AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Har en nøye gjennomtenkt idé til produkt som jeg har stor tro på. Kan selvsagt ikke forklare produktet her, men la oss for eksempelets skyld si at det er et innovativt matprodukt. Hvordan går jeg frem for å få til livs produktet, når jeg selv ikke har "ingrediensene" for hånd eller utstyret og arbeidskapasiteten til å masseprodusere det selv? Kontakter man leverandører av liknende produkter direkte? I såfall før eller etter varemerkeregistrering og slikt? Hva slags garantier har man for at de ikke stjeler ideen din? Eller finner jeg noen som har ingrediensene og utstyret og kapasiteten til å produsere for meg, uten å selge varemerket, og selger deretter selv? Hvordan finner jeg i såfall disse? Andre tips i prosessen? På forhånd takk! Anonymkode: 10ab4...9b8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Jeg tror i det minste du må klare å produsere en prototype. Og så kan du søke om patent på produktet før du går videre til å pitche ideen til for større produsenter. Anonymkode: 97c63...db0 1
T-Rex Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Det er ekstremt vanskelig å selge en ide, fordi ideer er mye vanligere enn gjennomføringsevne. Så de er som oftest lite verdt. Hvis du er interessert i patent- og varemerkeregistrering, kan du lese denne boka: https://www.nb.no/items/be40badebcd2be44baf954b1a823308e?page=0&searchText=patent abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå