Hoppetaujenta Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Uten begrensning og helt etter ditt hode: hva hadde du villet ha i den da? Hva ville du absolutt ikke hatt der? Hvor skulle den ha vært? Hvem skulle ha bodd der? Etc. Almetreet som jeg jo bor i her hadde holdt for meg i en vakker virkelighet. 3
An0nymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Alle skulle hatt det godt Det skulle vært gode og omtenksomme mennesker der, og fine ting å gjøre og deilig mat og blomster, og mye mer som jeg ikke kommer på nå. (Jeg skriver i halvsøvne ) 3
Hoppetaujenta Skrevet 4. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2017 Det holder det. Jeg tror at sannheten kommer fra barn og halvsovende An0nyme brukere. 3
Hoppetaujenta Skrevet 30. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2017 Min verden skulle ha vært helt reklamefri og kun hatt saklige opplysninger om produktet. Reklame er forstyrrende. 4
Aldrisur Skrevet 30. november 2017 #5 Skrevet 30. november 2017 Omtrent sånn. ....selv om det kanskje kunne bli litt kjedelig i blant. 4
fjærestein Skrevet 30. november 2017 #6 Skrevet 30. november 2017 Ingen sykdom. Alle er mest mulig snille mot hverandre og seg selv så langt det går. Mindre plagsom aldringstid og mindre overveldende smerte. Levetid 120 år- Relativ lik fordeling av godene. Ingen sult. Ingen krig. Ingen forurensning med store konsekvenser. At menneske var bygget med litt mer solid følelsesliv og ikke ble så påvirket av rare barndommer og mangelfulle oppdragelser og gærninger. At det normale stemningsleie var tilfredshet og glede. Ingen søvnløshet over lengre tid. At alle hadde noen de var glad i noen som var glad i dem. Venner, familie, barn, kjæreste eller katt/kanin At alle fant noen med mening å fylle tiden med. Og svartmetall, skrekkfilmer, gærninger og dyrking av nattemørke stemninger og fiolett melankoli. Savn, fravær og redsel, død og begjær som ikke blir tilfredsstilt. For oss som elsker også dette. Tro jeg hadde blitt gal av tinkivinki-land- Eh... mulig jeg tok spørmålet vel seriøst her nu 2
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2017 Du skriver akkurat hva du har lyst til, @fjærestein Jeg vil ha en nettfri, mobilfri, spillfri og tv-fri verden. Alt som stjeler tiden vår og tar oss bort fra det egentlige livet må bort. Alle roboter som stjeler menneskers jobb må bort. Vi prioriterer veldig feil ting og har overfladiske verdier i samfunnet. La oss lære å dyrke jorda og det å lage alt vi trenger fra bunnen av. Kunnskap og erfaring hadde gjort oss til rikere mennesker. 2
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2017 5 timer siden, Aldrisur skrev: Omtrent sånn....selv om det kanskje kunne bli litt kjedelig i blant. Syns du så absolutt er inne på noe her. Hadde ikke blitt kjedelig med oss der. 2
Olava Skrevet 1. desember 2017 #9 Skrevet 1. desember 2017 4 timer siden, fjærestein skrev: Ingen sykdom. Alle er mest mulig snille mot hverandre og seg selv så langt det går. Mindre plagsom aldringstid og mindre overveldende smerte. Levetid 120 år- Relativ lik fordeling av godene. Ingen sult. Ingen krig. Ingen forurensning med store konsekvenser. At menneske var bygget med litt mer solid følelsesliv og ikke ble så påvirket av rare barndommer og mangelfulle oppdragelser og gærninger. At det normale stemningsleie var tilfredshet og glede. Ingen søvnløshet over lengre tid. At alle hadde noen de var glad i noen som var glad i dem. Venner, familie, barn, kjæreste eller katt/kanin At alle fant noen med mening å fylle tiden med. Og svartmetall, skrekkfilmer, gærninger og dyrking av nattemørke stemninger og fiolett melankoli. Savn, fravær og redsel, død og begjær som ikke blir tilfredsstilt. For oss som elsker også dette. Tro jeg hadde blitt gal av tinkivinki-land- Eh... mulig jeg tok spørmålet vel seriøst her nu Det avsnittet jeg fremhevet minner meg om en trilogi jeg har lest; Delirium av Lauren Oliver. Det er en fremtidig verden hvor mennesker blir obligatorisk operert til et mildere følelsesregister. De som har tatt operasjonen blir da aldri overveldet av følelser. Og forelskelse og kjærlighet er en farlig sykdom kalt «delirium». Interessant trilogi. Men ikke en verden jeg ville levd i tror jeg For å gå vekk fra avsporingen min; jeg tenker at min verden hadde fulgt kardemommeloven. Å ikke plage andre gjelder også ovenfor dyr. Og man er heller generøs og hengiven, aksepterende og åpen, enn å være gjerrig og egoistisk, dømmende og ignorant. 3
Ulveedderkopp Skrevet 1. desember 2017 #10 Skrevet 1. desember 2017 En verden lignende "ringenes herre", minus de mest skumle tingene. Eller en harry potter lignende verden (hvor jeg selvfølgelig kunne trylle) eller en fantasiverden med feer og masse fine ting. 4
Olava Skrevet 1. desember 2017 #11 Skrevet 1. desember 2017 4 minutter siden, Ulveedderkopp skrev: En verden lignende "ringenes herre", minus de mest skumle tingene. Eller en harry potter lignende verden (hvor jeg selvfølgelig kunne trylle) eller en fantasiverden med feer og masse fine ting. En verden med drager😍 men ser for meg at i realiteten hadde man vel da slitt med at hele byer ble brent ned i ny og ne, pga. ville drager som forviller seg for nærme sivilisasjonene og spruter ild på ting som skremmer de. Det hadde liksom ikke vært så koselig. Men i bøker er de ihvertfall kule 3
Hoppetaujenta Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2017 (endret) * Vi skulle i tillegg til variasjoner, hatt ett universalspråk som alle kunne slik at alle ble forstått uansett hvor de reiste. Ingen misforståelser som fører til forviklinger, uvennskap og krig. * Alle som skulle ha dyr måtte igjennom kursing og godkjenning før de fikk ha dem hos seg...og vi hadde selvfølgelig et velfungerende dyrepoliti og omplasseringssenter alle steder. Store arealer med gjerder hvor folk kan lufte sine frittgående, vel oppdratte hunder. * Alle som skulle i forhold ville ha blitt kurset så de ikke gikk i alle fellene på en gang. Det å være et menneske blant mennesker krever forberedelser. Dette hadde blitt et viktig fag helt fra starten av i barns liv. Jeg har stor tro på at gode holdninger kan læres og spesielt om en er omgitt av gode forbilder som praktiserer aktivt rundt en. * Alle som skulle ha barn måtte også igjennom kursing og bestått-diplom, så vi fikk luket ut dem som ikke skal ha tilgang på dem. Lyse og trivelige stelle/amme-rom lett tilgjengelig over alt. Fenomenet barnevogner måtte justeres litt. Jeg syns det er veldig rart at de små skal plasseres i trillevogner som er helt nede på bakkenivå...der all eksosen fra biler kommer ut i et bybilde. Altså skal vognene bli høyere og mere solide og det skal lages skikkelige oppbevaringsrom underst. Høres kanskje litt klumpete ut, men tegningene i mitt hode forteller meg at det blir både praktisk og pent. * Folk som har blitt så gamle at de ikke kan ta vare på seg selv lengre; jeg vil ha store områder tilrettelagt ved natur, hyggelige spesiallandsbyer som det ikke er mulig for f.eks. demente å forsvinne fra. De kan gå fritt og alltid bli fulgt hjem hvis de ikke vet hvor de er i livet. Besøksmennesker med besøksdyr og evt. barn vil alltid være tilgjengelig ved behov. Treffsteder langs veien skulle det selvfølgelig også ha vært og man kunne bestille et glass vin, øl, litt mat eller..en IS...og betale med hva man nå måtte ha av spennende ting i sin lomme. En gammel, falmet tippekupong fra nitten søttito eller en helt nyplukket kongle er en helt grei valuta. Alt ville ha vært betalt fra før av og den enkelte ville hatt følelsen av å fungere uten fokus på å glemme eller å gjøre noe feil. Ting ville ha gått som smurt og de kunne hoppehinke ubekymret og smilende inn mot sin solnedgang. Bespisning og hjelp til alt man måtte trenge hjelp til, ville ha blitt ordnet. En gammel kropp skal spise godt og få gjøre det i sitt eget tempo uten tidspress. Hyggelige folk, valgmuligheter, god mat og drikke, dusj og stell, en god seng, snille godnatthistorier og trygg natt = livskvalitet. Jeg ville ha sirkulert og jobbet litt over alt i min verden. Å jobbe med folk, dyr, utfordringer/løsninger er en god ting. Endret 1. desember 2017 av Hoppetaujenta 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. desember 2017 #13 Skrevet 1. desember 2017 Jeg ville skapt en magisk verden Noe sånn som dette...
fjærestein Skrevet 1. desember 2017 #14 Skrevet 1. desember 2017 6 timer siden, Olava skrev: Det avsnittet jeg fremhevet minner meg om en trilogi jeg har lest; Delirium av Lauren Oliver. Det er en fremtidig verden hvor mennesker blir obligatorisk operert til et mildere følelsesregister. De som har tatt operasjonen blir da aldri overveldet av følelser. Og forelskelse og kjærlighet er en farlig sykdom kalt «delirium». Interessant trilogi. Men ikke en verden jeg ville levd i tror jeg Ikke jeg heller altså. Måtte bare si det. Nei nei nei Syns mer det er synd at så mange (alle?) kommer skjevt ut fra start nesten, på grunn sine foreldres mangler. (hvor godt de enn prøver å gjøre ting) Og at slike ting kan gå i arv gjennom generasjonene. Pluss at det hadde vært deilig å vite at fred i sjelen var det folk mest hadde. Men høres ut som en leseverdig bok da. Oh.. bøker er fiiint Det må det være mange av i min ideelle verden. 2
Jerry Lee Skrevet 1. desember 2017 #15 Skrevet 1. desember 2017 Jeg lagde den for mange år siden i det virkelige liv. Vondt at periodevis dårlig helse hindrer meg å benytte den så mye som ønskelig. 1
Rumle Skrevet 1. desember 2017 #16 Skrevet 1. desember 2017 21 timer siden, fjærestein skrev: Ingen sykdom. Alle er mest mulig snille mot hverandre og seg selv så langt det går. Mindre plagsom aldringstid og mindre overveldende smerte. Levetid 120 år- Relativ lik fordeling av godene. Ingen sult. Ingen krig. Ingen forurensning med store konsekvenser. At menneske var bygget med litt mer solid følelsesliv og ikke ble så påvirket av rare barndommer og mangelfulle oppdragelser og gærninger. At det normale stemningsleie var tilfredshet og glede. Ingen søvnløshet over lengre tid. At alle hadde noen de var glad i noen som var glad i dem. Venner, familie, barn, kjæreste eller katt/kanin At alle fant noen med mening å fylle tiden med. Og svartmetall, skrekkfilmer, gærninger og dyrking av nattemørke stemninger og fiolett melankoli. Savn, fravær og redsel, død og begjær som ikke blir tilfredsstilt. For oss som elsker også dette. Tro jeg hadde blitt gal av tinkivinki-land- Eh... mulig jeg tok spørmålet vel seriøst her nu Åhhh DETTE! 2
Olava Skrevet 1. desember 2017 #18 Skrevet 1. desember 2017 10 timer siden, fjærestein skrev: Ikke jeg heller altså. Måtte bare si det. Nei nei nei Syns mer det er synd at så mange (alle?) kommer skjevt ut fra start nesten, på grunn sine foreldres mangler. (hvor godt de enn prøver å gjøre ting) Og at slike ting kan gå i arv gjennom generasjonene. Pluss at det hadde vært deilig å vite at fred i sjelen var det folk mest hadde. Men høres ut som en leseverdig bok da. Oh.. bøker er fiiint Det må det være mange av i min ideelle verden. Skjønner godt hva du mener, hadde vært fint om vi mennesker hadde fungert mer rasjonelle, til tross for sterke følelser Bøker er viktig i enhver verden. Tror at i min egen verden hadde alle likt bøker. Ikke nødvendigvis samme sjanger, men alle skal få kjenne gleden av gode bøker og tenk så fredfull verden det hadde vært, om alle heller ville sitte hjemme i godstolen med en god bok enn å finne på rampestreker ute 2
Gjest Polybios Skrevet 1. desember 2017 #19 Skrevet 1. desember 2017 Om jeg skulle skape min egen verden så ville jeg bodd i et hus som dette Som så slik ut som dette på innsiden eller lignende Som var omringet av en hage som dette
Gjest Overrasket Skrevet 1. desember 2017 #20 Skrevet 1. desember 2017 Jeg hadde hatt en bilfri småby bygd i en ås midt i vakker natur og rett ved en fengslende kyst. Det generelle inntrykket hadde vært en velbevart middelalderlandsby som lignet litt på filmversjonen av Minas Tirith, men med veldig distinkte nabolag, et nabolag fra hvert av favorittstedene mine i verden. Alt hadde bestått av pittoreske, små-urbane gater, familiedrevne resturanter og butikker og masse grønne lunger. Røyking hadde vært forbudt, bilkjøring hadde vært forbudt og sjokolade hadde vært statssubsidiert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå