Gjest Soon Mrs S Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Skal i neste uke begynne å planlegge dagen vår for fullt igjen etter en lang lang pause. Sitter og ser på gjeste listen vår og er nå blitt veldig usikker :-? Sambo kommer til å invitere noen av kollegaene hans og det synes jeg er greit, vi omgås jo med dem ellers i fritiden også. Mitt problem er de i min jobb. Vi er gangske mange i avdeligen og jeg trives med absolutt alle, vi har god kjemi og er gode venner alle sammen. Men vi omgås ikke i fritiden. Jeg selv har lyst å invitere dem til bryllupet men jeg vet ikke om jeg vil invitere alle; da blir det jo snakk om 14 stk bare fra jobb. Tenkte på å invitere dem bare på kaffe men da blir det bare dem, alle andre kommer til å bli invitert på middag. Hva gjør jeg? skal jeg be bare noen og unnlate noen, er redd de blir fornærmet. Det er jo ikke lett å snakke med dem om det heller.... Noen som har erfart liknende?
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har valgt å ikke invitere noen fra jobben min. Jeg inviterer ei som jeg har jobbet med tidligere og som jeg omgås med på fritiden, men ingen som jeg jobber med i dag (da jeg ikke omgås dem privat). Føler at vi må begrense gjestelisten litt, og da er det kollegaene som ryker først Jeg synes ikke man kan be noen, og ikke alle, dersom man ikke ser noen av dem på fritiden. Et alternativ er jo som du sier å invitere alle på kaffe. Det gjør jo ikke noe om det ikke er andre som kommer til kaffen - de er jo ganske mange.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 25. januar 2005 #3 Skrevet 25. januar 2005 Det er jo sant, og som jeg skrev vurderer jeg om de bare blir invitert til kaffen Føler meg så utakkmenlig fordi noen av dem har lovet å hjelpe til med baking av kaker
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2005 #4 Skrevet 25. januar 2005 Syns det høres litt rart ut å invitere kollegaer som du IKKE omgås med på fritiden. Men om det velger å be noen så bør du vel be alle og da er det vel greit å be de til kaffen?
TeddyToria Skrevet 25. januar 2005 #5 Skrevet 25. januar 2005 Enig med de andre her...inget must når du ikke omgås dem på fritiden, selv om dere kommer allri så godt overens! Og jeg er sikker på at de har forståelse hvis du ikke inviterer dem, bryllup er tross alt dyrt nok... Og 14 stykker utgjør mange penger! Men, er jo kjempekoselig hvis du eventuelt inviterer dem på kaffe da...personlig synes jeg ikke det har noe å si at de blir de eneste "kaffegjestene", og det tror jeg ikke de vil tenke over heller. De vil sikkert bare sette pris på at de i det hele tatt blir invitert!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 25. januar 2005 #6 Skrevet 25. januar 2005 Det er jo sant, og som jeg skrev vurderer jeg om de bare blir invitert til kaffen Føler meg så utakkmenlig fordi noen av dem har lovet å hjelpe til med baking av kaker Det skal du ihvertfall IKKE tenke på. Det er jo vanlig å få hjelp til diverse småting av folk som ikke kommer i bryllupet. Jeg skal spørre ei venninne av mamma om hun kan male navn på borkortene våre (glasshjerter). Hun er veldig flink til sånt. Hun kommer ikke til å bli invitert. Det kommer også til å ta myyye lengere tid enn å bake en kake.. Men jeg skal gi henne noe som takk for bryderiet (vet ikke hva enda).
Harry's kvinne Skrevet 25. januar 2005 #7 Skrevet 25. januar 2005 Vi kommer også til å invitere kollegaer vi omgås med på fritiden til kaffe. Vi har valgt å ha familie (vi er ikke så mange på hver side), forlovere og tilreisende gjester til middag. Ellers blir venner som bor her i byen invitert til kaffe. De aller fleste vet hvor dyrt et bryllup er og kommer nok ikke til å bli fornærmet...
Bokalven Skrevet 25. januar 2005 #9 Skrevet 25. januar 2005 Syns det høres litt rart ut å invitere kollegaer som du IKKE omgås med på fritiden. Men om det velger å be noen så bør du vel be alle og da er det vel greit å be de til kaffen? Helt enig. Å invitere noen til bryllupet som man ikke omgåes med på fritiden virker på meg litt kunstig.
koldbruna Skrevet 25. januar 2005 #10 Skrevet 25. januar 2005 Jeg hadde også ville bedt de til kaffe.Siden du ikke omgås de på fritiden. Det stiller seg annerledes hvis dere hadde hatt kontakt på fritida. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #11 Skrevet 26. januar 2005 Hei! Skal dere da be kollegaer uten følge? Om jeg skulle bedt noen til vårt bryllup hadde nok blitt med følge (samboer el. gift). Jeg ba ingen fra jobb, heller ikke min mann. Kunne nok bedt noen på kaffe, men vi hadde ingen kaffegjester. Syntes ikke man trenger å be alle kollegaene, dersom dere ønsker noen utvalgte. Er jo ikke alle man har like god kjemi/kontakt med, så der er jeg ikke enig.
rutti Skrevet 26. januar 2005 #12 Skrevet 26. januar 2005 jeg skal be to av kolleagene mine i bryllupet, men jeg ber de de selvsagt med følge. De bees til middag, fordi de bor 13 timers kjøring unna...
Gjest Soon Mrs S Skrevet 26. januar 2005 #14 Skrevet 26. januar 2005 Vi skal be hans kollegaer med følge De er personer vi omgås med i fritiden og blir derfor ikke bare kollegaer med venner da Mine derimot; har tenkt nå å bare invitere til kaffe men det blir kun de jeg jobber med og ikke med følge. Vet ikke hvem de bor sammens med eller er gift med så, har ikke engang hilst på dem.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #15 Skrevet 26. januar 2005 Samboern min har nettopp skifta jobb, så fra hans arb. plass begrenser vi gjestene til sjefen og kona hans ( som samboeren jobba sammen med på forrige arbeidsplass ) og den av kollegaene han jobber tettest med ( som er gift med min kollega ). I tillegg ber vi de som jeg har jobbet tettest med. Alle blir bedt til koldtbord og kaker kl. 20, selv om de bor 70 mil unna der vi skal gifte oss. Da er det opp til dem selv om de velger å komme. Vi ordner selvsagt med hytte med kjøkken om de ønsker å komme.
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #16 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har også samme dillemma. De er folk jeg har jobbet med i flere år, og trives veldig godt sammen med, men de fleste er damer på +-50 år og jeg er 24, så jeg omgås ikke med dem på fritiden. jeg har lyst å ha noen av de på min alder med, og det har jeg løst ved å be dem hjelpe til med serveringen av middag, så kan de være med på festen etterpå. Tror det kommer til å fungere fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå