Gå til innhold

Sminke og annsiktsprodukter som demper/skjuler rødhet i huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått rosacea, og er veldig rød i kinn og panne. Er tørr mellom øyenbryn og på nesa. Jeg er på utkikk etter produkter som roer det røde ned. Jeg ser også etter sminke som er veldig dekkende. Jeg har prøvd noen produkter men det røde lyser alltid igjennom. Setter pris på tips!

Anonymkode: 3cb9b...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv ansiktsprodukter fra Elixir, de skal være veldig bra for akkurat dette

Skrevet

Pevonia RS2 fikk jeg av hudpleieren min, og det har funket vanvittig på min rosaceahud. 

Anonymkode: eb49f...8eb

Skrevet

Personlig har jeg tenkt til å ta Skleroterapi og/eller laserterapi mot dette.

Anonymkode: 54b1a...127

Skrevet

Rosaliac-produkter fra La Roche Posay. De har dem på apotek :)

Anonymkode: f34d9...978

Skrevet

For å dempe rødhet bruker jeg Lioele Dollish Cera-V CC Cream, den er supergod 😊 Kjøper den på eBay fra trygge selgere. Bruker den før jeg eventuelt tar på litt foundation og/eller pudder. 

Skrevet

Grønt demper rødhet i huden. Du kan jo prøve en grønn primer for eksempel? Jeg bruker grønn concealer under vanlig concealer om jeg har en monterkvise som jeg vil skjule.

Skrevet
6 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Grønt demper rødhet i huden. Du kan jo prøve en grønn primer for eksempel? Jeg bruker grønn concealer under vanlig concealer om jeg har en monterkvise som jeg vil skjule.

Jeg har også prøvd dette, men merket dessverre ingen forskjell. Kan være jeg er rødere enn deg, så det kan godt fungere for TS.

Anonymkode: 2e9a9...b1f

Skrevet

Jeg har også rosacea. Skikkelig rød og av og til noe som ligner små kviser. 

Har hatt det i mange år... Og har lært underveis. Jeg bruker nå kun hudprodukter fra elizabeth Arden pro. (Vanlig E.A. går IKKE.) Bruker et pudder derfra som dekker det røde godt. Når jeg bruker denne serien er huden veldig fin, rødheten er veldig lite synlig, ofte borte. 

Kosthold, søvn og å unngå stress er og viktig for å ikke få så rød hud. 

Vær nøye med produkt. Du kan muligens finne noe som dekker bedre, men huden kan da reagere pg du blir mye rødere. (Erfart og hudpleiern sa.) 

lykke til 😊😊

Anonymkode: 6bb39...da0

Skrevet

Grønne serien til Clinique demper noe. Jeg har både den lille tuben og pudderet. Men enda bedre, gå til hudlege! Jeg gjorde det for første gang, fikk rette kremer og huden ble mye, mye bedre! 

Skrevet

Dere som har rosacea - har dere de i hele ansiktet? Jeg er nærmest helt kritthvit fra øret og tre centimeter fremover mot kinnet, så  et skarpt skille der jeg så er knall rød i resten av ansiktet.

Er det flere som har dette hvite området, er det vanlig å være rød overalt, eller er det mer gradvis?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har rosacea - har dere de i hele ansiktet? Jeg er nærmest helt kritthvit fra øret og tre centimeter fremover mot kinnet, så  et skarpt skille der jeg så er knall rød i resten av ansiktet.

Er det flere som har dette hvite området, er det vanlig å være rød overalt, eller er det mer gradvis?

Jeg har rødmusset nese med kvislignende nupper og litt på ene kinnet. Bruker rosaliac serum fra la roche posay. Og etter at den er trukket godt inn har jeg på kristine schrammek blemish balm på nesa. Den inneholder også spf 30. 

Anonymkode: 159c4...5c7

Skrevet
På 5.11.2017 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Rosaliac-produkter fra La Roche Posay. De har dem på apotek :)

Anonymkode: f34d9...978

Fant hudkremen på apotek i dag, er som vanlig optimistisk når jeg hører om noe som kan virke :)

Ifølge "bruksanvisningen" skal den brukes på ren hud - men kan man bruke foundation, eller lignende, over?

På en måte vil jeg tro at det motvirker hele effekten da dette tetter alt som er av porer, men samtidig - de av oss som trenger denne kremen bruker jo gjerne foundation, CC-creme eller lignende fra før.

Dine erfaringer?

På 9.11.2017 den 21.02, BlendaSensitive skrev:

Grønne serien til Clinique demper noe. Jeg har både den lille tuben og pudderet. Men enda bedre, gå til hudlege! Jeg gjorde det for første gang, fikk rette kremer og huden ble mye, mye bedre! 

Å så som jeg skulle ønske jeg fortsatt bodde i en by! (akkurat her og nå, vel og merke).

Fikk du henvisning til hudlege eller bestilte du time direkte? Offentlig eller privat?
Om privat - care to share hvor du fikk hjelp?

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...)

Å så som jeg skulle ønske jeg fortsatt bodde i en by! (akkurat her og nå, vel og merke).

Fikk du henvisning til hudlege eller bestilte du time direkte? Offentlig eller privat?
Om privat - care to share hvor du fikk hjelp?

Bor i Sverige, så dessverre. ;)

Men var gjennom privat helseforsikring faktisk - orket ikke 1 måneds kø til "fastlegen", så nye måneder med kø til hudlege, OM legen vil henvise eller som vanlig "vente og se".... Men så verdt de ekstra kronene! 

Skrevet

Jeg kan på det sterkeste anbefale Elixir. Spesielt dette produktet, Niactil. Men sikkert lurt å kombinere det med andre Elixir produkter som passer huden din. Jeg tror de har flere produkter egnet for rosacea.
https://www.beautyheaven.no/products/elixir-niactil-4-100ml

Jeg bruker Niactil hver morgen og kveld. Har mild acne og mye av rødheten er helt borte etter at jeg begynte med Elixir. Kan brukes alene fordi den gir god fukt - men på vinteren kan det være greit å ha en rikere fuktighetskrem i tillegg. Man skal bare bruke et tynt lag. Så en sånn tube har du i årevis. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
On 11/12/2017 at 12:18 PM, Hypnosee said:

Jeg kan på det sterkeste anbefale Elixir. Spesielt dette produktet, Niactil. Men sikkert lurt å kombinere det med andre Elixir produkter som passer huden din. Jeg tror de har flere produkter egnet for rosacea.
https://www.beautyheaven.no/products/elixir-niactil-4-100ml

Jeg bruker Niactil hver morgen og kveld. Har mild acne og mye av rødheten er helt borte etter at jeg begynte med Elixir. Kan brukes alene fordi den gir god fukt - men på vinteren kan det være greit å ha en rikere fuktighetskrem i tillegg. Man skal bare bruke et tynt lag. Så en sånn tube har du i årevis. :)

Med så dyre produkter kan man jo like gjerne bruke pengene på laser og/eller fjerning av mange av de røde blodårene. Da forsvinner de jo for resten av livet, og man slipper å bruke så mye penger på hudprodukter.

Anonymkode: 54b1a...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...