Gå til innhold

Hvilken øl ( - type, merke) liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde skrevet denne tråden i "samliv og kjærlighetsrelasjoner"  fordi jeg tror mange av oss har et ganske lidenskapelig forhold til øl, men åkke som, hvilken øltype får blodet til å bruse hos deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min personlige favoritt om dagene er Trollbryggeriets Slogen Fjordøl. Syns balansen er god, ikke for søt og ikke for bitter. 

Gjest Walkingdead
Skrevet

Leffe. Franziskaner-øl. Kirsebær-øl. En skikkelig GUINNESS!!!

Gjest Walkingdead
Skrevet
Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Min personlige favoritt om dagene er Trollbryggeriets Slogen Fjordøl. Syns balansen er god, ikke for søt og ikke for bitter. 

Will try.

Gjest Walkingdead
Skrevet

og PILS. rett og slett. En PILS takk.

Skrevet
Akkurat nå, Walkingdead skrev:

Leffe. Franziskaner-øl. Kirsebær-øl. En skikkelig GUINNESS!!!

Guinness er alltid en vinner på en mørk vinterkveld :)

Skrevet

Lervig, lokaløl fra stavanger. Definitivt den beste ølen

Anonymkode: 6430a...2c2

• Liker 1
Skrevet

Alle disse weissbier-variantene nå om dagen fikser jeg ikke. Pils synes jeg ofte er litt kjedelige, men det funker godt som tørstedrikk. Favoritten er nok noe mørkt. En stout eller porter. Det finnes jo utallige varianter, men av de som er lettest tilgjengelige i norske butikker, synes jeg Hansa sin porter er en fin en.

Skrevet

Det kommer an på humør, dagsform og situasjon! 
2chefs, Flying dog og Anchor Brewing er ofte å foretrekke. 
Skal jeg ha en vanlig pils, så foretrekker jeg Dahls eller Mack Isbjørn. 
Anchor Steam Beer er også en veldig god pils med god smak! 

Skrevet

Som innfødt Drammenser er jeg glad i lokalbrygget vårt; Aass Pilsner.   Av utenlandsk øl er Windhoek Draught, Mariestad Export og Bitburger favoritter.  Er generelt ikke glad i fancy microbryggeri øl, det smaker ofte for mye humle/parfyme.

Skrevet

Jeg sikra meg ei kasse Beksvart IPA fra Harstad bryggeri. Den er favoritten for øyeblikket.
Ellers: selvgjort er velgjort. Ei ladning A(merikansk)PA var så-så og fikk stå i fred noen måneder. Tok ei flaske her om dagen, og nå var den blitt ganske sensasjonell: harmonisk og utsøkt. Tålmodighet er en dyd! 

Skrevet

Hvis jeg bare skal drikke øl (uten mat) vil jeg nesten alltid gå for en kraftig IPA. Gjerne dobbel. Det kan nesten ikke bli for mye humle.

Kan fort velge en gose eller berlinerweisse hvis jeg er litt øllei.

Øl til mat kommer an på maten.

Lite glad i pils og lager.

Anonymkode: 43d75...082

Skrevet

Min favoritt er den billigste på butikken, uansett hvilken det er 

Anonymkode: 38fdd...930

Skrevet

Kona, London Pride, 1664, peroni, birra moretti, grimmbergen.. osv

Anonymkode: 1ad5e...ebf

Skrevet

Av vanlig storprod øl, så foretrekker jeg faktisk Hansa pils. Jeg er ikke alt for glad i mørk øl med veldig søt maltsmak. Men, alt til sin tid. Det finnes stunder da jeg kunne drept for en mørk bayer, eller mørk søt lager. 

Skrevet

Jeg kan niks og enchinada om øl, men jeg digger Newcastle! Er ikke så glad i vanlig CB, Ringnes osv, men det er sykt godt med en kald Corona på varme sommerdager eller på sydenferie. Typisk, I know, men det er noe med stemninga som jeg forbinder med en kald øl på glass med en liten sitronbåt oppi 

Skrevet

Bayer, liker alle jeg har smakt. Jeg liker ikke øl brygget på mais. Jeg liker ikke lyst piss. Jeg foretrekker definitivt bayer, men sier ikke nei til en iskald pils. 

Anonymkode: 05cdf...8ec

Skrevet
58 minutter siden, Eun skrev:

Jeg kan niks og enchinada om øl, men jeg digger Newcastle! Er ikke så glad i vanlig CB, Ringnes osv, men det er sykt godt med en kald Corona på varme sommerdager eller på sydenferie. Typisk, I know, men det er noe med stemninga som jeg forbinder med en kald øl på glass med en liten sitronbåt oppi 

Lime passer mye bedre. Og meksikanerne begynte med citrus i øl, for å holde fluene unna. 

Anonymkode: 05cdf...8ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...