Høllendingen Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Har dere noen forslag om hvordan få god lukt i hjemmet? Yttergangen lukter brukte sko og det er jo det første rommet man kommer inn i når man kommer hjem. Har forsøkt slike duftpinner men de luktet jo ingen ting.
visp Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Du må ikke kamuflere dårlig lukt med annen dårlig lukt. Må alle skoene stå i yttergangen da? Har du bod? Veranda? Kanskje bytte ut noen sko? 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 6 minutter siden, Høllendingen skrev: Har dere noen forslag om hvordan få god lukt i hjemmet? Yttergangen lukter brukte sko og det er jo det første rommet man kommer inn i når man kommer hjem. Har forsøkt slike duftpinner men de luktet jo ingen ting. Hva lukter det av de brukte skoene? Dersom det er fotsvette, hjelper det å bruke luktsluker-såler i skoene. Anonymkode: 08f55...3d3 1
Gjest kira87 Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 Har hengt opp en slik en på en krok i gangen. Lukter veldig godt. Og ganske diskret.
Påkrevd Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 Mange sko kan vaskes, eller bytt såler av og til der det er mulig. Du kan også legge skoene i en pose og putte dem i fryseren over natta. Har ikke prøvd selv, men leste et eller annet sted at det skal hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Skrevet 4. november 2017 Det lukter aldri av mine sko, men det kan være fordi jeg alltid bruker ullsokker (som er selvrensende). Anonymkode: 08f55...3d3
Høllendingen Skrevet 4. november 2017 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2017 4 minutter siden, kira87 skrev: Har hengt opp en slik en på en krok i gangen. Lukter veldig godt. Og ganske diskret. Takk for tips:) bestilt på nettet ? 1
Høllendingen Skrevet 4. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva lukter det av de brukte skoene? Dersom det er fotsvette, hjelper det å bruke luktsluker-såler i skoene. Anonymkode: 08f55...3d3 Vasker joggesko og andre treningssko men det lukter liksom alikevel. Har sånn liten dum gang / entre . Kunne ønsket meg en stor luftig gang gitt:(
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, Høllendingen skrev: Vasker joggesko og andre treningssko men det lukter liksom alikevel. Har sånn liten dum gang / entre . Kunne ønsket meg en stor luftig gang gitt:( Har du plass til et lite skoskap, til å ha noen av skoene i? Anonymkode: 08f55...3d3
Høllendingen Skrevet 4. november 2017 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2017 Ja, jeg har et skoskap så det hjelper jo litt. Men, har skohylle langs med den andre veggen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, Høllendingen skrev: Vasker joggesko og andre treningssko men det lukter liksom alikevel. Har sånn liten dum gang / entre . Kunne ønsket meg en stor luftig gang gitt:( Er du sikker på at det er skoene det lukter av, og ikke noe i bygningen eller matter el.l. som det lukter av? Anonymkode: 08f55...3d3
Høllendingen Skrevet 4. november 2017 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2017 Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:(
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, Høllendingen skrev: Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:( Kan det være en skjult vannskade et sted? Hva nøyaktig lukter det? Kan du ha fått mus i vegger? Har du kjæledyr som katt eller annet som tisser i skoene? Anonymkode: 08f55...3d3
Gjest Optimo Skrevet 4. november 2017 #14 Skrevet 4. november 2017 Det kan være lurt å vaske. Det pleier å fjerne lukt.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #15 Skrevet 4. november 2017 3 minutter siden, Høllendingen skrev: Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:( Lukter det også vondt når gulvet i entreen er nyvasket og dagen etter? Kan du ha fått noe under skoene som lukter? Anonymkode: 08f55...3d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #16 Skrevet 4. november 2017 Hvor ofte vasker du gulvet i entreen? Hender det at du setter fra deg søppelposer på gulvet i entreen, og at det kan ha kommet noe fra søppelposen på gulvet? Det kan være en kilde til dårlig lukt. Anonymkode: 08f55...3d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #17 Skrevet 4. november 2017 6 minutter siden, Høllendingen skrev: Jeg tror det er sko det lukter av. Jeg har ikke matte i gangen. Hmm... tenker så det knaker nå. Synes faktisk at det er det siste året det lukter. Huset er ikke så gammelt. Burde bygd stor gang:( Hva slags gulv har du i gangen? Blir det ikke vått på gulvet når du ikke har matte og kommer inn med våte sko, og gulvet kan bli vannskadet? Anonymkode: 08f55...3d3
Høllendingen Skrevet 4. november 2017 Forfatter #18 Skrevet 4. november 2017 Ingen vannskader. Har hund... forhåpentligvis ikke mus men det kan jo være ... kanskje det er mus i veggen. Ikke dumt forslag men håper ikke det. Hvordan skal jeg beskrive lukten: litt innestengt, innslag av sure/våte sko ( selv om de ikke er våte og er nyvasket ) litt emmen lukt... 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #19 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, Høllendingen skrev: Ingen vannskader. Har hund... forhåpentligvis ikke mus men det kan jo være ... kanskje det er mus i veggen. Ikke dumt forslag men håper ikke det. Hvordan skal jeg beskrive lukten: litt innestengt, innslag av sure/våte sko ( selv om de ikke er våte og er nyvasket ) litt emmen lukt... Hm. Hva om du pakker skoene i tette plastesker og setter de unna. Og deretter sjekker om det fremdeles lukter vondt? Jeg ville fått tak i en fuktmåler og sjekket gulv og vegger, om det er fuktigere enn det som er tilrådelig. Anonymkode: 08f55...3d3 1
Påkrevd Skrevet 4. november 2017 #20 Skrevet 4. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lukter aldri av mine sko, men det kan være fordi jeg alltid bruker ullsokker (som er selvrensende). Anonymkode: 08f55...3d3 Sant det, ullsokker er det beste. Jeg prøver i tillegg å ikke bruke samme sko over lengre tid, gjerne bare en dag av gangen. Har det vært mye fysisk bevegelse/gåing, skifter jeg sokker i løpet av dagen. Dette funker veldig bra for meg. Her står det også sko i gangen, men aldri noe problem med lukt. Hvis du har tenåringsgutt(er) i huset er derimot alt håp ute. Da må du nok bare fyre opp noe røkelse og vente noen år til det bedrer seg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå