Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Lindmo, som har besøk av Leif Ove Andsnes. Han sier i respons av at sang er nå blitt tatt ut av de overordna mål i skolen at han vokste opp med sang i skolen, det var sang i begynnelsen av skoledagen og det var sang i slutten av skoledagen, det var neste ikke langt fra sang i alle skoletimer, og Lindmo nikket gjenkjennelig, mens nå er det henvist til kun i musikktimen. Jeg ser han er født i 1970, alså 3 år yngre enn meg, og min opplevelse/hukommelse var at vi hadde kun sang i musikktimen. Jeg husker knapt vi sang noe stort jeg da,, vi satt å klimpet umotivert på et eller annet instrument.

Hva er din opplevelse, var sang en stor del av din skolegang? 

Anonymkode: b4af8...8a8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På barneskolen startet og avsluttet vi dagen med en sang, på ungdomsskolen sang vi knapt nok i musikktimene. Vi lærte også en del sanger i engelsktimene på barneskolen. Jeg er født i -71.

På videregående sang vi drikkeviser i tysktimene (hadde en litt spesiell lærer, ja).

Skrevet

Jeg er født i 1989. Vi sang mye på barneskolen. Sang hver dag før maten. Sang til påske, jul, sommersanger osv. Mest i musikktimene, men en del utenom også.

Anonymkode: 112b1...e8b

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Født i 83 var en god del synging på barneskolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...