Gå til innhold

Er det 360 kalorier i en boks på 24 stykker i snus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står det på myfitnesspal. At det er 360 i skruf snus? Det er en annen side hvor det står at det er1-2 kalorier? 

Anonymkode: cca3e...6dc

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det på myfitnesspal. At det er 360 i skruf snus? Det er en annen side hvor det står at det er1-2 kalorier? 

Les påmyfitnesspal. Det står under skruf-snus. 

Skrevet

Tror jeg ikke noe på. Da burde jeg ha lagt på meg med tanke på at jeg lett bruker en boks om dagen.

Anonymkode: 34774...dc5

Skrevet

Du spiser vel ikke snus? Da får du ikke i deg de kaloriene...

Anonymkode: 1bebd...fbc

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg ikke noe på. Da burde jeg ha lagt på meg med tanke på at jeg lett bruker en boks om dagen.

Anonymkode: 34774...dc5

Ikke hvis du ikke ligger i kalorioverskudd.

Anonymkode: e5719...e82

• Liker 1
Skrevet

Hvis en porsjon med snus veier 2 gram så inneholder den da 1-2 kalorier. Det er minimalt av disse kaloriene du faktisk får i deg ved å snuse. Du spiser jo ikke snusen så disse kaloriene blir ikke tatt opp i kroppen gjennom magesekken sånn som mat.

Skrevet
12 timer siden, GulSol skrev:

Hvis en porsjon med snus veier 2 gram så inneholder den da 1-2 kalorier. Det er minimalt av disse kaloriene du faktisk får i deg ved å snuse. Du spiser jo ikke snusen så disse kaloriene blir ikke tatt opp i kroppen gjennom magesekken sånn som mat.

Jeg vet. Det står det, men.. så sto deg noe annet på myfitnettspan, så da lurte jeg. For Det hørtes veldig rart ut. Jeg kan fort snuse en pakke om dagen,  og fa hadde jeg vært smell feit nå etter alle de åra jeg har snusa. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Det står det, men.. så sto deg noe annet på myfitnettspan, så da lurte jeg. For Det hørtes veldig rart ut. Jeg kan fort snuse en pakke om dagen,  og fa hadde jeg vært smell feit nå etter alle de åra jeg har snusa. 

Ja, er det sånn at alle mulige menesker, som ikke kan noe om næringsinformasjon på matvarer kan legge inn på my fitness Pan? For jeg leser alltid der om det er noe jeg lurer på, og da er ikke den noe å stole på? Det var j grunn derfor jeg lagde denne tråd. 

• 9 måneder senere...
Skrevet
På 3.11.2017 den 22.28, GulSol skrev:

Nikotin gjør at det skilles ut mer stresshormoner i kroppen. Disse stresshormonene fører til økt stoffskifte, og kroppen forbrenner rundt 200 kalorier mer i døgnet. Dette tilsvarer 4 melkesjokoladebiter som snusere forbrenner ekstra hver dag.

http://www.kk.no/livstil/snuser-for-a-holde-vekten-67825093

er det ikke motsatt?

Skrevet

Du spiser jo ikke akkurat snusen da. Er mye kalorier i potetgull også, men du får de jo ikke i deg med mindre du faktisk spiser det. 

Anonymkode: 83b96...038

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det ikke motsatt?

Jo det er motsatt. Stresshormoner fører også til økt fettlagring og større nedbryting av aminosyrer for å få energi.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, VET skrev:

Jo det er motsatt. Stresshormoner fører også til økt fettlagring og større nedbryting av aminosyrer for å få energi.

Jep! Jeg er normalvektig med normalt kosthold og trening, skyhøy stressnivå på jobben. De 2 ukene i året jeg har ferie, så eter jeg som en hest og går ned i vekt. Tatt blodprøver på kortisol nivået når jeg ble tvilsom til dette.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...