Gjest the imp Skrevet 25. januar 2005 #1 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg sitter her og verker etter å kunne trene igjen. Har vært hos legen i dag og fått vite at jeg har bihulebetennelse og infeksjon i halsen. Har fått 3 dagers antibiotikakur, og regner med at jeg sikkert ikke bør trene på noen dager. Men tanken på å ikke trene på mange dager får meg omtrent til å gå på veggen. Noen som vet sånn ca når jeg kan begynne å trene igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #2 Del Skrevet 25. januar 2005 Vanskelig å si (og selv er jeg ikke så veldig disiplinert), men jeg tror nok du bør holde deg unna trening i kanskje en ukes tid? Problemet er at trening (også styrketrening) bryter ned kroppen (for å bygge opp), og akkurat i denne fasen, trengs alle krefter til å bekjempe infeksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 25. januar 2005 #3 Del Skrevet 25. januar 2005 Fryktet et sånt svar ja. Men jeg bør vel la fornuften råde. Sitter her og fryser med ullgenser på meg og det er 27 C her inne. Så da er det vel bare å ta det med ro og vente en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2005 #4 Del Skrevet 25. januar 2005 Kanskje det blir lettere hvis du tenker på det på denne måten: hvis du trener nå, bryter du bare ned det du har bygget opp tidligere, slik at du faktisk starter igjen lenger nede enn hvis du lar kroppen bli helt frisk først. Sjansen er dessuten stor at selv om hodet vil, vil kroppen protestere, ved at du blir svimmel og uvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 26. januar 2005 #5 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er nok best å vente litt. Jeg hadde en skikkelig infeksjon i hele luftveissystemet før jul, og begynte å trene igjen ganske tidlig. Dette resulterte bare i en ny infeksjon, så jeg har gått på penicillin i tilsammen tre uker de siste to mnd :-( Nå planlegger jeg å begynne å trene igjen, men skal ta det skikkelig med ro de første par månedene. Blir veldig fort sliten og kaldsvetter når jeg anstrenger meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 27. januar 2005 #6 Del Skrevet 27. januar 2005 Ok, takk for svar. Da må jeg vel bare være fornuftig og vente en stund. Sikkert like greit egentlig. En tur til matbutikken som ligger 5 minutter unna var uhyre slitsomt i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meya84 Skrevet 27. januar 2005 #7 Del Skrevet 27. januar 2005 Ta deg en ukes pause du, å vent til du føler deg HELT frisk! Ikke start om du føler noe ikke er som det skal... Jeg har ikke trena på 2år, nettopp fordi jeg trena med infeksjon i kroppen! (å jeg trene MYE før jeg ble syk for å si det sånn) Å to år er LITT lengre enn de tre ukene legen ba meg ta det med ro.. Ta heller et par ekstra hviledager enn et par for lite :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå