Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger du tradisjonen i familien din eller lager du noe nytt? 

Vi hadde alltid ribbe på nyttårsaften når jeg var barn, men jeg lager kalkun til mann og barn. Synes det er kjempegodt! 

Anonymkode: 91213...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ribbe på julaften og kalkun til nyttår..

Skrevet

Blir vel fjorland, må jobbe.. 

Skrevet

Vi følger tradisjon. Blir pinnekjøtt på julaften og nyttårsaften! 😋

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det varierer, men blir som regel pinnekjøtt, men har også spist lasagne, Biff Stroganov, kalkun, ribbe osv.

Skrevet

Feirer med foreldre og søsken og følger tradisjonen; ribbe, pinnekjøtt, grovpølser, mårpølse, og det vanlige tilbehøret.

Skulle jeg startet min egen tradisjon (og familie) ville det nok blitt kalkun med stuffing servert ved siden av. Nå lager vi det en dag i romjulen i stedet, håper det blir mulighet til det i år også.

Skrevet

Vi har alltid kalkun der vi her. Hadde laget det hjemme også

Skrevet

Helstekt indrefile, lammecarre eller spekebord. Klarer ikke bestemme meg.

Anonymkode: 2d837...872

Skrevet

Vært alene på nyttårsaften de siste 15 år, og har pleid å steke en liten ribbe. Men i år vet jeg ikke om jeg gidder...er litt stusslig å lage bare til megsjøl.

Skrevet
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Vært alene på nyttårsaften de siste 15 år, og har pleid å steke en liten ribbe. Men i år vet jeg ikke om jeg gidder...er litt stusslig å lage bare til megsjøl.

Jeg syns du skal lage en! :) Nyttårsaften eller ikke - ribbe gjør en hver kveld til en suksess..!

Anonymkode: 20996...42b

• Liker 3
Skrevet

Har alltid kalkun med tilbehør, men i år vurderer jeg and. 

Skrevet

Pinnekjøtt og svineribbe begge dagene sannsyligvis. Det er iallefall det foreldrene mine har. Svigers pleier av og til å ha f.eks kalkun på nyttårsaften, vet ikke helt hvor vi skal være ennå.

Anonymkode: f27c0...8d9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal lage en! :) Nyttårsaften eller ikke - ribbe gjør en hver kveld til en suksess..!

Anonymkode: 20996...42b

:)   ...ja, sant det. Med alt go'e tilbehøret. 

Jeg har jo ikke bestemt meg..vi får se.

Skrevet

Fersk torsk med tilbehør

Skrevet

Vet ikke. Blir noe enkelt. Skal være alene med dyra mine. Kjæresten må jobbe og orker ikke nyttårsfest.

Skrevet

Vi er alltid på hytta, og der har vi kokebluss, men ikke stekeovn. Som regel lager vi oss et biffmåltid med grønnsaker, saus og poteter til. Potetene bakes gjerne i folie på glørne i vedovnen, mens type grønnsaker og saus har variert litt fra år til år :) 

Skrevet

Kalkun; hel eller en del av kalkunen. Avhenger om det bare blir meg og samboer eller flere 

Skrevet (endret)

Det blir nok pinnekjøtt med tilbehør. 

Same procedure as every years, Miss Sophie....

Endret av Dolce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...