AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Del Skrevet 4. november 2017 Hei, jeg er ei jente i 20 årene som har trenger hjelp til et problem. Jeg har tidligere arbeidet på et sted hvor jeg kommer i kontakt med asylsøkere i distriktet, og nå er det en av disse som ikke vil la meg være i fred. Han har funnet ut hvor jeg bor, og truer med at han skal komme for å møte meg. Når jeg svarer at jeg ikke ønsker å møte han, blir han sint og sier han skal lage store problemer. Jeg kjenner litt til han fra tidligere, og vet at han er aggressiv og at han blir fysisk når han blir sint. For meg virker han forstyrret, og jeg vet ikke om han er "helt med sine fulle fem". Han har blant annet skrevet til meg at jeg er kjæresten hans, og at vi har et forhold, noe jeg selvfølgelig protesterer på. Deretter kan han være sint og si at jeg er en hore fordi jeg ligger med alle andre enn han. Det har gått så langt at jeg har sagt jeg må kontakte politiet om han ikke lar meg være ifred, men dette bryr han seg ikke om og sier han ikke er redd politiet. Jeg kjenner på hvordan dette begynner å gjøre meg utrygg i hverdagen, og hvordan det påvirker meg i dagliglivet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi jeg ikke har lyst å provosere ham, da jeg er redd for hva han kan finne på. Han har sendt bilder av pistol blant annet, og sier at jeg skal vite at han ikke er redd for noenting. Jeg er redd at en politianmeldelse vil gjøre at ting blir enda verre. Jeg har blokkert han på facebook, og han kan kun kontakte meg på snapchat. Jeg kvier meg for å blokkere han der, da jeg er redd han kommer til å gå enda lengre for å få kontakt med meg, og fordi jeg på snapchat ofte kan følge med på hvor han befinner seg. Er det noen andre som har vært i lignende situasjon, føler meg rådvill, og har aldri følt på en slik grunnleggende utrygghet før. Er redd fordi jeg opplever at han har en mening om at han skal få det som han vil samme hva det koster, og jeg er redd for hva han er i stand til. Til nå har jeg håndtert problemet med å utsette å åpne snappene, og si at jeg ikke bruker snapchat noe særlig lenger, og det virker kanskje som at ting har avtatt litt, men idag igjen har jeg fått veldig mange meldinger, og nå sier han at han skal komme på fredag enten jeg vil eller ikke. Jeg orker ikke mer Anonymkode: 4d088...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Del Skrevet 4. november 2017 1. ta kontakt med politiet. at han har en pistol er meget alvorlig og han må mest sansynelig i fengsel 2. møt han men kle deg stygg, null sminke og vær så uattraktiv som du kan, da vil han miste lysten på deg totallt og gi en faen 3. ignorer ham totallt på alle sosiale medier og lås døren når du kommer hjem . om han verken ser eller hører deg på en god stund vil han nok glemme deg og la deg være ifred Anonymkode: 5f72c...412 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 4. november 2017 #3 Del Skrevet 4. november 2017 Først av alt, slutt med å svare han. Så går du til politiet på mandag med alt du har av dokumentasjon og anmelder han. Be om besøksforbud også. Skaff deg nytt nummer og deretter huker du av for å ha skjult tlfnr på mobilabbonementet ditt slik at du ikke blir oppført på nettsider som 1881 osv. Dette ordner seg. Er du heldig har politiet han i registeret for andre saker og da kommer din anmeldelse på toppen av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 4. november 2017 #4 Del Skrevet 4. november 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: 1. ta kontakt med politiet. at han har en pistol er meget alvorlig og han må mest sansynelig i fengsel 2. møt han men kle deg stygg, null sminke og vær så uattraktiv som du kan, da vil han miste lysten på deg totallt og gi en faen 3. ignorer ham totallt på alle sosiale medier og lås døren når du kommer hjem . om han verken ser eller hører deg på en god stund vil han nok glemme deg og la deg være ifred Anonymkode: 5f72c...412 Råd nr 2 er overhode ikke å anbefale. Ts vil kun sette seg i en svært uønsket situasjon om hun møter han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #5 Del Skrevet 4. november 2017 Kjære deg. Kontakt politiet med en gang. Dette er alvorlig, og du vil bli tatt på alvor når du anmelder. Antakelig vil han få besøksforbud. Kanskje han blir sint da, men kan det bli så mye verre enn det er nå? Du skal ikke gå rundt og være redd sånn som dette. Forhåpentligvis innser han selv alvoret i situasjonen når han får et besøksforbud. Skulle han, mot formodning, likevel oppsøke deg, kan du ringe politiet. De vil da kjenne til saken din og ha mulighet til å reagere effektivt på hans handlinger. Frem til da vil jeg anbefale deg å ikke svare ham på noe som helst mer. Stor klem til deg! Gi oss beskjed hvordan det går. Anonymkode: 8111e...230 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Del Skrevet 4. november 2017 Har du tatt vare på bilder og meldinger han har sendt deg? Du må kontakte politiet her. Jeg forstår godt at du er redd, og at du tenker at det kan gjøre ting verre for deg, men du kan ikke leve på denne måten. Han viser tydelig at han ikke har tenkt til å gi seg. Har du familie eller venner du kan bo med for en liten stund? Anonymkode: e3fae...e4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #7 Del Skrevet 4. november 2017 Vi får håpe han ikke får opphold i Norge Anonymkode: 27e94...f37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Del Skrevet 4. november 2017 Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre alt jeg kan for å unngå å møte han. Men det er som noen av dere sier, jeg kan jo ikke leve slik. Jeg må kanskje kontakte politiet, men er det noen av dere som vet hva som skjer da? Jeg har tatt vare på en del av det han har sendt meg, men vet ikke om det kan brukes til noe. Tidligere har han fortalt meg at han er over 20 år, selv om han her i Norge blir 18 i januar. Jeg vet også at han røyker en del hasj. Men det er kanskje ikke noe politiet har interesse av, så lenge jeg ikke kan dokumentere det. Det jeg er redd for er hva som skjer om politiet håndterer saken, hva skjer hvis han får et besøksforbud, og bryter det? Får han en liten dom, og kommer ut og kan begynne å plage meg igjen? Det er forferdelig å si det, men jeg håper faktisk heller ikke at han får opphold i Norge.... Vil en politianmeldelse kunne ha noen innvirkning på det? TS Anonymkode: 4d088...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2017 #9 Del Skrevet 4. november 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er ei jente i 20 årene som har trenger hjelp til et problem. Jeg har tidligere arbeidet på et sted hvor jeg kommer i kontakt med asylsøkere i distriktet, og nå er det en av disse som ikke vil la meg være i fred. Han har funnet ut hvor jeg bor, og truer med at han skal komme for å møte meg. Når jeg svarer at jeg ikke ønsker å møte han, blir han sint og sier han skal lage store problemer. Jeg kjenner litt til han fra tidligere, og vet at han er aggressiv og at han blir fysisk når han blir sint. For meg virker han forstyrret, og jeg vet ikke om han er "helt med sine fulle fem". Han har blant annet skrevet til meg at jeg er kjæresten hans, og at vi har et forhold, noe jeg selvfølgelig protesterer på. Deretter kan han være sint og si at jeg er en hore fordi jeg ligger med alle andre enn han. Det har gått så langt at jeg har sagt jeg må kontakte politiet om han ikke lar meg være ifred, men dette bryr han seg ikke om og sier han ikke er redd politiet. Jeg kjenner på hvordan dette begynner å gjøre meg utrygg i hverdagen, og hvordan det påvirker meg i dagliglivet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi jeg ikke har lyst å provosere ham, da jeg er redd for hva han kan finne på. Han har sendt bilder av pistol blant annet, og sier at jeg skal vite at han ikke er redd for noenting. Jeg er redd at en politianmeldelse vil gjøre at ting blir enda verre. Jeg har blokkert han på facebook, og han kan kun kontakte meg på snapchat. Jeg kvier meg for å blokkere han der, da jeg er redd han kommer til å gå enda lengre for å få kontakt med meg, og fordi jeg på snapchat ofte kan følge med på hvor han befinner seg. Er det noen andre som har vært i lignende situasjon, føler meg rådvill, og har aldri følt på en slik grunnleggende utrygghet før. Er redd fordi jeg opplever at han har en mening om at han skal få det som han vil samme hva det koster, og jeg er redd for hva han er i stand til. Til nå har jeg håndtert problemet med å utsette å åpne snappene, og si at jeg ikke bruker snapchat noe særlig lenger, og det virker kanskje som at ting har avtatt litt, men idag igjen har jeg fått veldig mange meldinger, og nå sier han at han skal komme på fredag enten jeg vil eller ikke. Jeg orker ikke mer Anonymkode: 4d088...395 Du må bare kontakte politiet ts. Han truer deg med vilje for at du ikke skal tørre å skaffe hjelp men det må du bare gjøre likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yeans Skrevet 4. november 2017 #10 Del Skrevet 4. november 2017 (endret) 21 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre alt jeg kan for å unngå å møte han. Men det er som noen av dere sier, jeg kan jo ikke leve slik. Jeg må kanskje kontakte politiet, men er det noen av dere som vet hva som skjer da? Jeg har tatt vare på en del av det han har sendt meg, men vet ikke om det kan brukes til noe. Tidligere har han fortalt meg at han er over 20 år, selv om han her i Norge blir 18 i januar. Jeg vet også at han røyker en del hasj. Men det er kanskje ikke noe politiet har interesse av, så lenge jeg ikke kan dokumentere det. Det jeg er redd for er hva som skjer om politiet håndterer saken, hva skjer hvis han får et besøksforbud, og bryter det? Får han en liten dom, og kommer ut og kan begynne å plage meg igjen? Det er forferdelig å si det, men jeg håper faktisk heller ikke at han får opphold i Norge.... Vil en politianmeldelse kunne ha noen innvirkning på det? TS Anonymkode: 4d088...395 Du vil bli bedt om å fortelle alt og svare på spørsmål, som alt du vet av navn, evt fødselsdata, familie, nummeret hans adresse osv. Dette klarer du. Det er ikke du som har bedrevet trusler her. Husk det. Og jo, politiet er absolutt interessert i alt du vet vedr narkotikabruk og at han lyver på alderen sin. Du trenger ikke å bevise dette. Slikt nøster de opp i. Det at du forteller dette vil bare bekrefte evt mistanker udi og politiet allerede har på han. Du kan og be om å få et nummer du kan ringe til øyeblikkelig dersom han dukker opp. Hvis han er slik jeg mistenker, er nok politiet interessert i å få tak i han snarest mulig. Mest sannsynligvis ender han opp med avslag på asylsøknad, og det ikke på grunn av deg men på grunn av hans egne handlinger. Da ender han opp med gjeld, og innreiseforbud over et gitt antall år i Norge. Dersom du flytter i mellomtiden er det viktig at du sørger for at tlf nr og adresse ikke kommer opp i nettsider. Det gjør det vanskeligere for han å finne deg. Og be samtlige i familie og venner om å ikke dele det ut uten din godkjennelse. Dersom du har facebook evt andre sosiale medier kan du sette de innstillingene private. Dette går bra. Han er bare en tosk som innbiller seg at han har makt. Noe han overhode ikke har. Ellers skal du leve livet ditt så fritt du bare klarer det. Ta enkelte forsiktighetsregler, men lev og gjør det du liker. Endret 4. november 2017 av yeans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #11 Del Skrevet 5. november 2017 Kontakter han deg på snapchat så få en mann til å ringe han opp å utgi seg for å være faren din, kjæresten din, broren din eller politiet som ber han slutter å kontakte deg. Fortsetter han trusler og kontakt så blokker han og anmeld han til politiet og eventuelt asylhuset han bor på eller de som er flyktning ansvarlig som har med han å gjøre. Anonymkode: 8d36a...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #12 Del Skrevet 6. november 2017 Ignorer ham fullstendig på sosiale media. Ikke åpne snap, ikke svar på noe som helst. Ta med alt du har av beviser og ting han har sendt deg til politiet. Han trenger å se at når du sier noe ("da kontakter jeg politiet") så gjør du faktisk det. Dette handler om makt. Han tror han har makten over deg, men vis ham at det har han faktisk ikke. Det han gjør får følger i Norge. Anonymkode: 55786...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2017 #13 Del Skrevet 6. november 2017 Jeg har vært litt i samme situasjon selv (men med en norsk høyt utdannet mann i mellomlederstilling i en bank, med kone og barn..) Ikke svar på noe som helst. Ikke gi noen form for respons. Ta vare på absolutt alt av meldinger og beskjeder han sender deg. Og kontakt politiet!! De kan ordne med kontaktforbud. De tok det veldig seriøst da jeg anmeldte, og problemene sluttet omtrent umiddelbart. Anonymkode: 3a48a...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tash Skrevet 7. november 2017 #14 Del Skrevet 7. november 2017 Ikke svar på noe som helst fra nå av. Han skiller neppe mellom "positiv" og "negativ" respons fra deg - for ham betyr det bare noe at du i det hele tatt svarer. Da oppnår han det han vil; kontakt. Og ta en prat med politiet. De vet hvordan de skal håndtere slike saker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #15 Del Skrevet 7. november 2017 Ring asylmottaket hvor han bor. Evt kommunen.Det gjorde jeg med en som plaget meg og hadde han fortsatt hadde han risikert å bli flyttet. Ta også kontakt med politiet igjen. Anonymkode: 89153...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
domimik Skrevet 7. november 2017 #16 Del Skrevet 7. november 2017 Kontakt din gamle leder også, dette er noe de vil vite! Ta vare på alt av kommunikasjon og gå til politiet NÅ. Har også jobbet med asylsøkere og vet at de kan være veldig pågående og skremmende. Godt råd fra brukeren over her, be en mann ringe og si at han er kjæresten din og at han skal slutte å ta kontakt. De respekterer noen ganger ikke hva du sier før mannen som «eier» deg bekrefter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #17 Del Skrevet 7. november 2017 Hvis du går til politet vil han bli sint. Hvorfor vil du gjøre han sint? Det er bedre at dere går i parterapi og jobber med forholdet. Hvis du hører mer på han og respekterer han så unngår du å gjøre han så sint. Du må skjønne at han er i en vanskelig situasjon og trenger støtte og hjelp fra de som står han nærest, ikke at du provoserer han. Anonymkode: 46b23...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 7. november 2017 #18 Del Skrevet 7. november 2017 På 4.11.2017 den 22.40, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er ei jente i 20 årene som har trenger hjelp til et problem. Jeg har tidligere arbeidet på et sted hvor jeg kommer i kontakt med asylsøkere i distriktet, og nå er det en av disse som ikke vil la meg være i fred. Han har funnet ut hvor jeg bor, og truer med at han skal komme for å møte meg. Når jeg svarer at jeg ikke ønsker å møte han, blir han sint og sier han skal lage store problemer. Jeg kjenner litt til han fra tidligere, og vet at han er aggressiv og at han blir fysisk når han blir sint. For meg virker han forstyrret, og jeg vet ikke om han er "helt med sine fulle fem". Han har blant annet skrevet til meg at jeg er kjæresten hans, og at vi har et forhold, noe jeg selvfølgelig protesterer på. Deretter kan han være sint og si at jeg er en hore fordi jeg ligger med alle andre enn han. Det har gått så langt at jeg har sagt jeg må kontakte politiet om han ikke lar meg være ifred, men dette bryr han seg ikke om og sier han ikke er redd politiet. Jeg kjenner på hvordan dette begynner å gjøre meg utrygg i hverdagen, og hvordan det påvirker meg i dagliglivet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi jeg ikke har lyst å provosere ham, da jeg er redd for hva han kan finne på. Han har sendt bilder av pistol blant annet, og sier at jeg skal vite at han ikke er redd for noenting. Jeg er redd at en politianmeldelse vil gjøre at ting blir enda verre. Jeg har blokkert han på facebook, og han kan kun kontakte meg på snapchat. Jeg kvier meg for å blokkere han der, da jeg er redd han kommer til å gå enda lengre for å få kontakt med meg, og fordi jeg på snapchat ofte kan følge med på hvor han befinner seg. Er det noen andre som har vært i lignende situasjon, føler meg rådvill, og har aldri følt på en slik grunnleggende utrygghet før. Er redd fordi jeg opplever at han har en mening om at han skal få det som han vil samme hva det koster, og jeg er redd for hva han er i stand til. Til nå har jeg håndtert problemet med å utsette å åpne snappene, og si at jeg ikke bruker snapchat noe særlig lenger, og det virker kanskje som at ting har avtatt litt, men idag igjen har jeg fått veldig mange meldinger, og nå sier han at han skal komme på fredag enten jeg vil eller ikke. Jeg orker ikke mer Anonymkode: 4d088...395 Du løser dette med å kontakte politiet og tar med all dokumentasjon/kontakt dere har hatt. Politiet forteller deg videre hva du skal gjøre. Mest naturlig er det å ikke svare på noe som helst. Når du svarer ham heller du bensin på bålet. Han får næring av at du svarer. Når han ikke får noe ut av kontakten med deg vil han gå videre å suge næring ut av noen andre. Men viktigst av alt - Politiet først ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2017 #19 Del Skrevet 7. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går til politet vil han bli sint. Hvorfor vil du gjøre han sint? Det er bedre at dere går i parterapi og jobber med forholdet. Hvis du hører mer på han og respekterer han så unngår du å gjøre han så sint. Du må skjønne at han er i en vanskelig situasjon og trenger støtte og hjelp fra de som står han nærest, ikke at du provoserer han. Anonymkode: 46b23...395 Wtf parterapi? De er ikke et par. Han er en gærning som stalker henne. Kødder du nå eller? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #20 Del Skrevet 7. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går til politet vil han bli sint. Hvorfor vil du gjøre han sint? Det er bedre at dere går i parterapi og jobber med forholdet. Hvis du hører mer på han og respekterer han så unngår du å gjøre han så sint. Du må skjønne at han er i en vanskelig situasjon og trenger støtte og hjelp fra de som står han nærest, ikke at du provoserer han. Anonymkode: 46b23...395 Les HI en gang til, du er helt på bærtur Anonymkode: 064f1...e18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå