jeg en ganske beskjeden betalt jobb som gir rundt 450.000 i året om jeg tar med goder som fri bil og drivstoff og bompeng m.m. betalt av jobben. Selv om jeg tjener såpass lite så har jeg det ganske så bra og har økonomi så jeg kan unne meg mye... Men å klage for mye kan jeg ikke, ikke for egen del i alle fall. Men ser man Globalt på det så definitivt at ressursene er grotesk urettferdig fordelt, i deler av verden sulter mennesker og har ikke en gang råd til noen riskorn så det har mat mens andre velter seg i så mange milliarder (dollar) at det er så sykt mye penger at man ikke en gang har begrep for det. Men igjen, vi er alle som sitter her blant de som har top 10% mest i verden vil jeg anta, så å klage når det er vi som har det som best blir litt for dumt synes jeg. Intet ille at mennesker bygger seg opp formuer og har suksess synes jeg, mange fortjener det da dem for eksempel har vært innovative... Men er noen der ute som tjener seg søkkrike på det som er fellesskapets ressurser, fisk i havet, Olje etc. Mange land har en lovgivning der enkeltpersoner får bygge seg søkkrike på fellesskapets naturressurser, Oljemiljardærene i Russland for eksempel, det er for jævlig politikk og noe ganske annet enn om noen lager et produkt og gjør suksess med salg av dette. Enkeltpersoner skulle ikke fått grafset til seg av fellesskapets naturressurser slik det i stor grad skjer i hele verden - fiskemiljardærene som kontollerer det hele presser da ut mange fiskere som da blir gående ut i ledighet og det byr meg imot.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 3 minutes ago, Un nouveau départ said: Her i Norge er vi voldsomt privilegert og lever i overflod, nær sagt samme hvilken jobb vi har så har vi det voldsomt bra, vi er blant de siste som skulle klage på urettferdig fordeling. Selv har jeg en ganske beskjeden betalt jobb som gir rundt 450.000 i året om jeg tar med goder som fri bil og drivstoff og bompeng m.m. betalt av jobben. Selv om jeg tjener såpass lite så har jeg det ganske så bra og har økonomi så jeg kan unne meg mye... Men å klage for mye kan jeg ikke, ikke for egen del i alle fall. Men ser man Globalt på det så definitivt at ressursene er grotesk urettferdig fordelt, i deler av verden sulter mennesker og har ikke en gang råd til noen riskorn så det har mat mens andre velter seg i så mange milliarder (dollar) at det er så sykt mye penger at man ikke en gang har begrep for det. Men igjen, vi er alle som sitter her blant de som har top 10% mest i verden vil jeg anta, så å klage når det er vi som har det som best blir litt for dumt synes jeg. Intet ille at mennesker bygger seg opp formuer og har suksess synes jeg, mange fortjener det da dem for eksempel har vært innovative... Men er noen der ute som tjener seg søkkrike på det som er fellesskapets ressurser, fisk i havet, Olje etc. Mange land har en lovgivning der enkeltpersoner får bygge seg søkkrike på fellesskapets naturressurser, Oljemiljardærene i Russland for eksempel, det er for jævlig politikk og noe ganske annet enn om noen lager et produkt og gjør suksess med salg av dette. Enkeltpersoner skulle ikke fått grafset til seg av fellesskapets naturressurser slik det i stor grad skjer i hele verden - fiskemiljardærene som kontollerer det hele presser da ut mange fiskere som da blir gående ut i ledighet og det byr meg imot. Jeg forstår at du tenker slik gitt din erfaring. Men du er faktisk bedre stilt enn de som har det verst. Du er ikke nederst på næringskjeden for å si det slik. Jeg har jobbet i ufaglærte yrker og jeg har aldri tjente så mye som du gjør. Det meste jeg har tjent er 300 000 i året. At vi har det bedre enn de fattige i verden spiller også liten rolle når den norske kultur er flink på snakke nedsettende om de som tjener minst og har de dårligste jobbene. Det handler ikke bare om hva man tjener, det handler også om hvordan man ser hvordan samfunnet og andre mennesker behandler en. Du tror ikke der er nordmenn som tjener seg rike på andre nordmenn? Du nevner fiskerikingene som har vært et tema i media nylig, men tror du virkelig de er de eneste som tjener urettmessige penger i Norge? Anonymkode: 735e7...b37
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Tenk,da. Noen mennesker vokser opp i en virkelighet der de har alle muligheter for å forsøke alt mulig. Vil de spille fiolin til noen titusener? Vil de forsøke et klatrekurs? Trenger de psykologisk hjelp til 1000kr timen. Noen mennesker er født inn i en virkelighet der de har mye bedre forutsetning enn andre for å lykkes Anonymkode: 735e7...b37
PeeWee Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 6 timer siden, Un nouveau départ skrev: Men igjen, vi er alle som sitter her blant de som har top 10% mest i verden vil jeg anta, så å klage når det er vi som har det som best blir litt for dumt synes jeg. På den annen side er det jo hva du har i forhold til de som er rundt deg som avgjør hvilke muligheter du faktisk får li livet.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 1 time siden, PeeWee skrev: På den annen side er det jo hva du har i forhold til de som er rundt deg som avgjør hvilke muligheter du faktisk får li livet. Det hørtes ut som ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. Alle har et valg her men at noen ikke benytter seg av disse valgene får de ta på egen kappe. Ikke bli misunnelige på de som faktisk jobber hardt for det de har. Anonymkode: cf774...ac6
PeeWee Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle har et valg her men at noen ikke benytter seg av disse valgene får de ta på egen kappe. Ikke bli misunnelige på de som faktisk jobber hardt for det de har. For det første, du missforsto hva jeg skrev og svarer på noe helt annet. Uansett, alle har ikke et valg. For å få de beste posisjonene må man konkurrere mot andre, og denne konkurransen vil noen tape. Det vil si at om alle gjør sitt aller beste, så vil noen uansett tape konkurransen. Det at alle kan få det bra ved egen innsats motsier dermed fakta. De som viser til personlig ansvar er egentlig bare sosiopater som trenger en legitmering for sin sosiopati. Dette kommer i tillegg til det faktum at folk har så ulike utgangspunkt at mange rett og slett ikke er istand til å få suksess. Hvorvidt man jobber hardt eller ikke er jo i seg selv bare et resultat av gener og oppvekst.
jabx Skrevet 5. november 2017 #10 Skrevet 5. november 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke så veldig lang tid nødvendigvis, men det krever jo at man organiserer seg, og ikke bare sitter å ranter på internett. Det finnes mange politiske grupper som vil at dagens samfunn og maktsystem skal styrtes, og flere av de som organiserer seg for å bruke fysisk makt og tvang ved kupp og attentater. Anonymkode: b495a...71b Hvilke politiske grupper i Norge vil at dagens system skal styrtes?
Kragebein Skrevet 5. november 2017 #11 Skrevet 5. november 2017 Tråden er ryddet for personangrep. Kragebein, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå