Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en betennelse i nakken og fått utskrevet 600mg Ibux. Jeg er jo en prøver, og skal ha eggløsning i disse dager. Vet at en ikke skal ta ibux under svangerskapet. Nå spør jeg sikkert dumt, men hvorfor ikke det? Kan jeg ta ibux mens vi prøver, eller kan de ha en dårlig innvirkning på eggene? Ibux er det eneste som hjelper mot smertene i nakken☹️

Anonymkode: 23500...b56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux under graviditet øker faren for abort, hjertefeil og at banet fødes med utvendige tarmer. Det står i pakningsvedlegget.

Du bør heller ikke bruke ibux under prøving da det er spesielt i 1 del av svangerskapet disse skadene kan oppstå. I tillegg kan ibux påvirke selve eggløsningen (utsette eller hindre).

Anonymkode: 1ed19...080

Skrevet

Sett i lys av hva innlegget over sier, bør du kanskje bruke prevensjon noen uker fremover mens du bruker ibux. Det er vel bedre å ta en pause i prøvingen, så du kan bruke betennelsesdempende og bli frisk?

Anonymkode: 85d59...30b

Skrevet

Ibux kan hindre eggløsning, derfor anbefales det ikke til prøvere. Men det er bedre å ta kuren og bli ferdig. Så om du må hoppe over denne mnd pga manglende eggløsning så er det helt klart bedre å bli frisk. Ibux sitter ikke i kroppen, så om du skulle bli gravid rett etter kuren så går det bra. 

Anonymkode: e3e82...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...