Gå til innhold

Corey Feldman navngir sine tidligere overgripere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er lettet. Fordi jeg tror Weinstein- skandalen har utløst noe veldig bra: motet til å stå frem og avsløre overgripere, og at jo flere som gjør det jo lettere er det for andre å åpne opp om det. Også i Norge hadde vi nylig en sak der en mann i Natt og Dag ble avslørt for voldtekt av flere kvinnelige ansatte. Så kanskje er det en snøball som har begynt å rulle her☺? 

Forøvrig kan man også kontakte mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS. Samtidig har man SMSO- sentrene rundt omkring i Norge og Støttesenter mot Incest i Oslo. I tillegg er det Dixi ressurssenter for voldtatte eller man har også Legevakten. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har søkt litt rundt og fyren har hatt masse saker om at mektige folk i Hollywood har voldtatt og misbrukt andre de siste årene, og så har vi dette

http://mobi.perezhilton.com/2016-09-27-exclusive-dominick-brascia-comments-on-allegations-he-sexually-abused-corey-hai

Uff for et rot, stakkars de folkene som har blitt utsatt for alt dette hvis det viser seg å være sant :(

Endret av Winza
Skrevet

Vel, jeg er nå litt skeptisk til alt som plutselig kommer til overflaten. En ting er at hvem som helst kan slenge ut en påstand om overgrep, og alle antar automatisk at det er sant og kommer med masse sanksjoner mot en som ikke kan forsvare seg, der der hverken finnes beviser eller annet. En annen ting her hva folk plutselig kaller overgrep, å bli tatt på kneet, sett på med utfordrende blikk, tolke en tone i stemmen og annet ræl. Næh, jeg tror faktisk ikke på alt som kommer frem. Mye snusk stemmer nok, men langt fra alt. 

Anonymkode: 04823...7c6

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er nå litt skeptisk til alt som plutselig kommer til overflaten. En ting er at hvem som helst kan slenge ut en påstand om overgrep, og alle antar automatisk at det er sant og kommer med masse sanksjoner mot en som ikke kan forsvare seg, der der hverken finnes beviser eller annet. En annen ting her hva folk plutselig kaller overgrep, å bli tatt på kneet, sett på med utfordrende blikk, tolke en tone i stemmen og annet ræl. Næh, jeg tror faktisk ikke på alt som kommer frem. Mye snusk stemmer nok, men langt fra alt. 

Greit å være skeptisk, men jeg heller mot å tro at han har rett. I det minste er jeg egentlig ikke så overrasket, tatt i betraktning av hvordan saken utfolder seg. Jeg vet ikke med absolutt sikkerhet, men i lys av omstendighetene hadde jeg ikke vært overrasket dersom i det minste deler av det han sier skulle vise seg å stemme. Corey Haim, bestekammeraten, endte opp som heroin- avhengig og tok sitt eget liv. For mennesker som er rus- avhengig er det vel ikke akkurat uvanlig at de har vært igjennom misshandling på en eller annen måte. Dessuten er ikke Feldman den eneste. Men med overgrep så mener han definitivt seksuelle handlinger, slik jeg leste det, og det skal man ikke utsette en mindreårig for. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn at du vet det. det med corey Feldman er ikke noe nytt. Det er noe som har vært ute lenge. google pizzagate. Problemet her er at media ikke skriver om det. Ingen som sier at det stemmer. Fordi det er de høyere oppe, de som styrer media og alt som bestemmer. Det er de som velger å ikke bekrefte eller avkrefte. Det blir kalt for konspirasjonsteorier. Har lest en god del om dette og det er skremmende. Du har en påstand sammen med en haug med bevis. Men hvem vet om det faktisk er bevis, eller om det er spekulasjoner, løgner, eventyr og et par gale mennesker som finner opp ting. Det er det ingen som vet. Fordi ingen seriøse medier har verken bekreftet eller avkreftet denne påstanden. De gjenforteller bare det Corey og elijah har sagt. De bekrefter det ikke.

Denne mannen, corey Feldman er en av hovedpersonene foran pizzagate. Elijah wood har også snakket ut om det. 
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3611046/I-molested-passed-Corey-Feldman-details-horrors-Hollywood-pedophile-ring-reveals-Corey-Haim-just-11-raped-leading-life-drugs.html

Denne saken var FØR Weinstein- skandalen. Corey har valgt å ta det ett skritt lengre. Å navngi overgriperen. Før så ga han ingen navn, bare fortalte hva som hadde skjedd. Før så hørte ikke folk etter, nå følger hele verden med. Derfor velger han å ta det et skritt lengre, og det er bra.
Jeg mener at denne saken er viktigere enn Weinstein saken og hverdags-problemer som å få kommentarer, et klask på rumpa eller å få noen blikk. Jeg sier ikke at det burde være lov, men det finnes faktisk viktigere ting her i livet, og pizzagate er en av de.

Anonymkode: b20c8...188

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Mari Y skrev:

Greit å være skeptisk, men jeg heller mot å tro at han har rett. I det minste er jeg egentlig ikke så overrasket, tatt i betraktning av hvordan saken utfolder seg. Jeg vet ikke med absolutt sikkerhet, men i lys av omstendighetene hadde jeg ikke vært overrasket dersom i det minste deler av det han sier skulle vise seg å stemme. Corey Haim, bestekammeraten, endte opp som heroin- avhengig og tok sitt eget liv. For mennesker som er rus- avhengig er det vel ikke akkurat uvanlig at de har vært igjennom misshandling på en eller annen måte. Dessuten er ikke Feldman den eneste. Men med overgrep så mener han definitivt seksuelle handlinger, slik jeg leste det, og det skal man ikke utsette en mindreårig for. 

Selvmord? Slutt å spre slike løgner

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet
6 timer siden, FrodeF skrev:

Selvmord? Slutt å spre slike løgner

Hva enn det var, så døde han i alle av overdose. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn at du vet det. det med corey Feldman er ikke noe nytt. Det er noe som har vært ute lenge. google pizzagate. Problemet her er at media ikke skriver om det. Ingen som sier at det stemmer. Fordi det er de høyere oppe, de som styrer media og alt som bestemmer. Det er de som velger å ikke bekrefte eller avkrefte. Det blir kalt for konspirasjonsteorier. Har lest en god del om dette og det er skremmende. Du har en påstand sammen med en haug med bevis. Men hvem vet om det faktisk er bevis, eller om det er spekulasjoner, løgner, eventyr og et par gale mennesker som finner opp ting. Det er det ingen som vet. Fordi ingen seriøse medier har verken bekreftet eller avkreftet denne påstanden. De gjenforteller bare det Corey og elijah har sagt. De bekrefter det ikke.

Denne mannen, corey Feldman er en av hovedpersonene foran pizzagate. Elijah wood har også snakket ut om det. 
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3611046/I-molested-passed-Corey-Feldman-details-horrors-Hollywood-pedophile-ring-reveals-Corey-Haim-just-11-raped-leading-life-drugs.html

Denne saken var FØR Weinstein- skandalen. Corey har valgt å ta det ett skritt lengre. Å navngi overgriperen. Før så ga han ingen navn, bare fortalte hva som hadde skjedd. Før så hørte ikke folk etter, nå følger hele verden med. Derfor velger han å ta det et skritt lengre, og det er bra.
Jeg mener at denne saken er viktigere enn Weinstein saken og hverdags-problemer som å få kommentarer, et klask på rumpa eller å få noen blikk. Jeg sier ikke at det burde være lov, men det finnes faktisk viktigere ting her i livet, og pizzagate er en av de.

Anonymkode: b20c8...188

Begge sakene er viktige. Voldtekt av fullvoksne kvinner er alvorlige nok, selv om det ikke dreier seg om barn. Det positive er at han benytter seg av muligheten. At det finnes konspirasjonsteoretikere som Alex Jones som bruker det for hva det er verdt til sin egen agenda er overhodet ikke overraskende. Men det handler mer om Alex Jones sin agenda enn det Feldman kommer med. Barneovergripere finnes i Hollywood, altså. Jaha, hvilken overraskelse. Men det betyr ikke at det er noen massiv sammensvergelse. Det betyr bare at ikke alle som trekkes til den bransjen har rent mel i posen, for det første, og pedofile overgripere( dvs i motsetning til de som ikke begår overgrep), har vel ofte en større sjanse for å oppsøke plasser der det er barn. Men alt i alt; med skandalen rundt Polanski og hvordan han likevel slapp unna, er det jo ikke så overraskende at mange kvier seg for å stå frem. Men når så mange står frem om overgrep i denne bransjen, så velger jeg å tro at mest sannsynlig er det i alle fall noe hold i dette. Problemet er at slike svin skal ikke slippe unna med det, bare fordi de har masse penger. 

Skrevet
14 timer siden, Winza skrev:

Har søkt litt rundt og fyren har hatt masse saker om at mektige folk i Hollywood har voldtatt og misbrukt andre de siste årene, og så har vi dette

http://mobi.perezhilton.com/2016-09-27-exclusive-dominick-brascia-comments-on-allegations-he-sexually-abused-corey-hai

Uff for et rot, stakkars de folkene som har blitt utsatt for alt dette hvis det viser seg å være sant :(

Samtalen rundt overgrepene kommer også til overflaten i dokumentarserien 'the two coreys'. Jeg synes hele greia høres fryktelig ut, men det er også de som kanskje vil bruke slike saker for publisitet, eller tar loven i egne hender, og at uskyldige mennesker blir pekt ut. Det er dumt hvis sensasjonshungrige mennesker bruker slike tilfeller for å få oppmerksomhet over på seg selv, eller dersom man rett og slett peker ut feil mennesker. Det var noe av det som også skjedde i dette tilfellet, og feil mann måtte ta støyten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...