AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #1 Skrevet 4. november 2017 Jeg går på det som er drømmestudiet mitt ved UIB. Denne høsten har jeg hatt semniarmodell i exfac der vi må levere inn en oppgave vi får godkjent/ikke godkjent på. Dersom en får ikke godkjent på oppgaven får en ikke gå opp til eksamen. Oppgaven hadde innleveringsfrist i kveld, og jeg leverte den i tide. Nå i ettertid ser jeg at jeg har lastet opp førsteutkastet. Altså 10% av oppgaven. Har kun fått med innledning pluss 3 avsnitt. Jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre. Jeg får nå ikke denne oppgaven godkjent - og vil dermed ikke kunne gå opp til eksamen. Finner veldig lite informasjon vedrørende konsekvensen av ikke å levere inn arbeidskrav i exfac. Det jeg nå frykter er at jeg ikke vil få fortsette på studiet etter jul siden jeg nå ikke består arbeidskravet. Leste i reglementet at alle emner må være bestått for å kunne gå videre. Men vet ikke hvordan det er med tanke på en oppgave hvor en får godkjent/ ikke godkjent. Er vel ikke mulig å ta eksamen i exfac på våren ved uib heller? Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 8b09b...851
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #2 Skrevet 4. november 2017 Da kontakter du faglærer fort som fy og sender ved den riktige versjonen, om det var frist i kveld og du oppdager raskt at du sendte feil fil får du nok oppdatere med rett oppgave Her får vi også en uke til å levere på nytt om vi får ikke godkjent (ikke ex. fac, men kan hende dere har noe lignende?) Anonymkode: c350e...b6f 2
Elaine Marley Skrevet 4. november 2017 #3 Skrevet 4. november 2017 Ja, du får en ny sjanse eller jeg har fått det hver gang jeg ikke har fått godkjent på et skriftlig arbeidskrav. Det er nok litt i overkant strengt å miste studieretten på grunn av det, men siden du er ny student(regner med det?) så er det vel naturlig å være litt usikker
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #4 Skrevet 4. november 2017 Jeg leverer inn uttalige arbeidskrav på mitt studie og man får alltid levere på nytt om man ikke får godkjent første runde Anonymkode: c4485...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #5 Skrevet 4. november 2017 Kontakt fagansvarlig så ordner det seg nok! Du får i hvert fall sjansen til å levere en gang til. Og du mister ikke studieretten din det skal MYE til for å miste den...De fleste faglærere ønsker jo selvfølgelig at alle studentene deres skal få ta eksamen! Anonymkode: 9bb9c...387 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #6 Skrevet 4. november 2017 Med mindre din faglærer eller den som skal rette oppgavene er i det ekstremt vrange humøret til uka, så sender du en e-post der du beklager at du lastet opp feil utgave, og så sender du med den ferdige utgaven som vedlegg. Dette vil nesten garantert gå bra, for de skjønner jo at du lastet opp innen fristens utløp, men at du var uheldig å laste opp feil dokument. Og rent generelt tviler jeg på at du mister studieretten av å ikke bestå et enkeltfag. De fleste studieløp har et visst antall studiepoeng man kan henge bak, før man etterhvert mister studieretten. Anonymkode: 22358...2f6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #7 Skrevet 4. november 2017 Jeg ville som andre sier sendt riktig versjon av oppgaven til foreleser/fakultet/institutt så fort som mulig og forklart situasjonen. Best case så sier de ok og retter riktig versjon. Worst case sier de nei og du får ikke godkjent, men da får du nok en ny sjangse til innlevering. Jeg kjenner ikke dette faget eller UiB spesielt, men på UiO fikk vi alltid mulighet til å levere en rettet versjon dersom vi fikk ikke godkjent på leveringer som ble gjort underveis i semesteret. Det varierte litt fra fag til fag hvor mange sjangser man fikk. Anonymkode: 14056...1b8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 Du mister vel uannsett ikke studierett av å stryke i et fag, man skal ligge en del studiepoeng bak før man mister studieplassen sin. Anonymkode: 14056...1b8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Jeg vet om en som lastet opp feil versjon i ex.phil som ikke fikk tilgang på eksamen på grunn av ikke bestått innlevering. Nå mener jeg å huske at studenten fikk beskjed om dette, men ikke sjekket opp dette før tre uker senere. Emneansvarlig hadde kanskje sett litt gjennom fingrene dersom det ble oppdaget av studenten med en gang og rettet på. Jeg ville i hvert fall ha tatt kontakt med emneansvarlig med en gang jeg oppdaget det og sent den riktige versjonen. De fleste er veldig greie med slikt så fremt man gir beskjed og viser ydmykhet. Det er ikke av deres interesse at studenter ikke består emnet på grunn av slike feil. Anonymkode: 03e24...521
Elaine Marley Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en som lastet opp feil versjon i ex.phil som ikke fikk tilgang på eksamen på grunn av ikke bestått innlevering. Nå mener jeg å huske at studenten fikk beskjed om dette, men ikke sjekket opp dette før tre uker senere. Emneansvarlig hadde kanskje sett litt gjennom fingrene dersom det ble oppdaget av studenten med en gang og rettet på. Jeg ville i hvert fall ha tatt kontakt med emneansvarlig med en gang jeg oppdaget det og sent den riktige versjonen. De fleste er veldig greie med slikt så fremt man gir beskjed og viser ydmykhet. Det er ikke av deres interesse at studenter ikke består emnet på grunn av slike feil. Anonymkode: 03e24...521 3 uker senere? Da har man seg selv å takke.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Jeg strøk på eksamen på Exfac ved UiB er noen år siden. Strykraten var stabil på rett over 50%, og vi var rundt 400 som tok den igjen til våren. Mulig det kommer an på studiet, men på psykologi var det aldri noe problem, heller nærmest forventet. Anonymkode: 69800...e05
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 Hei, jeg studerer også jus ved UiB. Vi er ferdig med exfac, vil tro du mener exphil, tilleggsoppgaven som var til i går? Anonymkode: d69d2...fc1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg studerer også jus ved UiB. Vi er ferdig med exfac, vil tro du mener exphil, tilleggsoppgaven som var til i går? Anonymkode: d69d2...fc1 Jeg går psykologi profesjon Mener innlevering i EXFAC-PS. Ser jeg formulerte meg litt dårlig midt i alt stresset. Skjønner at jeg ikke mister selve studieretten. Tenker mer på dette med om jeg får tatt emner etter jul eller om jeg må vente til neste høst igjen for å fortsette... Anonymkode: 8b09b...851
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #14 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går psykologi profesjon Mener innlevering i EXFAC-PS. Ser jeg formulerte meg litt dårlig midt i alt stresset. Skjønner at jeg ikke mister selve studieretten. Tenker mer på dette med om jeg får tatt emner etter jul eller om jeg må vente til neste høst igjen for å fortsette... Anonymkode: 8b09b...851 Beklager, av en eller annen grunn fikk jeg for meg at du studerte jus. Anonymkode: d69d2...fc1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2017 #15 Skrevet 5. november 2017 Som nevnt over, send den riktige til faglærer. Vi har en fast ordning på det ved tekniske problemer. Anonymkode: 6a016...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå