Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på ny jobb for 6 måneder siden. Jeg heter noe alla Mari Anne. Men alle på den nye jobben kaller meg konsekvent for Marianne. Når jeg retter på de svarer de at de vet at jeg ikke heter det, men det er så tungvindt med Mari Anne. Føler meg nesten mobbet, aller andre blir jo kalt for det de faktisk heter. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 110f6...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mari Anne og Marianne er jo akkurat det samme? :vetikke:

Anonymkode: b7481...724

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså jeg mener, det vil jo uttales helt likt. Skjønner ikke?

• Liker 3
Skrevet

Tulletråd? 

Anonymkode: 861f0...4c3

• Liker 3
Skrevet

Skyld på foreldrene dine, å gi unger navn som er tunge å uttale og så likt noe annet, må jo forstå at de likegodt kunne kalt deg "Marianne" istedenfor "Mari Anne". 

Anonymkode: d0726...f6b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tulletråd? 

Anonymkode: 861f0...4c3

Mest sannsynlig...skapt for at folk skal hisse seg opp over at folk blir fornærmet av bagateller.

Anonymkode: f0632...7bd

• Liker 3
Skrevet

Jada.. Jeg blir mobbet HVER eneste dag i Amerika, fordi jeg blir kalt GRETTA i stedet for GRETE. Slemme folk ass.....

Anonymkode: 09b29...66d

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler deg å søke hjelp. Slik at du ikke ender med PTSD etter dette. Men vær modig og sterk! 

Anonymkode: f563a...03b

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det absolutt ikke.

Anonymkode: 110f6...65a

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: cbfb4...c5b

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å søke hjelp. Slik at du ikke ender med PTSD etter dette. Men vær modig og sterk! 

Anonymkode: f563a...03b

:alice:

Anonymkode: 72e54...9c7

Skrevet

Skjønner at det er sårt å bli kalt noe annet enn det du heter. Jeg ville ikke tenkt på det som mobbing, men heller ubetenksomhet eller mangel på respekt. Hvis du har god kontakt med en av kollegene dine kan du jo ved en anledning si at du synes det er sårt at de ikke bruker navnet ditt riktig. 

Jeg har en ny kollega som har en litt uvant uttale av navnet sitt. Vi prøver å hjelpe hverandre med å bruke riktig uttale. 

Anonymkode: 2c9f8...669

• Liker 1
Skrevet

Be dem kalle deg Nina.

Og nei, det er ikke mobbing.

Skrevet

Det er da ikke mobbing at hele gjengen sliter med å si navnet ditt ordentlig. Kanskje du kan be dem om å bare kalle deg Mari istedet, det klarer de vel å si riktig. 

• Liker 2
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg har samme problem. Det er stort sett bare mine nærmeste som greier å uttale navnet mitt riktig. Jeg kom fram til at det ble for irriterende å rette på folk hele tiden, så nå får de kalle meg hva de vil bare det har en slags slektskap med navnet mitt. Dette mine venner, dette er grunnen til at jeg aldri gir tommelen opp til folk som har tenkt å gi ungene sine sære navn eller navn som er vanskelig å uttale riktig. Det er lov å bruke hodet. Mine foreldre gjorde dessverre ikke det, og livet mitt ble et sammenhengende mobbemareritt :fnise:

Kjært barn har mange navn sies det, og det har jo du. I alle fall to :) 

Skrevet

På jobb kaller alle meg eva (etter hårkutt.) Jeg heter noe ganske annet. Så forstår deg.

Anonymkode: d8ce9...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...