Gjest Catalina Culès Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Er det bare meg som syns det høres tåpelig ut å kalle ungen for prinsen eller prinsessa når man ikke er kongelig?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Nei, det er ikke bare deg. Det er jævla tåpelig. Anonymkode: fbb28...412 8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Enig, men jeg ville ha uttrykt meg enda sterkere enn dere gjør. Anonymkode: a6e0d...ead 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Det er en naturlig konsekvens av alt rosahysteriet og at småjenter skal være små prinsesser. Småjenter er ikke individer, de er søte prinsesser som skal like dukker og kles i rosa Anonymkode: fdb75...949 2
Supernova17 Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Jeg har ikke tenkt så mye over det, men det virker tåpelig. 1
Lammelåret Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 39 minutter siden, Calandria skrev: Er det bare meg som syns det høres tåpelig ut å kalle ungen for prinsen eller prinsessa når man ikke er kongelig? Tror du kongefamilien i fullt alvor kaller ungene sine for (kron)prins og (kron)prinsesse fordi de er det? 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en naturlig konsekvens av alt rosahysteriet og at småjenter skal være små prinsesser. Småjenter er ikke individer, de er søte prinsesser som skal like dukker og kles i rosa Anonymkode: fdb75...949 Hva mener du med det? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 42 minutter siden, Calandria skrev: Er det bare meg som syns det høres tåpelig ut å kalle ungen for prinsen eller prinsessa når man ikke er kongelig? Anonymkode: eeed0...ec6
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, Lammelåret skrev: Tror du kongefamilien i fullt alvor kaller ungene sine for (kron)prins og (kron)prinsesse fordi de er det? Hva mener du med det? Det har jeg aldri sagt, men prins og prinsesse er kongelige titler i likhet med konge og dronning.
Lammelåret Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: Det har jeg aldri sagt, men prins og prinsesse er kongelige titler i likhet med konge og dronning. Og så?
Tibbie Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 Jeg synes at det er litt teit, ja. Men jeg reagerer mest på "prinsesse" i samfunnets vridde syn på at småjenter kun skal like rosa, leke med dukker, tegne og ikke gjøre typiske gutteting. Altså, at de kun skal være småprinsesser. Da synes jeg at "rampungen" er et finere begrep. Det er kjønnsnøytralt og barnet kan være like interessert i racerbiler som i prinsesseting uten å være ei dårlig jente.
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 Akkurat nå, Lammelåret skrev: Og så? Det høres idiotisk ut når man ikke er kongelig!
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 Mine er keiserinner 😄 Anonymkode: 4f504...07b 3
Gjest chisandra Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 Dette klarer jeg ikke å irritere meg over, selv ikke om jeg kniper øynene igjen og prøver alt jeg orker
ForestRun Skrevet 3. november 2017 #14 Skrevet 3. november 2017 Jeg legger meg ikke oppi hva andre kaller barna sine. Jeg hadde ikke kalt de det selv
Salka Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 Helt enig, det er helt idiotisk å kalle barn som ikke er kongelige for prinser og prinsesser!
Lammelåret Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 5 minutter siden, Calandria skrev: Det høres idiotisk ut når man ikke er kongelig! Det ville vært noe annet dersom ungene ble hetende akkurat det samme som kongeparet barnebarn. Utover det? Tja. Synes det er hyggelig å bli kalt prinsesse, jeg. Tar på tiara hver helg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #17 Skrevet 3. november 2017 Ja det irriterer meg helt ut av proporsjoner! Får lyst å kommentere på Facebook eller insta typ "Det er en helt vanlig drittunge som spiser buser, og du er hjelpepleier og bor i Åsane. Slutt med det prinsesse pisset." Det er også utrolig usjarmerende når ungene begynner å ta etter det selv. Vet det er foreldrene sine feil men når ungen kommer sånn "jeg er så fin! Jeg er prinsesse! Jeg har rosa kjole blabla" så tenker jeg bare "a) nei. b) jeg bryr meg ikke. c) du er en irriterende personlighetsløs bimbo i en alder av 3, det er du er" Anonymkode: 760fb...381
tekjerringa Skrevet 3. november 2017 #18 Skrevet 3. november 2017 Altså, jeg skal ikke ha en prins. Det blir en gutt. Muligens en tøysegutt 😉 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #19 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er en naturlig konsekvens av alt rosahysteriet og at småjenter skal være små prinsesser. Småjenter er ikke individer, de er søte prinsesser som skal like dukker og kles i rosa Anonymkode: fdb75...949 Og prins er konsekvensen av prinsessa? Anonymkode: 241ea...7ce
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #20 Skrevet 3. november 2017 44 minutes ago, Lammelåret said: Hva mener du med det? Hva er det du ikke forstår? La oss si at ei jente på 2 år heter Sara. Foreldrene hennes ser ikke på henne som Sara, de ser på henne som en jente som liker rosa og som skal være en liten prinsesse. Hvem Sara er og hva hun liker er mindre viktig enn at hun er en jente, en prinsesse Dette er å se en person som kjønn og ikke individ, og det er det man gjør med rosahysteriet. Mennesker som er dårligere på se individ er mer tiltrukket til denne type grov generalisering, enn de som er sosialt smartere Anonymkode: fdb75...949 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå