AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 En mannlig kollega av meg tok meg så vidt på overarmen (hadde kort ermer, så han tok rett på huden) mens han pratet med meg i kantinekø på jobben nå på fredag. Lengre frem i køa var han definitivt borti låret mitt med den ene armen sin. Jeg er ikke i tvil om at det var hans arm, selv om den bare var så vidt borti meg. Jeg synes det er meget ubehagelig og ønsker å anmelde han, men er redd at jeg bare blir latterliggjort og at ingen skal tro på meg. Kollegaen min sier jeg skal varsle sjefen, og så anmelde for å få "svinet" sparket og senere straffet, som hun sier. Kan han bli straffet for dette? Er dette seksuell trakassering som kan anmeldes? Kan ikke huske at han har gjort det før, men venninna mi (og kollegaen) hadde opplevd det en gang med samme person. Da tok strøk han henne på ryggen når de var på julebord, så han har definitiv "erfaring" med slike overgrep. Anonymkode: db6b2...e66
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Herlighet, man må da kunne få ta en person på armen uten at det skal defineres som «overgrep». Anonymkode: 5c8f3...b71 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Nei, de fleste vil se på dette som uskyldig selv om du synes det var ekkelt. Det er vanskelig å ta noen for seksuell trakassering Anonymkode: b3806...7d2 2
Gjest making.a.mess Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg finne meg i dette, når det får konsekvenser for andre, selv om det er "små" saker? Du vet ikke hvordan jeg føler det når en mann stryker deg over armen og berøret låret ditt. Hvorfor er mitt tilfelle mindre alvorlig enn disse: https://www.nrk.no/urix/michael-fallon-gar-av-1.13760676http://www.independent.co.uk/voices/adam-sandler-claire-foy-graham-norton-show-hand-knee-inappropriate-everyday-sexism-a8027086.html Anonymkode: db6b2...e66 Ta deg sammen. Men du vil hvertfall gi politiet en god latter. Når gamle damer vil snakke så har de en tendens til å holde vedkommende fast i armen mens de snakker. Er det trakassering? Og disse hilsemetodene der man må klemme, forøvrig ikke noe jeg er begeistret for, men dette er da også trakassering. Og disse, sæærlig engelsk- og franskmenn som skal kysse på hvert kinn ved en hilsen.. en uting, men ifølge dine reaksjoner måtte dette vært rene voldtekten. Jeg ble hvertfall ikke en dukke pakket inn i bomull som ikke tåler at noen er nær armen min. Hilsen en som bor her på planet jorden
Papirfly Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Dette høres mest ut som et innlegg skrevet av en mann, som ønsker å lage et skremmebilde av hvor «hysteriske» norske kvinner er og hvordan «krenkelseskulturen» liksom brer om seg som en farsott, slik at en stakkars mann ikke kan omgås kvinner på jobb lenger uten å bli stemplet som voldtektsmann. De fleste kvinner blir ikke støtt av at noen streifer så vidt borti dem (heller ikke feminister, bare så det er sagt), og det er overhodet ikke slike ting debatten om trakassering hovedsaklig dreier seg om. Alle som beveger seg ute i den virkelige verden og ikke bare sitter i kjellerleiligheten sin, vet at det ikke er slike uskyldige ting som reageres på. Menn og kvinner omgås hverandre fremdeles på en naturlig måte. Søkelyset på trakassering retter seg mot ting som tydelig overskrider normal hyggelig adferd. Håper ikke moderator sletter mitt innlegg som "spekulasjoner", for denne måten å falskt fremstille «hysteriske kvinner» på er ganske utbredt på misogynistiske KG om dagen, og bør kunne påpekes. Anonymkode: 472aa...f68 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå