AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Jeg er veldig usikker på om det er urin eller utflod som lekker. Altså det renner som i en foss, og er utrolig ubehagelig. Jeg vet det er vanlig med en del utflod, men når det renner så mye så begynner jeg å lure på om det er tiss. Ei venninne av meg har det også sånn, men hun har fått høre av helsepersonell at det er urinlekkasje. De har prøvd absolutt alt, men hun lekker fortsatt. De tror nå at lekkasjen har en psykologisk grunn ettersom hun ble utsatt for psykisk mishandling. Jeg har også en bakgrunn med traumer, så jeg lurer på om det kan være samme tilfelle med meg. At vi er så urolige at vi rett og slett tisser litt på oss pga utrygg oppvekst. Hva tenker dere? Anonymkode: 6c69c...bc9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Lukt på det? Anonymkode: a8cc9...545 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 Det er da veldig stor forskjell på urin og utflod hva gjelder konsistens og farge. Utflod er tyktflytende, mens urin er tynt og "tørt". Burde ikke være så vanskelig å finne ut av det. Anonymkode: ee284...dd6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Du ser forskjell, utflod er tykkere. Sjekk med en gang du kjenner at det lekker. Anonymkode: 52c3b...3fc
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser forskjell, utflod er tykkere. Sjekk med en gang du kjenner at det lekker. Anonymkode: 52c3b...3fc TS her. OK, tusen takk for svar 😀 Anonymkode: 6c69c...bc9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser forskjell, utflod er tykkere. Sjekk med en gang du kjenner at det lekker. Anonymkode: 52c3b...3fc Utflod kan faktisk være helt flytende også. Det finnes et utall ulike typer utflod, med diverse ulike latinske navn. Noe er tykt, noe er helt flytende. Urin lukter amoniakk, så du kan lukte forskjell på urin og utflod. Selv om konsistensen kan være helt lik. Anonymkode: 723a7...138 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du ser forskjell, utflod er tykkere. Sjekk med en gang du kjenner at det lekker. Anonymkode: 52c3b...3fc Nei, det gjør man ikke automatisk. Utflod ved sopp eller BV er gjerne svært lik «tiss». ts: å konstatere om dette er utflod eller urin gjøres ved å konstatere opprinnelse. Kommer det fra kjeden så er det utflod, kommer det fra urinrøret så er det urin. Klarer du ikke å ved hjelp av fingre finne ut av det så er nok enkleste «hjemmemetode» å stoppe den ene kilden. Gjerne ved hjelp av menskopp eller tampong neste gang du har mensen. Men uavhengig av hva dette er så må du jo, dersom det påvirker livskvalitet, oppsøke lege. Det er ikke all utflod som er normal utflod (og den unormale skyldes tilstander som kan behandles), og det aller meste av urinlekkasjer kan bedres. Anonymkode: e7daa...fb0
AnonymBruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør man ikke automatisk. Utflod ved sopp eller BV er gjerne svært lik «tiss». ts: å konstatere om dette er utflod eller urin gjøres ved å konstatere opprinnelse. Kommer det fra kjeden så er det utflod, kommer det fra urinrøret så er det urin. Klarer du ikke å ved hjelp av fingre finne ut av det så er nok enkleste «hjemmemetode» å stoppe den ene kilden. Gjerne ved hjelp av menskopp eller tampong neste gang du har mensen. Men uavhengig av hva dette er så må du jo, dersom det påvirker livskvalitet, oppsøke lege. Det er ikke all utflod som er normal utflod (og den unormale skyldes tilstander som kan behandles), og det aller meste av urinlekkasjer kan bedres. Anonymkode: e7daa...fb0 Tusen takk for svar. Ja jeg har flere litt sånn vage symptomer. Sånn som at jeg er konstant trøtt (nærmere 6 år), sliter til tider med matlyst/vekt, får sånn influensafølelse i kroppen (uten at jeg har feber eller er forkjølet), kan plutselig få vondt i magen/diaré/stikking i hodet om jeg tenker masse, noen ganger føles det som om at brystet klemmer seg sammen, har masse utflod + sekresjon fra brystene som har pågått lenge. Men jeg har egt bare konstatert med at det er psykisk siden jeg sliter en del. Men det med utfloden og brystet kan nok være et eller annet med hormonene muligens. Men takk for svar😀 Anonymkode: 6c69c...bc9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Jeg har periodevis helt rennende utflod. Trusen blir klissvåt omega ikke er obs og bruker innlegg. Anonymkode: e7556...51d
Nerine_ Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 (endret) Bruk en tampong og se om det hjelper, er tampongen full og trusa tørr er det utflod. Renner det fortsatt er det urin. At de kommer noe ut fra brystene bør du uansett få sjekket, og at du stadig føler deg dårlig. Endret 4. november 2017 av Nerine_ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå