Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit med en ny bachelorgrad (eller fag på det nivået) etter man har tatt master eller bør det helst være på høyere nivå? Jeg er jurist og lurer på om jeg skal ta litt økonomi og administrasjon. MBA er dyrt og arbeidsgiver har ikke tilbud om det til meg nå. Det kan dukke opp mulighet for det senere, men det er svært usikkert.

Spør her siden jeg egentlig skjønner at mer utdanning vil være bra uansett, men lurer på hvor stor forskjell det vil være i hvordan det blir vurdert på CV. 

Anonymkode: 40328...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mastergrad i teknologi, og vurderer en bachelorgrad i økonomi i tillegg. Kan med hånden på hjertet si at jeg, når jeg har rekruttert folk, aldri har sett negativt på at noen har valgt å «bygge på/fylle ut» med en bachelor selv om de har en master fra før. 

Anonymkode: 26a2d...810

Skrevet

Du begynner selvsagt ikke på en bachelor med en master, da begynner du rett på dn annen master. 

MBA eller Executive Master of Management på BI, f.eks?

Anonymkode: eaca5...8aa

Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Du begynner selvsagt ikke på en bachelor med en master, da begynner du rett på dn annen master. 

Det er slett ikke sikkert at man kan begynne rett på en annen master. Det varierer veldig fra felt til felt.

Anonymkode: ac6f1...da5

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fag til det og MBA er fryktelig dyrt om man må betale selv.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en mastergrad i teknologi, og vurderer en bachelorgrad i økonomi i tillegg. Kan med hånden på hjertet si at jeg, når jeg har rekruttert folk, aldri har sett negativt på at noen har valgt å «bygge på/fylle ut» med en bachelor selv om de har en master fra før. 

Anonymkode: 26a2d...810

Jeg tror heller ikke at det er negativt, men lurer på om det er mye mer positivt med MBA el.?

Skrevet

Jeg er jurist med en økonomigrad, og det har ikke hjulpet meg hittil. Tre år er lenge, dropp det! Ta en LLM istedet. Jeg tror det gjør seg bedre på CVen.

Anonymkode: 28abf...ed7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jurist med en økonomigrad, og det har ikke hjulpet meg hittil. Tre år er lenge, dropp det! Ta en LLM istedet. Jeg tror det gjør seg bedre på CVen.

Anonymkode: 28abf...ed7

Hvis jeg skulle tatt LLM måtte det blitt i utlandet og det er et stort skritt siden jeg er i full fast jobb med ok utviklingsmuligheter. Vurderer noe jeg kan ta ved siden av jobb.

TS

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle tatt LLM måtte det blitt i utlandet og det er et stort skritt siden jeg er i full fast jobb med ok utviklingsmuligheter. Vurderer noe jeg kan ta ved siden av jobb.

TS

De tilbyr LLM ved UiO også. 

Anonymkode: b8e42...220

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

http://www.jus.uio.no/studier/aktuelle-saker/2015/llm-15april.html 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tilbyr LLM ved UiO også. 

Ved UiT også. 

Anonymkode: f2c22...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...