Gå til innhold

Hvorfor kjøper ikke folk julegaver på nettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange som drar på stapfulle kjøpesentre, butikker eller drar til sentrum (som er fullt av folk) for å handle julegaver istedenfor å kjøpe gavene på nettet? Det blir i tilegg mye kø i trafikken på grunn av at folk skal kjøpe gaver. Det er jo mye større utvalg i nettbutikkene, det er også billigere og de har ofte tilbud. Men allikavel så drar folk til de samme butikkene/kjøpesentrene hvert eneste år. Det jeg lurer på er hvor pleier dere å kjøpe julegaver?

Anonymkode: 00a0b...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper på nettet, men bare hvis jeg er 100% sikker på at det er noe mottaker virkelig ønsker seg. I fysiske butikker kan man få byttelapp. Men jeg handler aldri i desember. Da holder jeg meg langt borte fra alle kjøpesentre. Og det er ikke noe problem å få byttelapp på gaven om man handler i november og sier fra at det er julegave.

Anonymkode: 0a3f2...362

Skrevet

Jeg kjøper de fleste julegaver i fysiske butikker eller på lokale julemarkeder. Jeg er tilhenger av levende byer (og lokalsamfunn) og handler mest mulig kortreist og lokalt. Dette fordi det handler om arbeidsplasser, levekår og til syvende og sist skattepenger til kommunen og dermed også kvalitet på kommunale tjenester. 

Anonymkode: 1c4c9...c91

• Liker 7
Skrevet

Handler mest på nett, men litt i butikk og, da noen ting vil man ha byttelapp på. Men jeg har startet med julegaver, og regner med at jeg blir ferdig i løpet av november.

Anonymkode: 86e64...993

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg støtter den lokale handelstanden, så jeg kjøper det meste i butikk. Men er det noe de ikke har blir det netthandel, men det er sjeldent.

Skrevet

Jeg handler kun på nett, da helsa hindrer meg i å gå i butikker.

Anonymkode: 46c2d...0af

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler det meste på nett. Jeg hater, virkelig hater kjøpesenter - spesielt i førjulstiden.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som drar på stapfulle kjøpesentre, butikker eller drar til sentrum (som er fullt av folk) for å handle julegaver istedenfor å kjøpe gavene på nettet? Det blir i tilegg mye kø i trafikken på grunn av at folk skal kjøpe gaver. Det er jo mye større utvalg i nettbutikkene, det er også billigere og de har ofte tilbud. Men allikavel så drar folk til de samme butikkene/kjøpesentrene hvert eneste år. Det jeg lurer på er hvor pleier dere å kjøpe julegaver?

Jeg kjøper både på nett og butikk. 

Skrevet

Handler på nett fordi det er mye billigere😊

På kjøpesentrene legger de kraftig på prisene, da leia er dyr..

Anonymkode: 37840...058

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper de fleste julegaver i fysiske butikker eller på lokale julemarkeder. Jeg er tilhenger av levende byer (og lokalsamfunn) og handler mest mulig kortreist og lokalt. Dette fordi det handler om arbeidsplasser, levekår og til syvende og sist skattepenger til kommunen og dermed også kvalitet på kommunale tjenester. 

Anonymkode: 1c4c9...c91

Kortreist og lokalt? Hvor mange av varene som selges i butikkene/kjøpesentrene av klær,sko, vesker, leker, elektronikk varer er kortreist/lokalt?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...