Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det at det viser seg man har tette eggledere dersom man ikke har hatt bekkenbetennelse (grunnet tidligere klamydia, div infeksjoner )? 

Jeg har aldri hatt noen klamydia-infeksjoner eller lignende. Ikke har jeg hatt bekkenbetennelse. Gyn sa at det derfor er svært lite sannsynlig at jeg har tette eggledere . Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har endometriose som har vokst og laget arr i egglederne mine.

Anonymkode: 64c11...fcd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ok. Kjenner du at du har endometriose?. Jeg har aldri hatt mens-smerter, ingen i min familie har endometriose, så da er det vel lite sannsynlig (sikkert mulig , men lite sannsynlig) at jeg har det?

Endret av Tillia
Skrevet
5 minutter siden, Tillia skrev:

Hvor vanlig er det at det viser seg man har tette eggledere dersom man ikke har hatt bekkenbetennelse (grunnet tidligere klamydia, div infeksjoner )? 

Jeg har aldri hatt noen klamydia-infeksjoner eller lignende. Ikke har jeg hatt bekkenbetennelse. Gyn sa at det derfor er svært lite sannsynlig at jeg har tette eggledere . Hvilke erfaringer har dere?

Dette er ikke noe du kan konkludere med. Der er mange tilstander man kan få tette eggledere av og uten å vite om det. Du kan og være født med tette eggledere, ha usynlig eller endometriose uten smerter osv. 

Hva er problemstillingen? Barnløshet på grunn av underforumet, men hvor lenge? Er mannen undersøkt slik at dere vet at problemet ligger hos deg? 

Anonymkode: c4edb...10b

Skrevet

Har pcos, har ikke el av meg selv. Fått letrozol enkeltkur og prøvd det i to måneder som ga el ,dog den ene pp kom el en måned for sent. Fra denne pp prøver jeg med dobbelkur for å sikre el , samt at jeg temper. 

Jeg konkluderer ikke, jeg hører med forumet hvilke erfaringer dere har i den reelle verden - og ikke kun statistisk . Jeg skjønner også at sikkert alt er praktisk talt mulig.. det er sikker mulig å være født med tette eggledere, men særlig vanlig er det nok ikke. 

Skrevet

Man kan ha endometriose uten å ha smerter, bare så det er sagt. Tette eggledere kan jeg ikke så mye om, men håper dere finner ut av det! :-) Å sjekke for tette eggledere kan også gjøres privat, hvis du føler du veldig gjerne vil sjekke det. men da må du betale selv.

Lykke til med prøvingen :-)

Anonymkode: c55d3...c62

Skrevet

Ja, jeg kunne tenke meg å sjekke ut dette mens vi prøver. Vi får henvisning til prøverør om ikke det er graviditet på de neste 3 letrozol-kurene. Har skjønt det som at det ikke kontrolleres for tette eggledere i prøverør da det ikke uansett spiller noen rolle. Så ja.. kunne godt tenke meg å sjekke om eggledere er åpne. Noen som har gjort det, og vet prisen på denne undersøkelsen privat? Og kan det gjøres ved ultralyd, eller må det gjøres i narkose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...