Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har tykt, langt hår. Ca 130 cm, så jeg mener LANGT. Farger det av og til, og da alltid hjemme. Pleier å lage striper med farge. Resultatet blir fint, men opplever at det tar forferdelig mye tid og at det blir mye opprydning og vasking etterpå. Får farge overalt... Så da kunne jeg egentlig tenke meg å la en frisør gjøre det. Lurer derfor på om noen med langt hår har et sted å anbefale (Oslo), gjerne med en beskrivelse av hva du gjør der (bilde?). Ta med hva det koster, for jeg har virkelig ikke peiling. Har aldri vært hos frisør, og syns det er ukomfortabelt når jeg ikke kjenner alle ordene de bruker, hva "vanlig" pris er etc.

Jeg har skjønt at det er forskjellige nivåer på frisørene, men for meg er det ikke viktig at det blir gjort av en "master". Kan jeg spørre om de har en lærling som kan gjøre det, eller er det rart å foreslå selv? 

Anonymkode: 3a22c...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær forberedt på at det er dyrt å farge så langt hår. Det blir tillegg i prisen. Tipper du må betale rundt 3500 kr. om ikke mer? 

Anonymkode: eb00b...712

Skrevet

TS her. I dag tok jeg "runden" og forhørte meg hos alle frisørene i nærheten. De skulle ha fra 1700-5000 kroner. De aller fleste skulle ha "fra 2000 kroner". 

Endte opp med å kjøpe en farge for 99,- på Vita.

At det koster mer enn bare hårfargen å la noen andre gjøre det, det kan jeg forstå. Det tar tid å gjennomføre, forberede og rydde opp, man må selvsagt ha en timepris som gjør at man faktisk tjener noe på jobben. Men jeg forstår virkelig ikke 5000 kroner for å farge fire-seks striper med en farge som ikke krever bleking først? Da er kanskje frisørhårfarge veldig dyrt, da? Når jeg farger hjemme, så blir det alltid ca 25-40% igjen av hårfargen i pakken. Og da har jeg smurt tykt på... Med 100-200 per pakke, så blir det jo i realiteten brukt hårfarge for ca 70-140 kroner... Mener ikke å være frekk mot frisører, men kan virkelig ikke forstå prisen. Kanskje var det at jeg virket så innmari "fersk"? Fortalte at jeg ikke hadde vært hos frisør før. Det var kanskje naivt. 

(Hæsjtægg i-landsproblem)

Skrevet

Det er dyrt hos frisør i Norge. Jeg betaler 1000+ kr hver gang jeg klipper meg, spiller ingen rolle om det er snakk om 3cm eller 15. Skal du ut på tur så prøv å farge/klippe det der :) billigere i utlandet. Eller så kan du prøve lærling.

Skrevet
På 3.11.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har tykt, langt hår. Ca 130 cm, så jeg mener LANGT. Farger det av og til, og da alltid hjemme. Pleier å lage striper med farge. Resultatet blir fint, men opplever at det tar forferdelig mye tid og at det blir mye opprydning og vasking etterpå. Får farge overalt... Så da kunne jeg egentlig tenke meg å la en frisør gjøre det. Lurer derfor på om noen med langt hår har et sted å anbefale (Oslo), gjerne med en beskrivelse av hva du gjør der (bilde?). Ta med hva det koster, for jeg har virkelig ikke peiling. Har aldri vært hos frisør, og syns det er ukomfortabelt når jeg ikke kjenner alle ordene de bruker, hva "vanlig" pris er etc.

Jeg har skjønt at det er forskjellige nivåer på frisørene, men for meg er det ikke viktig at det blir gjort av en "master". Kan jeg spørre om de har en lærling som kan gjøre det, eller er det rart å foreslå selv? 

Det koster nok rundt 3000,- og vil ta lang tid der og. Husker jeg satt 7t en gang 😮

Anonymkode: c7f79...8d7

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endte opp med å kjøpe en farge for 99,- på Vita. Anonymkode: 3a22c...a10

Så langt hår krever nok mere enn èn liten pakke hårfarge.  ;) 

Anonymkode: 2201c...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...