Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å respektere kvinner.

Seriøst, jeg prøver så hard jeg bare kan. Men det er noe med kvinner jeg ser i hverdagen, og kvinner jeg møter på, som gjør at jeg ikke klarer respektere de.

Alle sier at man må respektere de uansett hva. Men de fleste gjør jo ingenting imponerende, eller noe som det lyser respekt av. 

Mellom alle de psykiske sykdommene som florerer, alle disse rare meningene de har, manglende ferdigheter i hverdagen eller personlighetstrekk som gjør de attraktive, så sitter jeg igjen med en følelse av at kvinner er så sykt oppskrytt. Mange av de klarer bare se bra ut, følger alle trender som visstnok skal være sunne og kule, og har større tendenser til å være som sauer i en flokk.

I hverdagen og arbeidslivet løftes de frem, tas mye hensyn til, og man må se igjennom fingrene når de fucker opp. Etter lang tid på skolebenken har jeg sett tendensene til dødvekt i arbeidet som ble gjort der. Ellers i arbeidet så ser man åpenbart at de ikke drar sin del av lasset.

Joda, de passer visstnok på barn og skal være omsorgsmennesker. I mellomtiden har vi et av verdens kaldeste samfunn, og psykiske sykdommer/ensomhet som florerer i samfunnet. Så det er åpenbart at det er noen som ikke klarer gjøre jobben sin godt nok. Mange er virkelig ikke så sosialt smarte, og ofte er de veldig feige og unnvikende.

Mye mulig det er jeg som har blitt løyet til hele livet, og har blitt skuffet over kvinner. Hva er det de egentlig bruker livene sine på? Hvorfor er de fleste så innsnevret i hvordan de tenker og lever? Sliter virkelig med å finne en kvinne som gjør det meste bedre enn meg, eller som kan være noe nyttig bidrag i mitt liv utover det fysiske. Og jeg skammer meg skikkelig over at jeg føler det jeg gjør.

Anonymkode: 667cf...01a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje du burde bytte omgangskrets? 

Anonymkode: b043a...e06

• Liker 16
Skrevet

Jaja, du får finne deg en mann da!

Anonymkode: 4da87...2f9

• Liker 26
Skrevet

Ellers klarer jeg ikke ta deg seriøst. Du tror dine observasjoner representerer den fulle sannhet også klandrer du kvinner for å være sneversynte ? Gjøre jobben godt nok ? Er det kvinners ansvar og jobb å "fikse" samfunnet ? Historisk sett har det aldri vært bedre enn nå. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har flotte og intellektuelle kvinner rundt meg, og jeg tror ikke jeg er et unntak i så henseende. Også her på KG har jeg fått ei veldig trivelig og meget oppegående venninne. 

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter med å respektere kvinner.

Kanskje du er homofil?

Hva med deg selv? Respekterer du deg selv? Kanskje du først må lære deg å respektere deg selv før du respekterer andre?

• Liker 7
Skrevet

Da tror jeg du kjenner og omgås få kvinner. 

Lurer virkelig på hva du jobber med.

Anonymkode: 646bd...b42

• Liker 7
Skrevet

Tatt på kornet. Du sier det flertallet av oss tenker. Applaus. mann 28. Alle ser det, til og med kvinner selv. Men pga forplantning så må vi bare late som om de er så fantastiske.

Anonymkode: 4d40b...e0b

• Liker 4
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Kansje du burde bytte omgangskrets? 

Det er jo nettopp det som er det skumle. Jeg har vært i kretser opp på nasjonalt nivå politisk og observert. Og jeg har vært i de lavere samfunnslag. Er egentlig ganske mobil når det kommer til det sosiale, og observerer alle de forskjellige samfunnslag med sine fordeler og ulemper.

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Jaja, du får finne deg en mann da!

Anonymkode: 4da87...2f9

Skulle ønske jeg kunne. Det hadde vært drømmen

Ellers klarer jeg ikke ta deg seriøst. Du tror dine observasjoner representerer den fulle sannhet også klandrer du kvinner for å være sneversynte ? Gjøre jobben godt nok ? Er det kvinners ansvar og jobb å "fikse" samfunnet ? Historisk sett har det aldri vært bedre enn nå. 

Det er ikke den fulle sannhet, men det er en del av observasjoner gjort over flere år. Det er ikke kvinners samfunn å "fikse" samfunnet, men de kan godt bidra i større grad de de er sterkest. Det er ikke verdiskapning ihvertfall, for der trumfer menn kvinner. 

VIl veldig gjerne vite åssen du kan påstå at det aldri har vært bedre enn nå? Personlig mener jeg folk hadde det ganske greit når de kunne kjøpe et stort hus på en arbeiderlønning og fø 4 barn samtidig.

Skrevet

Sånn føler jeg det når det gjelder menn. Klarer bare ikke å ta de seriøst.

Anonymkode: a2374...91a

• Liker 14
Skrevet
4 minutes ago, HalldirV2 said:

Jeg er så heldig at jeg har flotte og intellektuelle kvinner rundt meg, og jeg tror ikke jeg er et unntak i så henseende. Også her på KG har jeg fått ei veldig trivelig og meget oppegående venninne. 

Ja, det er noen få intellektuelle og smarte kvinner. Resta spyr bare sosialt akseptert oppgulp de har lest i aviser eller i en bok. Jeg har også tro det eller ei fått venner på KG som er oppegående. Så det er ikke helt mørkt.

4 minutes ago, I Grosny said:

Kanskje du er homofil?

Hva med deg selv? Respekterer du deg selv? Kanskje du først må lære deg å respektere deg selv før du respekterer andre?

Nei. 100% heterofil.

Ja, jeg klarer respektere meg. Jeg respekterer noen få kvinner i mitt liv og ellers, men ellers er det mørkt. 

Da tror jeg du kjenner og omgås få kvinner. 

Lurer virkelig på hva du jobber med.

Anonymkode: 646bd...b42

Omgås veldig mange kvinner.

Jobbet i helsesektoren i noen år, og jeg har sett mye rart før det også.

1 minute ago, AnonymBruker said:

Tatt på kornet. Du sier det flertallet av oss tenker. Applaus. mann 28. Alle ser det, til og med kvinner selv. Men pga forplantning så må vi bare late som om de er så fantastiske.

Anonymkode: 4d40b...e0b

Jeg føler meg egentlig ganske elendig for at jeg tenker som jeg gjør, men jeg kan ikke få denne følelsen til å gå vekk.

Møtte en gang en fyr som sa at den eneste funksjonen  kvinner egenltig har er å bli pult :(

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

VIl veldig gjerne vite åssen du kan påstå at det aldri har vært bedre enn nå? Personlig mener jeg folk hadde det ganske greit når de kunne kjøpe et stort hus på en arbeiderlønning og fø 4 barn samtidig.

Jeg lurer på når i historien det kan ha vært? Mine foreldre overtok et hus i slekta og slet likevel med å fø ett barn på 1,5 arbeiderlønning. 

• Liker 5
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Sånn føler jeg det når det gjelder menn. Klarer bare ikke å ta de seriøst.

Anonymkode: a2374...91a

På hvilken måte?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp det som er det skumle. Jeg har vært i kretser opp på nasjonalt nivå politisk og observert. Og jeg har vært i de lavere samfunnslag. Er egentlig ganske mobil når det kommer til det sosiale, og observerer alle de forskjellige samfunnslag med sine fordeler og ulemper.

Skulle ønske jeg kunne. Det hadde vært drømmen

Det er ikke den fulle sannhet, men det er en del av observasjoner gjort over flere år. Det er ikke kvinners samfunn å "fikse" samfunnet, men de kan godt bidra i større grad de de er sterkest. Det er ikke verdiskapning ihvertfall, for der trumfer menn kvinner. 

Dette siste viser hvor sneversynt du er. 

Kvinner bidrar der de er sterkest: i helse og omsorgsyrker. Så kan vi jo si at det er lite verdiskapning i disse yrkene, hvis vi tar vekk verdien av livet/helsen i seg selv. 

For mine observasjoner viser meg at både kvinner ig menn jevnt over er ganske kjedelige, tafatte og ubrukelige. Det er bare et fåtall som skapef verdi. Resten av oss er vare arbeidsmaur. Jevnt over lite intelligente og lite reflekterte som følger samfunnets normer som nikkedukker. Og her er skille mellom kvinner og menn nesten ubetydelig. 

Anonymkode: d9206...6bb

• Liker 11
Skrevet
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Mye mulig det er jeg som har blitt løyet til hele livet, og har blitt skuffet over kvinner. Hva er det de egentlig bruker livene sine på? Hvorfor er de fleste så innsnevret i hvordan de tenker og lever? Sliter virkelig med å finne en kvinne som gjør det meste bedre enn meg, eller som kan være noe nyttig bidrag i mitt liv utover det fysiske.

Hva har du gjort for noe fantastisk i livet ditt da, siden du tør å stille deg over halvparten av verdens befolkning? Er du i ferd med å revolusjonere kreftforskningen? Kommer du til å bli den neste Elon Musk?

Jeg er i begynnelsen av tredveårene og har skapt et selskap selv fra grunnen som i dag har syv ansatte. Jeg har bygget det selv og eier alle aksjer, og investert egne sparepenger. Og nei, jeg har ikke fått noe penger hjemmefra, da faren min er uføretrygdet.

Jeg har bodd i fem land og studert på Harvard. Jeg eier en stor eiendom i København.

Av de jentene i min klasse fra skoledagene har to av jentene/kvinnene blitt professorer. Hun ene ble norges yngste kvinnelige professor, og får jevnlig priser for sin forskning.

Jeg møter langt flere menn som ikke har noe å by på, men tror de vet best fordi de er menn. Min fornemmelse sier meg at du er en eller annen fyr "average Joe" som egentlig ikke har noe spesielt å by på, og ikke har utrettet noe særlig i livet ditt, men har et ego som svever i skyene.

Anonymkode: b9c59...7ff

• Liker 24
Skrevet

Så du er perfekt, det er bare alle kvinner det er noe galt med? Jeg tror ikke du er så hetro som du skal ha det til.....

Anonymkode: 768ba...a8f

• Liker 9
Skrevet

Dame her. Jeg kan forsåvidt være enig i noe av det du sier. Jeg syns det er altfor få kvinner som er interessert i noe. Veldig mange er bare opptatt av å bygge rede. Menn er mye flinkere til å fordype seg i ting og dyrke interesser som ikke bare har med hus og hjem å gjøre. 

Men dette gjelder jo ikke alle, når du setter 50% av befolkningen i bås sånn bare ut fra kjønnsorganet så tror jeg det handler mer om kvinnesynet ditt enn om hvordan kvinner er.

Anonymkode: 58a20...e72

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er noen få intellektuelle og smarte kvinner. Resta spyr bare sosialt akseptert oppgulp de har lest i aviser eller i en bok. Jeg har også tro det eller ei fått venner på KG som er oppegående. Så det er ikke helt mørkt.

Nei. 100% heterofil.

Ja, jeg klarer respektere meg. Jeg respekterer noen få kvinner i mitt liv og ellers, men ellers er det mørkt. 

Omgås veldig mange kvinner.

Jobbet i helsesektoren i noen år, og jeg har sett mye rart før det også.

Jeg føler meg egentlig ganske elendig for at jeg tenker som jeg gjør, men jeg kan ikke få denne følelsen til å gå vekk.

Møtte en gang en fyr som sa at den eneste funksjonen  kvinner egenltig har er å bli pult :(

Selvfølgelug er dette lett for en kvinnemotstander å si. 

Helt til han leier inn en kvinnelug vaskehjelp, trenger en kvinnelig sykepleier, vil ha barn, blir syk og trenger hjelp av kvinnelige hjelpepleiere hjemme/på sykehjem, eller trenger en livspartner å fajtisk dele oppturer og nedturer med. 

De aller fleste kvinner trenger en manb, og de,aller fleste menn trenger en kvinne. Det ligger i oss. Og vi tenker ikke over hvor mye vi trenger hverandre, før vi ser hvilket kjønn vi får hjelpav når krisen oppstår eller familiefølelsen slår inn. 

Det er lite som slår familie/tilhørighet. Vi ser hvor mange menn som tar,selvmord fordi de faller utenfor/blir psykisk syke fordi de blir slukt av ebsomhet. 

Problemet er bare at man må gjennom mange dårlige, for å finne en god. Og sliker det for både kvinner og menn. 

Anonymkode: d9206...6bb

• Liker 3
Skrevet

Respekt å respekt. Livet handler vel mer om å akseptere mennesker som de er. Jeg kan ikke på stående fot komme på noen jeg skulle respektere, det måtte i så tilfelle være mennesker som har utrettet store ting her i verden. 

Anonymkode: d2c1d...e99

• Liker 1
Skrevet

Og du er? Kongen av Danmark? Mao ikkeeksisterende?

Anonymkode: bdbde...700

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...