AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Hei! Jeg har nylig arvet en nydelig saueskinnskåpe, men lurer på om det er innenfor å bruke den? Jeg personlig har ikke noe i mot saueskinn, men eier ikke noen form for pels ellers. Jeg kunne aldri brukt en pelskåpe, men tenker andre det samme om saueskinn? Vet at mange som bruker pelskåper får stygge blikk og kommentarer fra andre, vil folk tenke slik om min jakke også? Anonymkode: 56e28...9a2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Spiser du sau, Ts? Altså lammesteik, fåreribbe etc? Dersom du eller andre gjør dette i 2017 så må skinnet brukes til noe. Akkurat som en må bruke ben og innmat til noe. Alternativet ville vært å være så respektløs at en slaktet et liv for å bruke bare halvparten og kaste resten. En kaster ikke noe en har slaktet. Anonymkode: d3086...305 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Pels uansett fra hvilket dyr, er det ingen andre enn du selv som vurderer og har noe med om du bruker. De fleste bruker skinn i vesker, sko og andre ting uten å spørre om det er greit. Hadde du sett igjennom alt hva du eier og har så er vel ikke alt laget på etiskemåter? Anonymkode: 72521...a09 1
Hadley Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 Lær og saueskinn synes jeg er helt greit. Folk spiser sau og biff. Og det kommer ikke til å stoppe. Så da er det bare greit at de bruker skinnet til noe nyttig. Pels er noe annet, da blir dyret bare drept for pelsen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 Takk for svar Jeg spiser ikke sau/lam selv, men det er fordi jeg ikke liker smaken, spiser annet kjøtt. Men det er sant som dere sier at det er bedre at hele sauen blir brukt, enn at man bare slaktet for kjøttet og kaster skinnet. Da skal jeg ikke være redd for å bruke den nye kåpen min Anonymkode: 56e28...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå