Gjest gjest 0 Skrevet 25. januar 2005 #1 Skrevet 25. januar 2005 Jeg vet ikke om det er øyelokkene som er tunge, men det virker som om huden under øyenbrynene mine er veldig tunge når jeg slapper av i ansiktet. Det kan godt være at årsaken er at det ligger litt fett under huden der, men jeg er ingen ekspert... Det jeg lurer på er om det går an å trene opp muskalturen i panna. Altså... hvis jeg hever øyenbrynene en smule er ikke øyenlokkene så tunge, og jeg får ingen rynker i panna når jeg gjør det. Hva tror dere? nytter det å trene "heve øyenbrynsmusklene"? Pam
Pbrina Skrevet 25. januar 2005 #2 Skrevet 25. januar 2005 Si ifra om du finner noe ut, for jeg har samme problemet. Da jeg var mindre, gikk jeg rundt og rynka panna, for "da ble øynene mine så fine". Helt til ei venninne lurte på om jeg ville ha rynkete panne før jeg ble tjue... Nå strammer jeg bare musklene i hodebunnen for dra panna bakover (om du skjønner)å få litt "øyenlokkløft", men det får man fort vondt i hodet av. Lurer nok på at det bare er "plastic-fantastic" som kan gjøre noe med dette. Farmora mi fikk gratis operasjon av øynene pga. tunge øyenlokk, men det var fordi hun er så gammel og de kunne gi henne... noe problemer med øynene, som jeg ikke husker mer hva var.
Miss Marple Skrevet 26. januar 2005 #3 Skrevet 26. januar 2005 Jeg har også samme problemet (arvelig belastet). Jeg fikk et tips fra hudpleier, som sa at man ikke kan gjøre det bedre uten inngrep, men man kan unngå å gjøre det verre ved å IKKE bruke vanlig fuktighetskrem rundt øynene. Huden er altfor tynn og trenger en mye letter krem. Og når man smører eller tar rundt øynene gjør det kun en vei (for å ikke fra i huden) Under: ut fra kanten og innover. Over: innefra og utover. Noen som skjønte hva jeg mente??
Kaori Skrevet 26. januar 2005 #4 Skrevet 26. januar 2005 Jeg skjønte hva du mente. Har nemlig samme problemet. Og til trådstarter, det nytter ikke å stramme opp musklene fordi det er huden som er slapp, ikke musklene. Mine øyenlokk ser også bedre ut når jeg strammer huden ved å "dra" opp pannemusklene, men man kan jo ikke gå rundt sånn heller for å holde huden på øynene strekt. Er enig med siste innlegg med forebygging. Som regel når man har det slik i ung alder, er det fordi det er arvelig, gjerne blandet med at man ikke har vært flink med solbeskyttelse osv.
Gjest gjest 0 Skrevet 27. januar 2005 #5 Skrevet 27. januar 2005 hmm.... Dårlig gjort at man kan ikke trene det opp da! :-? Jeg bruker aldri andre kremer enn øyekremer rundt øynene, men så er det veldig sjelden jeg bruker noe der også da. Pam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå