AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 6 mnd gravid så forteller hun hvor fæl kjæresten er og at han har vært noe voldelig. Så alle i familien og venninner trår til og hjelper med alt som er. Hun ringer politiet og barnevernet er tilkoblet. Så ombestemmer hun seg nesten og vil bli værende for å se om han blir bedre etter barnet er født osv. Rett før fødsel var han helt forferdelig igjen og hun hadde behov for å komme seg ut døra. Så jeg henter henne og er privatsjåfør en hel dag slik at hun får besøkt familie, siden han ikke tillater det heller. Etter dette hører jeg ikke fra henne før barnet er 8 uker og hun må flytte ut på dagen mens han er på jobb. Alle trår til igjen, politiet på tlf og ungen i armen så bærer vi møbler. Hun bor på en nødløsning enn så lenge, men alle hjelper til for at hun skal finne fast bosted. En torsdag kveld blir hun borte og blokkerer alle nære på telefonen, jeg får tlf av familien hennes som lurer på om jeg vet noe. Etter hvert så kommer det frem at hun er tilbake hos han.. i prosessen er hun med typen sin å anmelder sin egen pappa! Under en uke går så er hun tilbake til det midlertidige bostedet igjen og ringer alle for å fortelle hvor fæl han var. Ingenting hun sier er nytt og lille ungen er med på lasset hele veien. Så får hun seg nytt bosted som hun ordner masse med, så nå tenkte vi at siste feil var gjort. Hjalp henne med møbler og bæring så mye vi kunne nok en gang. Her blir hun værende i ca 3 mnd før jeg ser alle møblene hennes til salgs på nett under hans navn. Prøver å ringe henne og er blokkert. Familien hennes forteller meg at hun er hos han igjen og at de har brutt kontakt nå. Det er stille i fra februar til mai hvor jeg forstår at hun har flyttet fra han igjen og hun ringer meg nok en gang for å fortelle alt han gjorde galt. De rakk å være forlovet denne gangen. I midten av den siste tiden har hun blitt konfrontert sterkt av familien og nekter for at han noen gang har gjort henne noe. Vi blir beskyldt for å finne på og lyve, hun ble en gang meldt til barnevernet men kom seg unna. Hun står på gamle adressen så ingen liksom skal skjønne at hun egentlig bor hos han. I august fikk hun fast bosted igjen og nok et flyttelass(her bidro jeg ikke) og han har samvær hos henne. Ting er kjempe bra i følge henne selv, at de er gode venner og prater om å være kjærester som ikke bor sammen. I dag derimot tok jeg tlf av henne noe jeg ikke har godtatt på noen måneder pga hennes rot! Denne gangen så var han anmeldt og fikk ikke ha samvær pga samme tingene nok en gang. Nå skulle hun ta fra han alt av samvær osv osv, la ut om hvor fæl han var og hvor vanskelig dette var. Jeg sier min ærlige mening at da må du holde på det denne gangen da og ikke flytte sammen med han om en måned igjen og blokkere venner. Men det går bare ikke inn! Er det virkelig mulig å holde på sånn? Har blokkert nummeret hennes egentlig, men kan likevel se når hun har ringt og først nå hadde jeg selv litt overskudd til å orke å ta en sånn tlf. Men blokkerte igjen etter samtalen. Bare må få ut frustrasjon her!! Anonymkode: 168a3...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Herregud, for et kaos! Jeg hadde hatt problemer med å tro på hun jeg når det er så mye fram og tilbake. Skjønner godt at du blokkerer og fjerner deg fra situasjonen. Man vil jo alltid hjelpe venner som ikke har det bra, men det der virker jo helt rart. Stakkars barnet, og pappaen hennes som ble anmeldt.. Anonymkode: 89482...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Høres ut som begge to er ustabile egentlig, der hun legger all skyld på han når det skjærer seg og der dere hele tiden bare har hennes side og en ensidig versjon. De har nok like mye skyld her begge to. Hadde stilt henne til ansvar for sine egne handlinger opp det her mot alle som hjelper henne og står på pinne for henne og ikke minst spurt henne om hva faen hun tenker på i forhold til det stakkars barnet som blir dratt rundt hit og dit og ikke får den stabiliteten det trenger fordi hun bare tenker på seg selv og hva hun føler i det ene øyeblikket til det neste.. Anonymkode: f9d2e...145 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Jeg hadde en venninne som var som din. Etter flere år med samme pisset så var familien og vennene hennes utslitt og dritlei. De hadde en liten intervention hvor hun fikk beskjed om at hun nå står på egne ben, ingen kommer til å løfte en finger for henne før denne mannen er helt ute av livet hennes, og hun må kutte han ut ihvertfall 2 år før noen av de kommer til å gjøre henne en eneste tjeneste eller snakke med henne igjen. Eneste hun har gitt til familien sin de siste 8 årene er drama, stress og løgner. Så skjønner godt de er lei. Hun kuttet ut mannen sin igjen i ca ett halvt år etter denne samtalen med familien, men de ble nylig sammen igjen, så tviler sterkt på at hun kommer til å dumpe han helt. Jeg tror hun liker oppmerksomheten og sympatien hun får fra folk rundt seg... eller....fikk, kan man vel heller si. Begynner å nærme seg ett år siden hun har fått snakket med familien sin. Anonymkode: 6c2bf...44b 3
Sirah Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Meld henne til barnevernet igjen. At hun ødelegger sitt eget liv får hun ta ansvar for selv, men hun trenger ikke dra med seg et uskyldig barn ned i gjørma. 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 Hun er jo i et dysfunksjonelt forhold. Dette er helt typisk. Det er ikke en logisk måte å forstå seg på denne situasjonen. Det fordrer at man har en forståelse for hvordan et slikt forhold virker inn på en person, særlig når denne personen gjerne har en komplisert bakgrunn også. Det er faktisk ikke så enkelt å bryte ut av en slik relasjon. Ettersom du allerede har droppet henne og blokkert henne ser jeg ikke hvorfor du er den som blir frustrert her. Du er da ganske heldig som slipper å leve et slikt liv, og ikke minst kan velge å blokkere henne slik at du slipper å forholde deg til situasjonen i det hele tatt. Jeg tenker egentlig at du bør gi henne i det minste litt respekt til å ikke utlevere hele livssituasjonen hennes på et internettforum. Anonymkode: dbbb1...9b1 5
Ulla Ullsokk Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Ring barnevernet asap! Jeg hadde også kuttet henne ut. AB over er jeg helt uenig med! Man kan ikke bruke alle rundt seg til hjelp hele tiden uten å hjelpe seg selv, det er grenser hvor mye man kan legge seg selv i andres hender for så å sabotere! Men redd ungen! 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 12 minutter siden, Sirah skrev: Meld henne til barnevernet igjen. At hun ødelegger sitt eget liv får hun ta ansvar for selv, men hun trenger ikke dra med seg et uskyldig barn ned i gjørma. Barnevernet er involvert om dagen sa hun. Samt at ungen er i barnehage med oppfølging der og. Anonymkode: 168a3...6cd 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er jo i et dysfunksjonelt forhold. Dette er helt typisk. Det er ikke en logisk måte å forstå seg på denne situasjonen. Det fordrer at man har en forståelse for hvordan et slikt forhold virker inn på en person, særlig når denne personen gjerne har en komplisert bakgrunn også. Det er faktisk ikke så enkelt å bryte ut av en slik relasjon. Ettersom du allerede har droppet henne og blokkert henne ser jeg ikke hvorfor du er den som blir frustrert her. Du er da ganske heldig som slipper å leve et slikt liv, og ikke minst kan velge å blokkere henne slik at du slipper å forholde deg til situasjonen i det hele tatt. Jeg tenker egentlig at du bør gi henne i det minste litt respekt til å ikke utlevere hele livssituasjonen hennes på et internettforum. Anonymkode: dbbb1...9b1 Men er det hun som lyver eller er han egentlig så ille er min tanke da. Det er ikke første gang eller første fyren hun roper ulv med. Anonymkode: 168a3...6cd
Sirah Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet er involvert om dagen sa hun. Samt at ungen er i barnehage med oppfølging der og. Anonymkode: 168a3...6cd Enda godt det da 😥 Håper det løser seg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er jo i et dysfunksjonelt forhold. Dette er helt typisk. Det er ikke en logisk måte å forstå seg på denne situasjonen. Det fordrer at man har en forståelse for hvordan et slikt forhold virker inn på en person, særlig når denne personen gjerne har en komplisert bakgrunn også. Det er faktisk ikke så enkelt å bryte ut av en slik relasjon. Ettersom du allerede har droppet henne og blokkert henne ser jeg ikke hvorfor du er den som blir frustrert her. Du er da ganske heldig som slipper å leve et slikt liv, og ikke minst kan velge å blokkere henne slik at du slipper å forholde deg til situasjonen i det hele tatt. Jeg tenker egentlig at du bør gi henne i det minste litt respekt til å ikke utlevere hele livssituasjonen hennes på et internettforum. Anonymkode: dbbb1...9b1 Men er det hun som lyver eller er han egentlig så ille er min tanke da. Det er ikke første gang eller første fyren hun roper ulv med. Og det er faktisk veldig vanskelig for meg å gi slipp på det å alltid hjelpe henne. Men hvorfor skal jeg stå å ta i mot alt? Neste gang kan de jo finne på å anmelde meg uten grunn. Anonymkode: 168a3...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 Lurer bare på hvor mye som er løgn og hva som er sannhet. Hun passer alltid på å ikke ha noe av beskyldningene skriftlig til verken venner eller familie. Hun har ikke sendt noen av oss bilder av disse blåmerkene hun snakker om. Hun har løyet veldig mye før, samt at hun først ble interessert i han etter hun hørte om pengene han hadde. Anonymkode: 168a3...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 Også vet jeg hvor ekstremt kontrollerende og sjalu hun selv har vært i forhold. Anonymkode: 168a3...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Ring barnevernet asap! Jeg hadde også kuttet henne ut. AB over er jeg helt uenig med! Man kan ikke bruke alle rundt seg til hjelp hele tiden uten å hjelpe seg selv, det er grenser hvor mye man kan legge seg selv i andres hender for så å sabotere! Men redd ungen! Nå er det ekstremt rart at du er uenig i noe som jeg ikke har hevdet. Fascinerende... Anonymkode: dbbb1...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det hun som lyver eller er han egentlig så ille er min tanke da. Det er ikke første gang eller første fyren hun roper ulv med. Og det er faktisk veldig vanskelig for meg å gi slipp på det å alltid hjelpe henne. Men hvorfor skal jeg stå å ta i mot alt? Neste gang kan de jo finne på å anmelde meg uten grunn. Anonymkode: 168a3...6cd Det har ikke jeg hevdet. Hva er det med deg og @Ulla Ullsokk som leser noe helt annet i innlegget jeg skrev enn det jeg selv har skrevet? Anonymkode: dbbb1...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 Dette likner min venninne. Hun flyttet fra ham. Etablerte seg i egen bolig med ungene. Så gikk det kanskje et år og så ble det umulig å få tak i henne. Da var hun flyttet tilbake til ham. Dette gjentok seg flere ganger. Siste gang bodde hun og ungene på krisesenteret i et halvt år. I tillegg oppfølging av psykolog. Det vat det som hjalp henner yil å ikke gå tilbake. Hun var vokst opp med at hun er en dritt og ksn behandles deretter. Denne mannen behandlet henne som hun fortjente. Dette var normalen for henne gjennom oppveksten. Anonymkode: c119c...c7a 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #17 Skrevet 3. november 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke jeg hevdet. Hva er det med deg og @Ulla Ullsokk som leser noe helt annet i innlegget jeg skrev enn det jeg selv har skrevet? Anonymkode: dbbb1...9b1 Du kommenterer at jeg er respektløs som henvender meg til et anonymt forum og at hun trenger støtte. Det er ikke rart vi ser helheten slik? Anonymkode: 168a3...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #18 Skrevet 3. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette likner min venninne. Hun flyttet fra ham. Etablerte seg i egen bolig med ungene. Så gikk det kanskje et år og så ble det umulig å få tak i henne. Da var hun flyttet tilbake til ham. Dette gjentok seg flere ganger. Siste gang bodde hun og ungene på krisesenteret i et halvt år. I tillegg oppfølging av psykolog. Det vat det som hjalp henner yil å ikke gå tilbake. Hun var vokst opp med at hun er en dritt og ksn behandles deretter. Denne mannen behandlet henne som hun fortjente. Dette var normalen for henne gjennom oppveksten. Anonymkode: c119c...c7a Hun her flytter i gjennomsnitt 3 ganger i året nå. Frem og tilbake på under en uke på det verste. Hun har selv hatt en passe ustabil oppvekst med en fraværende far og moren som er litt for glad i alkohol. Men de 10 årene de bodde med stefar så var livene deres veldig stabilt. Hun har hele veien hatt mange søsken hun har tatt seg av, men hatt gode venner hele veien på skolen. Anonymkode: 168a3...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #19 Skrevet 3. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommenterer at jeg er respektløs som henvender meg til et anonymt forum og at hun trenger støtte. Det er ikke rart vi ser helheten slik? Anonymkode: 168a3...6cd Hvor har jeg skrevet at hun trenger støtte? Jeg skrev at jeg synes at du kunne vise henne respekt nok til å ikke utlevere livssituasjonen hennes på et internettforum når hun tydelig har det vanskelig. Det er noe annet. Dersom du eller @Ulla Ullsokk ønsker at jeg skal skrive et mer utfyllende innlegg om det som stod i det første innlegget er det bare å spørre om det. Dét er jo mye bedre enn å drive og synse i øst og vest om hva dere tror jeg mener og tillegge meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Anonymkode: dbbb1...9b1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #20 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg skrevet at hun trenger støtte? Jeg skrev at jeg synes at du kunne vise henne respekt nok til å ikke utlevere livssituasjonen hennes på et internettforum når hun tydelig har det vanskelig. Det er noe annet. Dersom du eller @Ulla Ullsokk ønsker at jeg skal skrive et mer utfyllende innlegg om det som stod i det første innlegget er det bare å spørre om det. Dét er jo mye bedre enn å drive og synse i øst og vest om hva dere tror jeg mener og tillegge meg meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Anonymkode: dbbb1...9b1 Jeg føler ikke at jeg synser jeg da, det kan bli misforståelser uansett vet du. Det er ikke sånn at jeg prøver å misforstå deg, men kanskje du må forklare litt bedre hva du mener for nå skjønner jeg ikke 😅 Jeg trenger et sted å snakke ut jeg og. Det er tøft å stå i en slik situasjon i mange år! Da er et anonymt forum beste stedet i så fall. Anonymkode: 168a3...6cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå