AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Kjøpte en kake i dag. Jeg rekker ikke spise opp før siste forbruksdag. Det står på esken at produktet har vært fryst. Kan jeg fryse ned likevel? 🙄 Anonymkode: 26950...67d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte en kake i dag. Jeg rekker ikke spise opp før siste forbruksdag. Det står på esken at produktet har vært fryst. Kan jeg fryse ned likevel? 🙄 Anonymkode: 26950...67d Ja. Anonymkode: 45c91...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Det er hvis man tiner opp og fryser en brødvare flere ganger enn 2-3 ganger, at maten blir dårlig og helsefarlig å spise. Med ferskt kjøtt og fisk skal man være mer forsiktig og ikke tine og fryse igjen flere ganger. Anonymkode: 45c91...2cb 1
Påkrevd Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 Jada, du kan fryse den ned, men generelt skal man ikke fryse matvarer flere ganger enn helt nødvendig. De mister konsistens og smakene forvitres. Blir det altfor mange ganger, kan det danne seg bakterier som selv ikke fryseren klarer å hamle opp med. Kjøtt og fisk fryser jeg aldri mer enn én gang. Andre ting 2 eller maks 3. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå