AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Hei! Jeg har et sår med ganske tykk, tørr skorpe som klør noe veldig. Prøver å smøre det jevnlig med fuktighetskrem, og det hjelper litt, men på langt nær godt nok. Noen gode råd? Anonymkode: e3540...0bf
Duff Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Eurax, jeg smører hver kveld med den. Har lichen plaus, verste kløende utslett som finnes sies det.
Mokkilokki Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har et sår med ganske tykk, tørr skorpe som klør noe veldig. Prøver å smøre det jevnlig med fuktighetskrem, og det hjelper litt, men på langt nær godt nok. Noen gode råd? Anonymkode: e3540...0bf Ikke smør hele tiden på såret, det er viktig at det får tørket ut uten og bli tilsatt fuktighet hele tiden. Skjønner det klør men det går over.
Cata Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 Vent til det går over. Sår som klør er i ferd med å gro.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 7 timer siden, Duff skrev: Eurax, jeg smører hver kveld med den. Har lichen plaus, verste kløende utslett som finnes sies det. Eurax bør vel ikke brukes på sår Anonymkode: 26003...6e3
Duff Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eurax bør vel ikke brukes på sår Anonymkode: 26003...6e3 Åpne sår. Småsår går fint. Det skjer ikke noe galt, i så fall skal man ikke bruke eurax i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 Takk for alle råd Trøbbelet er at det klør så mye at jeg ender med å klore av skorper og alt som er. Det klør så det gjør vondt, rett og slett. Jeg blir gal Anonymkode: e3540...0bf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Hvis det klør sånn at du automatisk klør før du rekker å stoppe deg selv, kan det være lurt å sette på et plaster - helst et sånn som et åpen på sidene sånn at det får puste. Når du kjenner plasteret med fingrene før du begynner å klø, kan det minne deg på å ikke klø på det. Og hvis du blir desperat nok og bare må klø, prøv å bruk fingertuppen og forsiktig gni rundt såret/skorpen i en sirkel. Det kan være nok til å lure deg selv til å tro at du har klødd deg selv, og kan nå stoppe å klø. Hos meg pleier kløe å gi seg etter 5-10 sekunder med den teknikken der. Man kan også klø forsiktig oppå et plaster, da det fungerer litt på samme måte: at man heller gnir forsiktig på det og dermed får kløen til å forsvinne litt. Men er enig i at det er lurt å la det tørke ut, og ikke tilsette mer krem eller noe. Det at det klør er et godt tegn, for det betyr at det holder på å gro, og det går sikkert over snart. Anonymkode: 46c88...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå