Gå til innhold

Reise bort uten undulater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 Jeg har 2 undulater som jeg kjøpte i september. Disse ble ikke kjøpt som et par, men flyttet igår inn i samme bur på eget initiativ (de har møttes utenfor buret flere ganger før). Det er litt småkrangling men så langt kommer de godt overens. Fra torsdag til søndag skal jeg reise bort, og er usikker på hva jeg skal gjøre med de søte små babyene mine. Mamma og pappa bor 5 minutter med bil unna meg, men vet ikke hvordan det er med bilturen for de? Min forrige undulat hadde ikke noe imot å kjøre bil, men usikker på hvordan disse takler det. Eneste bilturen de har hatt så langt er hjem fra dyrebutikken.  Om de blir alene hjemme kommer mamma til å reise innom daglig for å skifte på mat og vann, men da får de jo ikke så mye lyder og sosial kontakt annet enn fra hverandre. 

Har dere noen formening om hva som er best for undulatene mine? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det kun er snakk om noen få dager, så er det best at du får noen til å kjøre hjem til deg og passe på at de har vann og nok mat. En kjøretur på 5 min gjør ikke noe, men de blir nok litt stresset både over biltur og nytt sted. De har selskap med hverandre nå. Så ville latt dem slippe unødvendig stress! 🐦😊

Skrevet

Sett gjerne på en radio når du er borte, så er det litt flere lyder. 😊

Skrevet

Jeg brukte radio og timer på lyset,så det ble mørkt om kvelden.

Hadde ikke folk inne hver dag heller. 

Anonymkode: 22159...f58

Skrevet

Jeg hadde vel levert de til moren din hvis hun syntes det var greit å ha de.  Har hatt undulater I årevis og alltid tatt de med på biltur til hytta etc.  Aldri noe problem det.  De har jo buret sitt og alle tingene sine der. 

Skrevet

Tusen takk for tipsene😊 Jeg tror det blir til at de reiser opp til mamma og pappa allikevel. Jeg bor i en leilighet som fort blir kald og selvom mamma hadde reist innom for å sjekke om de har det greit så får hun ikke reist innom ofte nok til å holde temperaturen i sjakk her, så på den måten slipper jeg at de fryser mye og jeg slipper også å bekymre meg over hvordan det går med de😊 Selvom de har hverandre merker jeg at de trives best når det også er mennesker tilstede, så får jeg satse på at bilturen ikke blir et stort stressmoment for de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...