Gå til innhold

God lukt i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen forslag om hvordan få god lukt i hjemmet? Yttergangen lukter brukte sko og det er jo det første rommet man kommer inn i når man kommer hjem. Har forsøkt slike duftpinner men de luktet jo ingen ting. 

Skrevet

Du må ikke kamuflere dårlig lukt med annen dårlig lukt.

Må alle skoene stå i yttergangen da? Har du bod? Veranda? Kanskje bytte ut noen sko?

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Høllendingen skrev:

Har dere noen forslag om hvordan få god lukt i hjemmet? Yttergangen lukter brukte sko og det er jo det første rommet man kommer inn i når man kommer hjem. Har forsøkt slike duftpinner men de luktet jo ingen ting. 

Hva lukter det av de brukte skoene? Dersom det er fotsvette, hjelper det å bruke luktsluker-såler i skoene.

Anonymkode: 08f55...3d3

• Liker 1
Skrevet

Har hengt opp en slik en på en krok i gangen. Lukter veldig godt. Og ganske diskret. 

Skrevet

Mange sko kan vaskes, eller bytt såler av og til der det er mulig. Du kan også legge skoene i en pose og putte dem i fryseren over natta. Har ikke prøvd selv, men leste et eller annet sted at det skal hjelpe.

Skrevet

Det lukter aldri av mine sko, men det kan være fordi jeg alltid bruker ullsokker (som er selvrensende).

Skrevet
4 minutter siden, kira87 skrev:

Har hengt opp en slik en på en krok i gangen. Lukter veldig godt. Og ganske diskret. 

Takk for tips:)  bestilt på nettet ? 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva lukter det av de brukte skoene? Dersom det er fotsvette, hjelper det å bruke luktsluker-såler i skoene.

Vasker joggesko og andre treningssko men det lukter liksom alikevel. Har sånn liten dum gang / entre . Kunne ønsket meg en stor luftig gang gitt:( 

Skrevet
Akkurat nå, Høllendingen skrev:

Vasker joggesko og andre treningssko men det lukter liksom alikevel. Har sånn liten dum gang / entre . Kunne ønsket meg en stor luftig gang gitt:( 

Har du plass til et lite skoskap, til å ha noen av skoene i?

Skrevet

Ja, jeg har et skoskap så det hjelper jo litt. Men, har skohylle langs med den andre veggen. 

Skrevet
2 minutter siden, Høllendingen skrev:

Er du sikker på at det er skoene det lukter av, og ikke noe i bygningen eller matter el.l. som det lukter av?

Skrevet

Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:( 

Skrevet

Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:( 

Kan det være en skjult vannskade et sted?
Hva nøyaktig lukter det?
Kan du ha fått mus i vegger?
Har du kjæledyr som katt eller annet som tisser i skoene?

Skrevet

Det kan være lurt å vaske. Det pleier å fjerne lukt. 

Skrevet
3 minutter siden, Høllendingen skrev:

Lukter det også vondt når gulvet i entreen er nyvasket og dagen etter?
Kan du ha fått noe under skoene som lukter?

Annonse
Skrevet

Hvor ofte vasker du gulvet i entreen?
Hender det at du setter fra deg søppelposer på gulvet i entreen, og at det kan ha kommet noe fra søppelposen på gulvet? Det kan være en kilde til dårlig lukt.

Skrevet
6 minutter siden, Høllendingen skrev:

Hva slags gulv har du i gangen? Blir det ikke vått på gulvet når du ikke har matte og kommer inn med våte sko, og gulvet kan bli vannskadet?

Skrevet

Ingen vannskader. Har hund... forhåpentligvis ikke mus men det kan jo være ... kanskje det er mus i veggen. Ikke dumt forslag men håper ikke det. Hvordan skal jeg beskrive lukten: litt innestengt, innslag av sure/våte sko ( selv om de ikke er våte og er nyvasket ) litt emmen lukt... 

• Liker 1
Skrevet

Ingen vannskader. Har hund... forhåpentligvis ikke mus men det kan jo være ... kanskje det er mus i veggen. Ikke dumt forslag men håper ikke det. Hvordan skal jeg beskrive lukten: litt innestengt, innslag av sure/våte sko ( selv om de ikke er våte og er nyvasket ) litt emmen lukt... 

Hm. Hva om du pakker skoene i tette plastesker og setter de unna. Og deretter sjekker om det fremdeles lukter vondt?
Jeg ville fått tak i en fuktmåler og sjekket gulv og vegger, om det er fuktigere enn det som er tilrådelig.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter aldri av mine sko, men det kan være fordi jeg alltid bruker ullsokker (som er selvrensende).

Sant det, ullsokker er det beste. Jeg prøver i tillegg å ikke bruke samme sko over lengre tid, gjerne bare en dag av gangen. Har det vært mye fysisk bevegelse/gåing, skifter jeg sokker i løpet av dagen. Dette funker veldig bra for meg. Her står det også sko i gangen, men aldri noe problem med lukt. Hvis du har tenåringsgutt(er) i huset er derimot alt håp ute. Da må du nok bare fyre opp noe røkelse og vente noen år til det bedrer seg:Knegg:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...